zijn mijn hormonen in de war? en is dit erg? zie uitleg

ik heb al een tijd een mirena spiraaltje: ongeveer sinds kerst 2010. nou ben ik sindsdien niet meer ongesteld geweest. volgens de brochure heel normaal, dus lekker genoten van een leven zonder gedoe. nou kreeg ik de laatste maand last van pijnlijke tepels, en begon mijn schaamstreek een beetje vreemd te ruiken. nu zit ik in de stress vanwege mijn toetsweek en bleek dat ik de verkeerde hoofdstukken geleerd had. ik schrik me natuurlijk kapot, en ben ineens weer ongesteld. niet hevig ofzo, maar meer dan een beetje spotting.

is dit heel raar en moet ik terug naar de huisarts? of gaan de geur en pijn weer over als de ongesteldheid over is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook de mirena en van bovenstaande klachten had ik tot heden nog nooit last. Alleen zijn mijn bloedingen dan ook onregelmatig. Wel zijn ze stukken minder maar dus heel onregelmatig. Maar die geur en die pijn kan ik me niets bij voorstellen.
Misschien heb je bijwerkingen van de mirena. Je kunt het eens aan je huisarts navragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet even naar de huisarts. Alleen die weet wat of het onschuldig is of dat verder onderzoek nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is best normaal dat je met de mirena heel af en toe een menstruatie krijgt hoor.
of af en toe wat spotting,van alles kan met de mirena.
maar als je het niet vertrouwd,langs de dok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is eigenlijk geen beter antwoord te geven dan wat de anderen ook zeggen: bij twijfel naar de doc.
Stress is nooit goed, met of zonder spiraal ;-)
Een ieder reageert weer anders op de Mirena, de een heeft nergens last van en ik was fysiek gezien elke dag in die fase en groeide ook nog een kilo of wat en altijd zorgen dat ik de nodige verschoning mee had want ja ik wist het maar nooit pfffff
Na bijna 2 heb ik hem uiteindelijk laten weghalen
Dit is voor mij dus geen goede optie geweest.