Klopt het dat als je vaak 'met jezelf speelt', je later veel minder zin hebt in sex of sex minder speciaal vindt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Juist niet! Je leert immers je lichaam goed kennen en bent je veel beter bewust van je verlangens.
Natuurlijk gaat het dan niet om extremen. Voor iemand die in het "met zichzelf spelen" helemaal doorslaat is het misschien weer anders. Maar een gezonde belangstelling voor masturberen is geen enkele belemmering voor een boeiend sexleven met een partner!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat klopt zeker niet, dat is een averechtse theorie. Je hebt als mens altijd wel een keer zin in sex, bij sommige een paar keer per dag, bij andere wat minder vaak. Maar dit hangt niet af van hoe vaak je met jezelf speelt, hoogstens stimuleert het je zin in sex op latere leeftijd alleen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, je leert juist je lichaam goed kennen en dat is alleen maar fijn.

Wel is het zo, dat als je heel erg bent gewend om het altijd zelf te doen, het even wennen kan zijn als iemand anders seksuele handelingen bij je verricht.
Jij weet dan immers precies de juiste plekjes te vinden en de ander raakt je dan weer op een heel andere manier aan. Maar dat is ook weer spannend, toch!

Om onder andere deze reden blijven veel mensen, ondanks dat ze een relatie hebben, toch zichzelf aanraken. De seksuele band die je met jezelf hebt is toch heel anders dan wanneer je het met een ander deelt. Allebei fijn en speciaal op hun eigen manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van niet, het feit dat iemand vaak met zichzelf speelt betekent gewoon dat die van sex houdt. Later als die persoon de kans krijgt om met anderen sex te hebben, zal hij daar evenveel van genieten of zelfs meer.