Hoe werkt een pessarium?

Heeft er iemand ervaring mee? Wat is het voor/nadeel t.o. van een condoom? en worden mannen hier gelukkiger van dan een condoom?

Toegevoegd na 2 minuten:
en hoe betrouwbaar is een pessarium icm de pil. (dus zonder condoom en alles. Alleen deze twee)

Toegevoegd na 19 minuten:
Alvast bedankt voor de tot op heden gegeven antwoorden.
Ik bedoel meer de bescherming van de bevruchting. Geen soa's. Dank jullie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja wij hebben er wel eens een geprobeerd maar niet zo'n succes of zal ik zoon succes ;-)

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat we in een fase zaten waarin we eigenlijk wel een tweede kind wilde maar wilde kijken wat er allemaal op de markt was.
Dus een universele geprobeerd (maatwerk zal beter zijn) en die kwam (gelijk met mijn (ex)vrouw) mee naar buiten.
Ja voor en man is een condoom nog steeds minder prettig dus zal hij er gelukkiger van worden ja dat denk ik wel.
Maar vergeet niet dat een pessarium niet beschermd tegen SOA's
Op de bijgaande link kun je zien hoe hij werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was net eerder. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, 'niet zoon succes'. Geniaal.
Wel betrouwbaar maar het is moeilijk in te brengen dus moet je goed vertrouwd zijn met je lichaam. Bovendien helpt het niet tegen soa's! En je moet het precies zo gebruiken als de gebruiksaanwijzing zegt. Het is betrouwbaarder in combinatie met zaaddodende middelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het werkt er goed tegen in combinatie met zaaddodende zalf en als je hem goed inbrengt.
Tegenwoordig is het pessarium verdrongen door de femcap. En die sluit de baarmoeder mond af. In combinatie met spermacide is het voor 95% betrouwbaar...
Ik heb het ook geprobeerd, maar ik kan niet tegen de spermacide en mn vingers zijn te kort om het makkelijk weer te verwijderen. .
Zelf zou ik niet een combi gebruiken. Wanneer je de pil correct gebruikt kan er haast niets mis gaan .
Maar dat is je eigen keuze...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil gebruikt (mits een goeie en niet zo'n ouderwetse die voorgeschreven is door een huisarts die nog D66 stemt ;) ) dan lijkt mij een pessarium een overbodige extra maatregel, die bovendien erg veel gedoe met zich meebrengt. Als je het echt goed wilt doen, dan moet je hem bijv. 2 uur van tevoren inbrengen met een zaadddodend middel. Lijkt me erg lastig en belastend allemaal.

Als je bang bent vergeetachtig te zijn en de pil nogal eens te vergeten, is nuvaring misschien een idee. Daar hoef je tot aan het ongesteld worden niet naar om te kijken, mits je vriend er geen last van heeft bij het vrijen.