Ik ben soms ineens erg misselijk tijdens de sex, hoe komt dit?

Dit wordt een lang verhaal maar ik wil graag duidelijk hebben hoe het allemaal zit.

Vorig jaar had ik een vriendin, maar dat liep niet zo lekker. Ik werd zelfs ongelooflijk misselijk wanneer we wat verder wilden gaan op het gebied van sex. Dit terwijl het niet de 1e keer was voor mij dat ik sex had (heb veel sex gehad met mijn vriendin daarvoor). Ik dacht toen dat het komt doordat het allemaal niet lekker liep met mijn vriendin en het dus puur psychisch was. Het is toen ook al snel uit gegaan.

Nu heb ik sinds een maand weer een vriendin en we zijn na 2 weken ook al naar bed geweest (geen reacties over dat dit te snel of niet is aub :) ) en dat ging helemaal goed. Ik werd totaal niet misselijk en het was erg leuk allemaal! Maar nu was mijn vriendin hier gisteren weer en hebben we eerst behoorlijk lang (2 uur ofzo, film stond aan erbij) liggen zoenen en beetje strelen enzo, maar toen zij haar kleren uit deed kwam die misselijkheid weer helemaal terug!

Even als beschrijving van die misselijkheid, het is niet dat ik alleen een beetje misselijk wordt. Ik moet echt naar de wc / badkamer omdat ik gewoon moet kokhalsen ervan (niet kotsen want dat lukt dan niet).

Ik dacht eerst dus dat het kwam doordat ik me met mijn ex gewoon niet goed voelde en het dus puur psychisch was, maar nu vraag ik me dat toch af. Ik voel me met mijn vriendin hartstikke goed en ik was totaal niet zenuwachtig ofzo (niet dat ik het weet tenminste).

Iemand enig idee wat dit is / hoe ik dit op los?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.3K

Het beste antwoord

Ok ten eerste helemaal super dat je nu een vriendin hebt, wasrbij je het fijn vind.
Ik denk ook niet dat het een zware psychologische reden heeft.
Je moet eens kijken hoe jij gister het meest hebt gelegen.
Het kan zijn dat wanneer jij veel op je buik gelegen hebt ( ook boven op haar) dat dan problemen geeft.
Een vriend van mij had dat ook een ik begreep het niet totdat ik deze link legde. Hij bleek een lichte maag infectie te hebben.
Ik zou als ik jou was voor een lekkere vrij partij, niet te veel eten, domperidon ( verkrijgbaar bij de apotheek, is tegen misselijkheid) bij de hand houden. En even goed in de gaten houden in welke houding je last krijgt.... En misschien uiteindelijk naar de dokter om je maag te laten na kijken.

Maar kijk ook wat er gebeurt als je gewoon op je buik ligt.
En mocht het wel psychisch zijn. Als je dan zorgt dat je maag bijna leeg is en de domperidom bij de hand is. Kan je je veilig voelen over je eigen lichaam en hoef je niet te stressen daarover.
Praat er ook over met je vriendin..

En geniet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heel onbewust dat de zenuwen de overhand nemen,onbewuste faalangst ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verleden heb ik dit zelf ook gehad. Niet tijdens de sex maar daarna. Ik denk dat het inderdaad stress is wat onbewust zijn werk doet. Ik hoop voor je dat het van tijdelijke aard is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okeeeee, ik heb er dus ook last van!
ik heb zelf uiteindelijk bedacht dat het door een bepaalde lichaamshouding kan komen, bijvoorbeeld als ik oncomfortabel ondersteboven binnenstebuiten dubbelgevouwen lig dan moeten we stoppen omdat ik straalmisselijk wordt.
volgens mij omdat dan mijn maag in de verdrukking komt. ben zo wie zo tegenwoordig wat gevoeliger om mijn maag dan vroeger. heb zo'n 5 jaar geleden een enorme voedselvergiftiging opgelopen, en sinds die tijd wordt ik snel misselijk als ik lig, heb ik snel last van brandend maagzuur enz...
opwinding helpt dan ook niet echt. let dus op je houding en zorg dat er niets in je maag drukt.
en misschien is het een goede tip als je je maag eens laat nakijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het vroeger wel eens gehad van alleen maar zoenen, met een jongen waar ik echt verschrikkelijk verliefd op was. Ik was gewoon beroerd van de opwinding. Alsof letterlijk allemaal vlinders in mijn buik aan het rondfladderen waren.
Zou het dat ook kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou goed kunnen eigenlijk! hoe heb jij dat opgelost dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even stoppen, frisse lucht inademen :-)
Het mooie is dat als je dit zegt tegen je vriendin ze zich erg gevleid zal voelen!!
Hoi Hoi, ik moet een beetje lachen omdat mij ook een ervaring naar boven komt drijven. Ik was enorm enorm enorm verliefd....we hadden een gezellige avond ;0) en geloof het of niet zo plotseling uit het niets terwijl we aan het zoenen zijn moet ik overgeven. Niet gewoon misselijk echt alles ondergespuugd. Ik weet zeker dat het stress was omdat als ik gestresst ben ik snel misselijk word. Dus tjah...probeer te ontspannen en er niet bang voor te worden dat het gaat gebeuren want dan gebeurt het meestal. En anders, gewoon bespreken met jouw vriendin en klaar is kees....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je vantevoren veel gegeten? Want als je gegeten hebt en dan gaat liggen en bewegen kun je ook misselijk worden. Of het zijn natuurlijk spanningen, misschien dacht je onbewust aan de vorige keer of was je bang dat je het weer zou worden. En juist als je bang voor iets bent gebeurt het ook. Mijn tips zijn gewoon ontspannen, je verstand op nul, je concentreren op jezelf en je vriendin en.... niet teveel eten of drinken als je gaat liggen...