Mijn vriend komt niet klaar in mij. Hoe kan dat?

Sinds 2 jaar zijn wij samen en seksueel actief. Maar als wij sex hebben komt hij niet klaar. Ook niet als ik hem aftrek of pijp. Wel als hij het zelf doet.
We hebben verschillende standjes en dingen geprobeerd om de spanning op te voeren.

Mijn vorige vriend had er helemaal geen problemen mee om klaar te komen.
Voor mij heeft mijn vriend nooit een vriendin gehad.
(Ik ben 24 hij is 26)

Ook geeft mijn huidige vriend aan dat hij het erg lekker vindt, dat het niet aan mij ligt en dat hij tijdens de sex wel het gevoel heeft op het punt te staan om klaar te komen, maar dat het niet echt gebeurd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
96.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/vriend-klaarkomen.177774

Antwoorden (11)

Eerst controleren of hij in het algemeen wel klaar kan komen. Hij zou impotent kunnen zijn.
Wind hem lekker op. Eventueel met behulp van een paar vriendinnen en trek hem lekker af, of probeer hem met pijpen klaar te krijgen. Als hij dan nog geen orgasme krijgt, moet ie langs de dokter.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik lees nu dat hij wel klaarkomt als hij zich zelf aftrekt. Dan zijn er twee mogelijkheden. Of het licht aan jou of er zit iets verkeerd bij hem tussen de oren (spanning). Voor beide zijn oplossingen te vinden. Gewoon wegstrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ze zegt: Wel als hij het zelf doet. Dus hij is niet impotent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo ligt het aan haar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zich een probleem voordoet tussen twee personen, ligt dat per definitie niet perse aan een van de personen. Het kanook aan de andere persoon liggen, of soms aan alle twee. Lijkt me logisch zou Johan zeggen. In dit specifieke voorbeeld houdt ik het op haar of hem.
Ik hoop dat ik niet in details behoef te treden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft weinig ervaring. Sex moet je ook leren. Daar kan het ook best aan liggen. Vriendinnen erbij halen? Is dat je eigen fantasie? LOL! Porno kan ook hoor. Ik zou als ik hen was en dit is een serieuze vraag samen naar een dokter gaan en/of naar een sexuoloog gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je laatste opmerking ben ik het geheel eens. Dit soort vragen horen niet op GV thuis. We hebben te veel specialisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn: soms vraag ik me af of ze wel echt serieus zijn. Ik heb dit al vaker waargenomen dat in en vlak na het weekend het opeens zo vaak en veel over sex gaat.
Ach ja, al die "specialisten" die googelen en dan antwoorden. Als ik iets beantwoord spreek ik meestal uit eigen ervaring en zeg dat er duidelijk bij. Ik google m'n vragen vaak en als ik geen helder antwoord kan vinden en het is iets persoonlijks vraag ik het aan vrienden. Met dit probleem zou ik zeker naar een dokter om advies zijn gegaan. Die je dan naar een sexuoloog kan verwijzen. Soms verbaasd het me welke vragen hier gewoon gesteld kunnen worden. Ik stelde eens een vraag over het gebruikers ervaringen van XP of Windows7 als je gek word van Vista. Werd verwijderd. Was een inventarisatie vraag?? Ik vind n.l. dat er vaak heel heldere antwoorden -voor zo'n digibeet als ik- worden gegeven door veel mensen hier. Jammer, jammer....maar dat sex-gedoe gaat maar door.....en het is niet eens een hete zomer of misschien komt het daardoor? :) (Bij voorbaat excuses aan de vragensteller als het wel serieus is...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte dag catje83? Wat een rotwereld he? :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cathje
Eerste opmerking: Waarom niet. Moet je eens proberen, best LOL.
Tweede opmerking: Er zijn nu eenmaal mensen (het lijkt of jij ook tot die categorie hoort) die meteen maar wat beginnen te roepen, de z.g. roepieroepies, ipv van een reactie goed lezen. En mocht je een reactie niet begrijpen dan zou je kunnen vragen wat iemand met een bepaalde reactie bedoeld. Ik weet, dat kost wat energie en vraagt enige intelligentie en dan is het inderdaad makkelijker op de roepieroepie uit te hangen. Te roepieroepien en te veronderstellen b.v. dat iemand misschien de preuts is slaat in dit verband nergens op. En dan het advies om vragen over sex over te slaan! Roepieroepie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iemand impotent is is er toch geen erectie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt wat je zegt. Om dat te controleren stelde ik in eerste instantie voor hem lekker op te winden. Dan zou aap uit mouw komen. Later las ik dat hij zich zelf wel af kon trekken en was de eerste ingeving daarmee geneutraliseerd.
Misschien is hij niet ontspannen genoeg. Gebruikt hij misschien medicijnen? Sommige medicijnen kunnen het namelijk ook vertragen of vermoeilijken. Raadpleeg anders eens een sexuoloog. Ik denk ook zeker niet dat het aan jou ligt. Ontspanning lijkt mij in dit geval heel belangrijk en praten over wat hij lekker vind. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om klaar te komen heb je een bepaalde mentale vrijheid nodig. Kennelijk heeft je vriend op dit vlak nog mentale blokkades waarop die zijn vrijheid tegenhoudt.
Je teveel focussen op het klaarkomen is ook een vorm van blokkade.

