Er zit denk ik wel een bron van waarheid in. Er bestaat ook zoiets als wurgseks. Erotische wurging is reeds eeuwen oud en heeft waarschijnlijk zijn oorsprong in de observatie dat opgehangen mannen bij het sterven een (doods)erectie kregen (angellust) en zelfs leken te ejaculeren. Omdat men niet besefte dat dit niets met erotische opwinding te maken had maar met druk op de ruggengraat en spierverslapping, begon men met verstikking te experimenteren, en het zelfs aan te bevelen als medicijn tegen impotentie.

Deze manier van bedrijving van seks kan gevaarlijk zijn. Het precieze aantal doden naar aanleiding van wurgseks is onbekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Want voordat hij ook maar kan beginnen met klaarkomen is hij al dood. Beetje logisch nadenken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Het verhaal komt voort uit de gruwelijkheden in de concentratiekampen hebben plaatsgevonden tijdens WO2.

In de kampen werden regelmatig groepen mannen opgehangen. Tijdens de wurging verstijfen de ledematen, dus ook de penis. Natuurlijk is er totaal geen sprake van sexuele gevoelens of klaarkomen. Het is slechts een reactie van het lichaam op het zuurstoftekort dat ontstaat.
De duitsers vermaakten zich er kostelijk mee, en stuurden het verhaal de wereld in dat de verhangenen het wel lekker vonden.

Daar komt dus dit verhaal vandaan.
Gruwelijk, maar waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Iemand die wordt opgehangen, wordt niet gewurgd. Tenzij je het ophangen expres of per ongeluk op de verkeerde manier doet.
Annswers
12 jaar geleden
Jeetje wat vreselijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Cryofiel. Hoe weet je dat ophanging geen wurging is? Het is wel de bedoeling dat bij ophanging dood door wurging plaatsvind. Als je geluk hebt breekt je nek voor dat dat plaatsvind. Maar zoals gezegd. Dan heb je geluk.
Cryofiel
12 jaar geleden
Voor wurgen heb je niet zo'n constructie nodig als voor ophangen. In traditionele westerns staan de veroordeelden op een luik dat ineens opengaat waardoor de veroordeelde in het gat valt. Het touw van de strop is lang genoeg om de veroordeelde enige snelheid te laten krijgen. Die snelheid is, in combinatie met het gewicht van de veroordeelde, voldoende om de nek direct te laten breken. Wil je toch ophangen en wurgen, dan zou je de veroordeelde niet door een openklappend luik moeten laten vallen, maar hem geleidelijk een stukje moeten ophijsen. Maar zo gebeurt het dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach. Heb je nooit het filmpje uit het midden ossten gezien waar een paar dieven en verkrachters gewoon aan een balk hangen die opgetild word. Je ziet ze dan ook nog wat spartelen.
Ophanging is overigens niet alleen van de westerns. Is een beetje kortzichtig om dat te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen dieven of verkrachters worden opgehangen daar, in Iran ga je al aan de strop als je homo bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, kan ik me wel in vinden...
Larie, de man van mijn vroegere huisbazin heeft zich verhangen, geloof me van klaarkomen was er geen sprake. Soms bijten die wel hun tong af of slikken hem in.

Zelf ben ik van de verstikkingsdood door een stuk stoofvlees gered, dat wil je niet meemaken.

Wurgsex is hier niet mee te vergelijken. Dat vergt techniek en oefening...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen maar dat lijkt me dan eerder een uitzondering.

Er werd blijkbaar meermaals geconstateerd dat zowel mannen als vrouwen urine lozen en de darmen ontlasten tussen het moment van ophanging en sterven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een zoogdier ( mensen dus ook ) sterven laten alle klieren hun vloeistoffen lopen, zo ook de prostaat!
Het is moeilijk met het blote oog te zien tussen de urine en poep die ook worden geloost.

