Is de pil nodig ookal is mn partner niet in me klaargekomen ?zo ja Kan ik nog de pil nemen of is het telaat als je gister voor het eerst gedaan hebt?

Gister heb ik voor het eerst sex gehad maar m'n partner is niet in mij klaar gekomen...
Is de pil dan nodig of niet ?
Had ik de pil ervoor of erna moeten gebruiken ?
En kan ik het nog vandaag in nemen ?
Wat kan ik het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

"DE"pil slik je elke dag, niet alleen wanneer je sex heb, morning after slik je de volgende dag na de sex! Ook al is hij niet in je klaargekomen ka je toch zwanger worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
De noodpil (of morning-afterpil) is een manier om te voorkomen dat je zwanger wordt nadat je seks hebt gehad. Als een vrouw binnen drie dagen na onbeschermde seks de noodpil slikt, dan is de kans dat ze zwanger wordt veel kleiner.
Doe de test om te zien of jij de noodpil nodig hebt, lees hoe je hem moet gebruiken, waar je hem kunt krijgen, wat hij kost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is nodig. Ook van voorvocht kun je zwanger raken. Het heeft alleen nu geen nut meer om de pil te nemen. Het enige wat je nu kan doen is binnen 72 uur vanaf de gemeenschap de morning after pil te halen. Deze kun je gewoon zonder recept krijgen bij de apotheek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil gebruikt dan slik je die elke dag behalve in de stop week. Hem slikken allen als je sex hebt is niet voldoende. Of je partner nu wel of niet in je klaar komt is niet bepalend of je zwanger kunt raken in het voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.
12 jaar geleden
Ja, de pil is nodig!

Als je van plan bent vaker seks te hebben dan MOET je de pil gaan slikken.
En die moet je IEDERE dag slikken!
Helemaal volgens de voorschriften.

Maar OOK: Dan MOET je een condoom gebruiken.
Een condoom is bescherming tegen geslachtsziekten,
SOA, Seksueel Overdraagbare Aandoeningen.

En die komen veel vaker voor dan je denkt!!!!

Dan pas is er sprake van veilige seks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga er eens wat meer over lezen:::

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/1053-voorbehoedsmiddelen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je MOET helemaal NIKS maar je kunt kiezen voor de pil. Er zijn nog zat andere mogelijkheden om als voorbehoedsmiddel te gebruiken. Ik denk dat de vraag van het meisje iets anders geformuleerd had moeten worden om een goed antwoord te kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kind heeft onbeschermde seks gehad en
weet van niks.
Iemand moet haar vertellen dat ze een condoom hoort te gebruiken.
De morningafter pil is niet bedoeld als voorbehoedsmiddel. Het is een alleen voor noodgevallen. Hij zit bomvol hormonen, wat nou niet bepaald gezond is voor je lichaam. Denk eens iets beter na! Als je denkt dat je groot genoeg bent voor sex, ben je ook groot genoeg om te lezen welk voorbehoedsmiddel je gaat gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke dikke plus! Helemaal mee eens!