Ik heb minder behoefte aan seks dan mijn vriend, wat kan ik hieraan doen?

Mijn vriend en ik zijn nog erg jong (20) en zijn nu 1,5 jaar samen. De laatste paar maanden hebben we een soort patroon ontwikkeld. Hij heeft elke dag zin in seks en ik niet, ik wil gewoon graag met hem knuffelen, maar als ik dit doe dan probeert hij meer. Soms geef ik hier aan toe en hebben we seks, wat vaak niet al te spannend is. Meestal hebben we alleen fijne seks als ik hier toe het initiatief neem. (+/- 1 a 2 keer per week)

Toegevoegd na 16 minuten:
We praten erg goed met elkaar hier over. Hij heeft er begrip voor maar voelt zich soms wel gefrustreerd, wat mij weer een schuldgevoel geeft.

Ik slik ook de pil. (stediril 30)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

Praten... zeggen wat je op het hart ligt. Als je vriend echt van je houdt zal hij daar begrip voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap ik maar jullie hoeven toch niet iedere dag sex te hebben? Vertel hem dat jullie het toch ook leuk kunnen hebben zonder sex? En jij hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, hij heeft toch ook wel eens ergens geen zin in als jij iets vraagt?
Gewon sex geven, anders gaat hij stiekem buiten 'eten'.... en dat kan het einde van jullie relatie zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat je ook de pil slikt, het lijkt mij goed idee met jou huisarts er over te praten. Je ben NIET de enige, met deze gevoelens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is erg lastig wanneer jullie libido's niet matchen.

Het zou kunnen komen doordat je de pil slikt. Heel veel vrouwen klagen er over dat hun libido daalt door die hormonen. Wellicht is een koper spiraaltje of femcap een betere oplossing voor jou... Praat er eens over met je huisarts. Iig iets zonder hormonen.

Iets anders kan zijn dat je de moeite niet wilt nemen omdat het toch niet spannend is.
Ga eens bedenken hoe je het spannend kan maken. Denk aan kleding ( kousen, hoge hakken, latex?) of een andere plek ( buiten, auto , het aanrecht, een parenclub) of wellicht een derde persoon erbij af en toe. Ga een samen fantaseren kijk eens wat er dan gebeurt.
Fantaseren houdt niet in dat het werkelijkheid moet worden.

Opzich is 1 á 2 keer per week niet weinig. En natuurlijk kunnen jullie beide altijd hand matig aan de slag. Alleen of samen.

Probeer dit maar eens en kijk wat de gevolgen zijn.

Enjoy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET GEWOON SEKS GEVEN!
Praten is goed, zeg dat het iets meer zou moeten betekenen. Een vluggertje kan altijd een keer maar laat je normaal gewoon eerst goed verwennen: knuffelen, strelen en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praten absoluut een must.
Zonder praten kom je nergens.
Heel goed van jullie.
Maar, heel raar ,maar is het misschien een idee, dat hij zich zelf eens goed verwend en daardoor iets minder van jou verlangt. En wie weet, raak jij daar dan wel zo opgewonden van dat je uiteindelijk toch zin krijgt en ....meedoet.

Ik hoop dat jullie er uitkomen, hopelijk met het praten, en anders heel veel suc6 met de andere antwoorden die jullie toegereikt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pff... elke dag!
er zijn veel vrouwen die hier niet op zitten te wachten.
geef aan dat je ook weleens gewoon genegenheid wil zonder 'besprongen' te worden, of hier op aan te sturen (je vriend dan)

op deze manier gaat de spanning er ook af, en het spontane.
misschien kunnen jullie wat experimenteren om het spannender te maken, zodat het niet meer het vaste riedeltje is. (van elke dag boerenkool eten vergaat je op een gegeven moment ook de eetlust tenslotte)

geef dus duidelijk aan wat je WEL en NIET wil, en wat je wel en niet prettig vind. is je vriend echt op de daad gericht kan het schelen om voor de sex een zaadlozing op te wekken (ga bv samen douchen en help hem letterlijk en figuurlijk een handje) zodat de daad zelf wat langer duurt en hij zich meer op jou kan richten.

geen schuldgevoel hebben hoor. bij manen is over het algemeen de drift groter omdat ze nu eenmaal andere hormoontjes hebben en wat moeten 'lozen'. het is gewoon biologisch zo bepaald. hier hoeft niemand zich schuldig over te voelen.

bovendien is er veel meer te doen dan enkel geslachtsgemeenschap. nog steeds is het dan sex, en ook op andere manieren kan iemand op het hoogtepunt komen.

het is fijn dat je er met elkaar over kan praten. grote kans dat jullie hier samen uitkomen en beiden schik beleven aan wat je dan ook samen (of voor jezelf) doet.

eh, mag ik jullie sucSEX wensen? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zeggen dat je r geen zin in hebt en dat moet hij maar accepteren