Mijn oren suizen na de seks, is dit wel gezond? En wat kan ik er tegen doen als het ongezond is?

net alsof ik thuis kom van een luid concert. Een hoge piep/suizend geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (3)

Ik vermoed dat het komt door de druk die je op je oren krijgt door (bijvoorbeeld) een intens orgasme.

mogelijk kun je dit verminderen door bijvoorbeeld je mond iets open te houden of wat (meer?) geluid te maken.

Hierdoor kun je de druk op andere plekken uiten dan in je hele hoofd houden(en daardoor dus op je oren krijgen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je huisarts je bloeddruk eens opmeten, bij mij is er in ieder geval een verband tussen bloeddruk en fluiten van de oren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je de sex gaat je bloet druk omhoog. Als je echt opgewonde bent of na de sex kan je rode stipjes op je benen krijgen of juist kippenvel of lichte hoofdpijn, of een ruis in de oren. Of een combinatie. Dat komt omdat de opwinding door je lijf stromt, je bloeddruk stijgt een beetje enz. Dus het is heel erg normaal. Alleen als je er echt last van blijft houden
En je vertrouwt het niet kan het geen kwaad om eventjes, wanneer het je uit komt naar de huisarts te gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Drink achteraf een glaasje water, dat helpt.