Dus er is vloeistof zat in het kruis te vinden, maar van klaarkomen is geen sprake!

Van wikipedia ( de bron zelf is erg groot ):

Acuut overlijden (en acuut overlijden door lichamelijk trauma)In geval van acuut overlijden zijn de symptomen doorgaans niet gelijk aan die van een langdurig stervensproces.

Symptomen (als symptomen aanwezig zijn) zijn veelal het gevolg van het falen van het orgaan dat tot de dood heeft geleid.
In geval van een acuut overlijden ten gevolge van een trauma zijn symptomen (als symptomen aanwezig zijn) veelal het gevolg van het trauma.
Vaak vindt ook hier spierverslapping plaats waardoor de stervende direct de urine, ontlasting en heel soms ook seminale vloeistof laat lopen.
In geval van niet natuurlijk overlijden kunnen symptomen zoals lichaamskleur en lijkvlekken afwijken van een natuurlijk overlijden.

( seminaal = spermahoudend )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat er een grond van waarheid inzit, hoewel het totaal niets met seksuele opgewondenheid te maken heeft, maar dan ook absoluut niéts, integendeel.
In verhalen van soldaten die geexecuteerd zouden worden maar op het nippertje gered zijn wordt ook aangegeven dat sommige soldaten een erectie kregen terwijl zij op de dodelijke kogel stonden te wachten.
Ik kan niet nagaan of dat op waarheid berust.
Maar misschien ook wel, want ik weet van heel nabij dat een man een erectie kan krijgen wanneer hij met grof geweld verkracht wordt en grote doodsangsten uitstaat.
Volgens mij zou het te maken kunnen hebben met die doodsangst. Dat men wil blijven leven en dat daarom, of je wilt of niet, alle energie naar de plaats gaat waar het leven vandaan komt.
12 jaar geleden
Het kan. Dit 'fenomeen' wordt ook wel angel lust genoemd. Dit is echter geen 'klaarkomen'. De man in kwestie krijgt een post-mortem erectie waarbij prostaatvloeistof of urine kan worden uitgescheiden.

Op de Engelse wikipedia staat dat het bij 1 op de 3 gevallen voorkomt, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar deze gegevens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, het staat beschreven in het boek de Welwillenden van Jonathan Littel over de gruwelen tijdens WO2, een scene beschrijft het ophangen van gevangenen waarbij melding wordt gemaakt dat na een worstelende doodsstrijd waarbij de opgehangene zijn tong uit de mond had en zijn penis stijf was en bij zijn laatste stuiptrekking ook nog klaarkwam tot genoegen van zijn beulen. Het zou dus kunnen als dit boek op waarheid berust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast wat er al geschreven is over wurgsex het volgende,
Het speelt een rol of men via een val opgehangen wordt (nek wordt gebroken en de hoge drarslaesie verlamt het lichaam, of dat met "langzaam opgehangen wordt (verstikkingsdood) Bij dat laatste gebeurt wat andere antwoorden ook aangeven, de doodsstrijd veroorzaakt tal van lichamelijke reacties.
Wurgsex is sowieso heel gevaarlijk, de hoge druk in de bloedvaten in het hoofd kunnen oa. hersenbloedingen veroorzaakt worden , ook als men niet wurgt tot bewusteloosheid.
Absoluut NIET uitproberen dus!

Er moet trouwens onderscheid gemaakt worden tussen een zuiver fysiologische reactie op verhanging of andere langzame dood veroorzakende processen en lustgevoel.

Als er dus al sprake is van ejaculatie , zal de persoon in kwestie zeker geen orgasme hebben, welk laatste gevoel het beleven van klaarkomen veroorzaakt en het ejaculeren niet. Immers een natte droom of ochtenderectie worden ook beleefd zonder lustgevoel, tenzij de natte droom een gevolg van erotische droombeleving was. dat blijkt niet altijd zo te zijn.

Niets is spottend of beledigend bedoeld.