Nee. Iemand kan het wel verdringen maar echt 'genezen' kan niet.
Sowieso is een fetisj niet te genezen want het is geen ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
genezen? ga er maar niet vanuit, maar ik denk dat de wetenschap nog er ook nog geen zekerheid op kan geven.
dirk zwaab (als ik het goed spel) heeft een boek over ons brein en in dit boek staan vergelijkbare dingen in. (zal het zo ff opzoeken)
het zal sowieso controversieel blijven of dit soort fantasieen te genezen zijn of niet.
Dit zit meestal diep van binnen, in het onder bewust zijn en op dat terrein zijn we nog volop aan het ontdekken.

Toegevoegd na 10 minuten:
je zou dit boek eens moeten lezen : Dirk Swaab - wij zijn ons brein.
daar zul je heel wat uitleg krijgen over de sekseverschillen en dergelijke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dick Swaab, goed om een keer te lezen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees dan ook Douwe Draaisma!! http://www.trouw.nl/tr/nl/6700/Wetenschap/article/detail/2838749/2011/08/05/Dick-Swaab-moet-niet-doen-alsof-hij-filosoof-is.dhtml
Ik denk dat je wat termen door elkaar haat.

Transseksualiteit is het fenomeen waarbij een persoon zichzelf beschouwt als behorende tot de andere sekse, en ook de behoefte heeft dit gevoel te vertalen naar de realiteit.

Een echte transseksueel in de uiterste gradatie
zal er alles aan doen om zich te laten opereren tot
hij/zij het andere geslacht heeft.

Bij fetisjisme wordt (seksueel) genot beleefd aan bepaalde voorwerpen of rituelen.

Een van die rituelen kan zijn dat de man opgewonden wordt als hij zich als vrouw verkleed.

Maar dan is het geen transsexueel
maar een travestiet.
Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet.

En nee, al deze zaken zijn niet te genezen,
want zijn geen ziekte
dus niet te genezen.

Vaak is het zo, zeker tegenwoordig dat mannen juist op wat latere leeftijd er mee aan toegeven.
Omdat de maatschappij het minder erg vind dan vroeger en omdat mensen op latere leeftijd wat meer zelfvertrouwen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de vrager niks door elkaar haalt.
Een transseksuelen fetisj is dus iemand die op transseksuelen geilt. Gokje: Waarschijnlijk zit de vrager(of de partner van de vrager) zich af te trekken op filmpjes met transseksuelen en is nu in de knoop gekomen met zijn "heteroseksualiteit".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en met het woord 'genezen' impliceert de vragensteller dat genoemd verschijnsel een ziekte is.
Er worden wel vragen voor minder weggemodereerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een transseksuelen fetisj kan niet, omdat een fetisj wil zeggen dat iemand seksueel opgewonden raakt van niet-menselijke objecten. Wanneer iemand opgewonden raakt van (gedachten aan) transseksualiteit, zou je hooguit kunnen spreken van een transseksuelen parafilie. Fetisjisme is ook een vorm van parafilie, maar dat betekent nog niet dat een parafiel altijd een fetisjist is.
Een fetisj betekent dat iemand opgewonden raakt van niet-menselijke objecten. Bedoel je dat iemand opgewonden wordt van kledingstukken van het andere geslacht? Of hebben we het over iemand die opgewonden raakt van het drágen van deze kleding, dus travestie? Dat is iets heel anders dan transseksualiteit. Een transseksueel is iemand die geboren werd met een ander geslacht. Transseksualiteit 'genezen' zou dan alleen bestaan in het ongedaan maken van een geslachtsveranderende operatie.

Een travestiet is iemand die opgewonden raakt van het (idee om) zich periodiek te kleden en voor te doen als iemand van het andere geslacht. Dit is een vorm van fetisjisme. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat dat echt te genezen is, hooguit kan het een voorbijgaande fase zijn.

Iemand die eigenlijk van het andere geslacht zou willen zijn, noemen we genderdysfoor. Genderdysforie is te genezen, namelijk door hormoonbehandeling en een geslachtsveranderende operatie. Het is echter zeer belangrijk om uit te zoeken of iemand met genderdysforie ook daadwerkelijk transgender is, dus of iemand echt man of vrouw is diep vanbinnen, of dat de wens om van het andere geslacht te zijn, ergens anders vandaan komt. Soms zijn mensen om andere redenen ongelukkig met hun lichaam, en interpreteren zij dat als niet echt man of vrouw (willen) zijn. En soms verwarren mensen homoseksuele gevoelens met transgenderisme: een man voelt zich bijvoorbeeld aangetrokken tot andere mannen, en denkt: "dan moet ik wel een vrouw zijn". (Beetje gesimplificeerd.)

Niet alle genderdysfore kinderen worden transseksuele volwassenen. Soms is het een voorbijgaand iets, en soms heeft het te maken met hierboven genoemde redenen, of met het ongelukkig zijn van de sociale rol die het biologische geslacht met zich meebrengt. Wanneer iemand die genderdysfoor is, niet werkelijk diep vanbinnen/in de hersenen/geest/ziel of hoe je dat zou willen uitdrukken, van het andere geslacht is, kunnen de genderdysfore gevoelens 'genezen' door psychotherapie, of door het voorbijgaan van de tijd. Maar wanneer iemand werkelijk vanbinnen een ander geslacht hééft dan het biologische geslacht waarmee ze geboren zijn, dan is dat niet te 'genezen', behalve dan door de genoemde geslachtsverandering (al dan niet inclusief operaties). Iemand is dan dus transseksueel (want heeft de transfer van het ene naar het andere geslacht gemaakt) maar niet meer genderdysfoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen ziekte maar een voorkeur. Ik denk dat je er niet tevreden mee bent anders vroeg je niet om 'genezing' die er overigens niet is. Nogmaals; het is geen ziekte.
Probeer jezelf en je voorkeuren te accepteren en geniet er lekker van.
Sterkte en succes.