Seksualiteit is vaak een verborgen onderwerp. Daarover wordt niet vaak vrijuit gepraat. Zelfs binnen een relatie kan hier soms moeilijk echt eerlijk over zijn. En is de angst op afwijzing erg groot.

Je kunt misschien aan de hand van zijn aanwijzingen het aftrekken veranderen. Hoewel het geven van aanwijzingen ook niet altijd prettig is om te horen, of geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Wijs antwoord. :)
Mischien zou het helpen als niet het klaarkomen maar de liefde tussen jullie twee op die momenten het belangrijkste is, dus niet het resultaat maar de manier waarop. Liefde zou volgens mij het enige doel na moeten streven dat je onvoorwaardelijk van elkaar houd, en je gewoon jezelf mag zijn. Wat de algemeen geldende normen ook mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je vriend na 2 jaar niet lukt om klaar te komen bij jou zal er een blokkade zijn. Waarschijnlijk "tussen de oren" omdat hij wel klaar komt als hij het zelf doet. Dus het functioneert verder prima. Maar ergens houdt hij zichzelf tegen (onbewust) om klaar te komen en dat kan vele oorzaken hebben. Misschien iets door wat hij vroeger heeft meegemaakt, of misschien vindt hij het moeilijk zo kwetsbaar te zijn, want dat ben je natuurlijk op het moment van klaar komen.
Het lijkt mij wel, dat als het na 2 jaar niet verbeterd, de kans groter wordt dat de blokkade sterker wordt. Jullie, zijn, aandacht is nu natuurlijk gericht op het klaarkomen ook al wil je dat niet en zeg je tegen hem dat het niet uitmaakt. Hij zal het gevoel (kunnen) hebben dat hij faalt.
Daarom zou ik adviseren er niet mee te blijven tobben. Ga samen eens te rade of hij het een idee vindt om naar een seksuologe te gaan (of jullie samen, net wat hij het fijnste vindt). Om uit te vinden waar de blokkade vandaan komt en wat ertegen te doen is.
Wat ook nog een idee is, is om samen naar een tantra cursus te gaan. Daar maak je kennis met een andere en zeker ook heel fijne, intense en ontspannende manier om seksueel samen te zijn. Daar train je als man juist om je klaarkomen uit te stellen of helemaal niet klaar te komen. En je houdt daar toch een zeer bevredigend gevoel aan over, allebei.
Je vriend zou daar dus heel goed in kunnen zijn en het zou zijn eigenwaarde heel goed kunnen doen waardoor er op den duur ook weer andere manieren van seksueel samenzijn mogelijk worden.
Als je dat dan nog wilt ;-)
12 jaar geleden
Er kunnen heel veel oorzaken zijn maar het zou weleens door het volgende kunnen komen: Masturbation Death Grip Syndrome.
De meeste vrouwen hebben hun handen nodig om klaar te kunnen komen; dit geldt echter ook voor sommige mannen. Hoewel dit bij lange na niet altijd het geval is, zijn er mannen die moeilijk klaarkomen doordat ze gewend zijn aan het gevoel van masturbatie. Als je vaak masturbeert, kan de uitlokking van het ejaculatie-reflex door penetratie namelijk worden bemoeilijkt. Je bent gewend aan een bepaalde strakheid, snelheid en intensiteit die doorgaans niet wordt bereikt bij penetratie of orale stimulatie. Dit wordt ook wel het ‘Death Grip Syndrome’ genoemd. In dit geval kun je proberen om te stoppen met masturberen om “af te kicken” van desbetreffend gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goeie suggestie! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie suggestie maar van mij een - omdat je de tekst hebt gekopieerd van mijn antwoord hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vriend-klaarkomen.177774
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! Maar dat maakt het niet minder waar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat maakt het wel minder netjes. Meld gewoon in de 1e instantie dat deze vraag al gesteld is, dat had je dus schijnbaar al lang gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik inderdaad gezien. Maar omdat er al veel reacties waren wilde ik het niet "verklappen". Ik weet dat de moderators erg streng zijn tegenwoordig, en vond het zonde als de antwoorden werden gedelete. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik erover zat te twijfelen om jou als bron te vermelden, maar aangezien jij het ook weer gekopieerd had, deed ik dat maar niet.... Nu niet meer boos hoop ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boos ben ik niet maar ik moest het toch even kwijt. Op zich ben ik er voor dat dit fenomeen, death grip syndrome, op deze manier weer eens onder de aandacht komt. Want, wat ik heb begrepen via een forum, komt dit probleem zeer regelmatig voor en is het een relatief onbekend begrip.
Lijkt me heel vervelend om hier als stel last van te hebben terwijl je niet weet hoe het in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval heb ik er misschien toch een klein beetje goed aan gedaan om jouw antwoord nogmaals te plaatsen... Ik zal je nog even een plusje geven...
Kristal
12 jaar geleden
Nou Savana, ik zou voortaan toch maar even de bron, oftewel Annigje, vermelden, wel zo netjes. Annigje heeft blijkbaar de moeite genomen om de site met de informatie op te zoeken.
Laat de eer dan ook aan haar.
Wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat er een moment komt dat je heel erg aan jezelf gaat twijfelen. Maar jij hebt de nodige dingen al geprobeerd en het wil nog niet lukken. Hij kan wel klaarkomen dus dat is het probleem niet.

