Ik slik de pil en ben nu net 2 dagen in mijn stopweek. Maar wil eigenlijk toch doorslikken zodat ik deze maand niet ongesteld wordt. Kan dat nog?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor dat kan gewoon. Verkorten kan altijd maar verlengen niet. Als het goed is staat dat ook in je bijsluiter ;)

Als je de eerste en tweede stopdag ook echt gestopt bent, is het niet verstandig om nu ineens weer de pil te gaan slikken. Of je slikt de pil door met een stopweek, of je slikt 'm de hele maand door zodat je niet ongesteld wordt. Het risico bestaat namelijk dat je alsnog zwanger raakt als je gemeenschap hebt gehad in de paar dagen dat je gestopt bent. Daarna de pil weer gaan slikken heeft dan geen zin meer. En ookal ben je dan niet zwanger geraakt, dan is het nog maar de vraag of je ongesteldheid wegblijft. En stel dat die wegblijft, dan ga je misschien weer tobben over de vraag of je zwanger bent of niet (er even van uitgaande dat je seks hebt gehad). Het ontregelt de boel in ieder geval wel, als je in de stopweek toch weer besluit de pil te nemen.

Is geen probleem . zorg wel mocht het gebeuren, dat je extra veilig vrijt de komende dagen . uit voorzorg .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100