ik heb vaak steken in mijn onderbuik en dat is meer bij mijn lies. soms komt er slijm uit mijn vagina en soms doet hij ook pijn. wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Ben je al ongesteld geweest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 17 en ben aan de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. ik wilde zeggen je eisprong..maar aangezien je aan de pil bent is dit het niet..
Ritsuka
12 jaar geleden
Onbeschermde seks gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee want ben al een half jaar aan de pil.. en heb het alleen met me vriend gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbeschermde seks betekend zonder condoom. De pil beschermt je niet tegen SOA's. Een half jaar een vaste vriend ook niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
En zelfs met pil is er een kans op zwangerschap, door braken, diarree of antibiotica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eisprong voelen in je lies zou heel wonderlijk zijn...

Antwoorden (5)

De verstandigste oplossing is: een afspraak maken bij de huisarts. Het kan iets onschuldigs zijn, maar dan weet je wel precies wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mee blijven lopen. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog. Die kan een echografie maken en dan weet je zeker wat de oorzaak van je steken is. Ik had vroeger dezelfde pijn en na onderzoek bleek ik een cyste te hebben op een eierstok.
Bij de gynaecoloog kan je dan ook je andere problemen bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat het alsjeblieft onderzoeken als je onbeschermde sex hebt gehad, want als je verwaarloosde chlamydia hebt kun je er onvruchtbaar van raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijnen in je onderbuik en steken,vreemde afscheiding ondanks goed wassen (zonder zeep of met zeeploze "zeep" van bv lactacyd) dan is er iets niet goed,dat kunnen meerdere dingen zijn. Ook de dokter kan dat niet raden,daar moet je even 'n onderzoekje voor ondergaan. Dus,op de vraag wat het is is moeilijk antwoord te geven.Meteen naar de dokter en dan ben je er waarschijnlijk zo vanaf..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je je niet laat onderzoeken door de huisarts, kun je niet werkelijk een oorzaak weten.

Wel is het zo dat een lichaam over het algemeen redelijk vaak steken, pijntjes en zeurderigheidjes geeft.
Dat hoeft niet altijd fout te zijn.
Tegenwoordig zijn we er niet meer zo aan gewend dat ons lichaam gewoon geregeld even pijn doet.

Nou kunnen steken in de liesstreek komen van de baarmoeder, die zich voorbereidt op het losmaken van het baarmoederslijmvlies, en dat kan steken en krampen. Ook de eisprong zelf kan soms steken geven. En soms voel je een steek zonder oorzaak.

Pas als het steken langdurig aanhoudt, niet halverwege of vlak voor je menstruatie zit, of als het ondragelijk pijnlijk is, dan zou ik echt even naar de dokter gaan. (of wanneer je je zo erg zorgen blijft maken dat je er zelf niet goed van wordt natuurlijk, ook dan kan de dokter uitkomst bieden.)

Wil je het zeker weten? Ga naar de dokter!