Weet iemand wat een madonna-hoer complex is?

Ik kwam die term tegen in een gesprekje met vriendinnen, we spraken eigenlijk over relaties, daten enzo. Ik had die term nog nooit gehoord. Waar komt die vandaan? en is het eigenlijk zo dat de term in het algemeen op alle jongens van toepassing is? Hoop dat ik met mijn vraag niemand beledig maar het is maar een vraag en eerlijke antwoorden stel ik ook op prijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

AHA! google weet alles!

het madonna-hoer complex komt alleen voor bij mannen en het wil zeggen dat ze vrouwen niet meer gaan zien als individuen maar als een madonna, die beschermd moet worden of als een hoer, die gestraft moet worden.

in beide gevallen is de vrouw per definitie inferieur aan de man.

de bron is in het engels, hoop dat je er iets aan hebt!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totaal nieuw voor mij. Wauw, mannen...
(De rest slik ik maar in...)
esth0r
12 jaar geleden
echt heh! zullen we van 'de rest' maar gewoon een diepe zucht maken dan?

Andere antwoorden (1)

Een man heeft een Madonna-hoer-complex als hij vrouwen indeelt in twee categorieën:
- De man vindt de vrouw seksueel zeer aantrekkelijk, maar heeft totaal geen respect voor ze en verafschuwt ze (hoer).
- De man heeft respect voor de vrouw en waardeert hen als persoon (Madonna).

Dit is absoluut niet van toepassing op alle mannen. Het gaat slechts om een theorie van een Duitse wetenschapper, Sigmund Freud.