Insmeren met bodylotion of aftershave-lotion. Die van de Hema vind ik zelf erg fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt scheerfoam of gel gebruiken. Schoon (nieuw!) mesje gebruiken en niet te vaak en hard scheren achter elkaar, dat irriteert de huid.

Na het scheren insmeren met vettende creme bv babyzalf (vernix van zwitsal schijnt volgens fora erg goed te zijn.

Ik neem aan dat bodylotion na het scheren ook verzacht, maar neem iets waar geen alcohol in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
After shafe prikt even maar geneest snel en je huid word lekker zacht

Leuke vraag trauwens :$ :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een vraag leuk vindt, kan je bovenaan op 'Goeie Vraag!' klikken :)
Scheer je na het douchen, gebruik scheerschuim en een goed scherp mesje.
Nadien een verkoelende lotion voor na het scheren (verkrijgbaar bij het Kruidvat)
Je kan ook een creme van Veet voor na het scheren aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nestosyl helpt tegen de jeuk en herstelt de huid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talkpoeder! Bij mij helpt het en bij vele anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg altijd voor een scherp mesje, dat scheelt meestal al een heleboel jeuk. En scheer met de haren mee, helaas word het dan minder glad.
Zorg ook dat je huid schoon is en uiteraard voor schoon goed.

Bepanthen creme (niet de zalf dus die maakt het alleen baggervet) kan verzachten maar voorkomen is het sleutelwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheerschuim erbij gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nat scheren:
Gebruik een niet geparfumeerde scheergel (kan een hele boel jeuk schelen). Gebruik een goed scherp scheermes, houd de huid zo strak mogelijk (voorkomt wondjes). Scheer eerst met de haargroei mee en daarna tegen de haargroei in. Spoel regelmatig het scheermesje en steeds de huid goed nat en ingezeept houden. Gebruik geen wegwerpmesjes, hiermee snijd je jezelf sneller. Neem een scheermesje dat meerdere mesjes achter elkaar heeft voor het beste resultaat. Neem een mesje waar een strookje "rubber" een beschermend laagje biedt tussen de mesjes en je huid.

Na het scheren babycrème tegen luieruitslag gebruiken. Dit voorkomt irritatie en is niet geparfumeerd.

Elektrisch scheren
Gebruik een pre-shave crème. Deze zorgt ervoor dat de haren een beetje rechtovereind gaan staan. Het scheren van schaamhaar gaat gemakkelijker met een ladyshave in vergelijking met een scheerapparaat. Dit doordat de ladyshave gebruik maakt van een vlakke snijkop. Het scheerapparaat gebruikt vaak meerdere koppen hierdoor is deze minder geschikt voor de schaamstreek.

Na het scheren insmeren met wat crème of lotion tegen eventuele jeuk of irritatie. Alcoholhoudende aftershaves zijn absoluut af te raden. Talkpoeder kan ook helpen.