Je sexrelatie via de telefoon vertelle dat je haar/hem heb besmet met een soa of face to face?

Met een echte relatie zou ik het zo in de gezicht doen maar dit is anders. ik wil het vanavond nog vertellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (14)

Erg laf als je dit over de telefoon zou doen.
Je hebt tenslotte toch met een mens te maken.
Dus face to face.
Dan kun jij jezelf ook nog in de spiegel aankijken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ook al is het alleen een sexrelatie en geen liefdesrelatie zou ik het toch face to face doen. Want het is geen kleinigheid die je mee te delen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus
sexrelatie of geen sexrelatie, het is en blijft een gevoelige situatie en het is en blijft een mens aan wie je het vertelt. Zoiets doe je in real life, face to face!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe je face to face. Hou in gedachten: Waar er twee onveilige sex hebben, hebben er twee schuld [uiteraard: Zolang jullie beiden eerlijk zijn geweest over eventuele andere sexuele relaties]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat jullie allebei volwassen zijn ook in gedrag. Dan zou ik hem of haar sowieso even bellen vanavond en het vertellen zodat het eventueel niet door gegeven kan worden.
Een soa is helemaal niet zo erg en vaak goed te behandelen.
Wanneer je sex hebt dan weet je dat dat het risico loopt er een op te lopen.
Dus niet moeilijk doen meteen vertellen zodat diegene maandag naar de dokter kan.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Face to face!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij of zij was toch ook goed genoeg om sex mee te hebben, dan kan je op zijn minst ook het fatsoen opbrengen om het hem / haar face to face te melden. Overigens wil ik wel opmerken dat ik wel blij bent dat je nog net zoveel fatsoen in je donder hebt dat je het hem / haar wil vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag wel met iets meer respect. Er zijn heel veel mensen die helemaal niets vertellen. Hier wordt advies gevraagd of het via de telefoon zou kunnen of dat het face to face beter is. Dat betekent dat de beslissing nog niet genomen is en je oordeel dus voorbarig.
Kristal
12 jaar geleden
Ik sluit me bij je aan Mokummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@phoogstad: is het al in je opgekomen dat vraagsteller de SOA ook kan hebben opgelopen van zijn of haar sexrelatie? Oordeel niet zo snel.
Je moet het zo snel mogelijk vertellen. Als die persoon ver ( buitenland, andere kant van Nederland) weg woont kun je best bellen en je excuses aanbieden dat je het via de telefoon vertelt ... fraai is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo snel mogelijk face to face vertellen. Hoe langer je wacht, hoe erger de ziekte wordt. In eerste instantie zou ik diegene opbellen of die even langs wil komen omdat je met hem/haar wilt praten en als diegene er dan is de persoon op een rustige manier benaderen. Desnoods ga je mee naar de huisarts. Je moet er nu ook wel voor diegene zijn en niet zeggen "Je hebt een soa dankzij mij" en dan diegene alleen laten. Hem of haar ook proberen te helpen waar het nodig is. Kan zijn dat diegene dan kwaad wordt en geen hulp van je wilt, maar toch blijven zeggen dat je er voor hem/haar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Face to face !
Succes trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de telefoon weet je nooit wie erbij zit, dat kan een zeer onprettige situatie opleveren, zorg dus dat je de persoon aan kan kijken terwijl je met dit nieuws komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
sterk argument
Ik denk dat het beter is dat je het in het gezicht van diegene zegt. Het zou erg onvolwassen zijn als je zoiets belangrijks via de SMS vertelt. Je seks partner moet zich dan ook z.s.m. laten testen op een SOA en dan de medicijnen innemen.. Hoe langer je er mee wacht, hoe erger het (kan) worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf . Face to face is natuurlijk netter, maar als je die persoon pas volgende week zou kunnen spreken dan zou ik het door de telefoon vertellen. Ten eerste zodat de persoon snel naar de huisarts kan gaan om voor zichzelf maatregelen te kunnen nemen en ten tweede, mocht deze persoon ook seksueel actief zijn met andere personen, voorkomen kan worden dat er nog meer mensen besmet raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
face to face

als ik jou was zou ik toch even met die gene afspreken en zeggen dat je iets moet bespreken (eventueel zeg je erbij dat het niet bepaald goed nieuws is)
en als je met elkaar afspreekt doe dat dan niet in de MacDonalds o.i.d. want je weet niet hoe die gene gaat reageren dus dan kun je er maar beter geen vreemden bij hebben (eigenlijk kun je er maar beter niemand anders bij hebben).
verder kun je bij het vertellen van t slechte nieuws misschien aanbieden om mee te gaan naar de huisarts (als hij/zij daar behoefte aan heeft)