Er is veel dat het kan blokkeren maar een paar dingen liggen voor de hand.

1. death grip syndrome
Dit is reeds in een andere goede reactie uitgelegd.

2. Emotionele blokkade
Het kan zijn dat hij niet genoeg ontspannen is om zich helemaal te laten gaan. Deze gespannenheid kan voortkomen uit:

> Volledige aandacht op jou - Hij wil het jou zo naar de zin maken dat hij te druk met jou bezig is en zichzelf "vergeet". Later aan zichzelf denken is te laat en heeft geen zin meer.

> Onzekerheid - Wellicht is hij onzeker over iets in jou bijzijn. Deze onzekerheid weerhoud hem ervan om voldoende te ontspannen.

> Gebrek aan fantasie. Sommige mannen hebben gewoon fantasie nodig om "over het randje" te gaan. Het kan zijn dat hij niet genoeg in zijn fantasie kan kruipen tijdens jullie gezamenlijk spel.

3. Gemixte gevoelens
Sommige mannen zijn op een bepaalde leeftijd nog niet zeker van hun gevoel. Misschien voelt hij ook wel iets voor mannen en geeft dat hem een blokkade. Of misschien heeft hij een bepaalde fetish die hij jou niet durft te vertellen. Het ontbreken van deze fetish tijdens de seks kan er ook voor zorgen dat hij niet klaarkomt.

Er kunnen veel zaken spelen, maar een emotionele blokkade en death grip syndrome zijn de meest voor de hand liggende.

Hopelijk kunnen jullie er samen goed over praten want dan is het verzinnen van een oplossing veel makkelijker.

En vrees niet. Dit probleem wordt in de meeste relaties opgelost maar kan wel jaren kosten om erachter te komen wat het probleem is. Blijf gewoon proberen en probeer het spannend en soms extra spannend te maken.

En als het echt een groot probleem is dan raad ik jullie aan om naar een seksuoloog te gaan. Deze kunnen bij dit soort problemen vaak erg goed helpen omdat ze gedurende de sessie(s) veel dieper graven dan dat jullie waarschijnlijk samen zouden doen.

Heel erg veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dat is vervelend zowel voor hem als voor jou...
Ergens in zijn geest zit een blokkade, ik denk dat we daar wel van uit mogen gaan. Nu nog uit vogelen waar het probleem zit en hoe je dit kan oplossen.

Ik ga er vanuit dat het tussen jullie helemaal goed zit en de aantrekkingskracht is er.

De 2 meest logische problemen zijn dat hij te gewend is aan zijn eigen techniek. en dan kan jij nog zo je best doen maar dat evenaar je niet.
Laat hem eens een flashlight kopen. dit is een kunstvagina en een van de weinige echte mannen speeltjes die er momenteel op de markt is. Geef hem de ruimte en laat hem lekker spelen en oefenen in zijn eentje, met een lekker pornootje. laat hem maar kijken of het daar wel mee lukt.
Als het daar mee lukt kunnen jullie samen een spel van maken. Dat jij dus de flashlight hanteert. en zo verder.

Het kan ook zijn dat hij zich niet durft te laten gaan.
dan kan je het volgende proberen.
Maar er een erotisch avondje van, geil hem lekker op, maar vertel hem dat deze avond geheel aan hem gewijd is.
hij mag jou aanraken maar alleen voor zijn eigen plezier, niet om jou te plezieren of op te winden.
bij voorkeur ook niet penetreren. maar dat moet je zelf maar bekijken. wellicht helpt een lekker wijntje om los te komen.

Dan laat je hem liggen op bed. in een donkere kamer. echt zo donker mogelijk. hij kan jouw gezicht niet zien en jij de zijne niet. dan ga je tussen zijn benen zitten en dan met veel olie ga je hem rustig aftrekken.... wordt het iets ruw meer olie.
bouw het rustig op zorgt voor tempo wisselingen en hou zijn lichaam goed in de gaten.

Het idee hierachter is dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over hoe hij er uit ziet en dan hoeft hij ook niet op jou te letten. ( klinkt misschien oneerbiedig maar voor een orgasme moet je focussen op jezelf en dan kan een partner een afleiding zijn)

neem de tijd....doe het op een avond dat je de volgende dag vrij bent en lekker kan uitslapen.

en wellicht moet je het een paar keer proberen voordat het werkt. en dan kan hij vertellen wat hij de volgende keer anders wil....

succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan hij wel in je bijzijn klaarkomen? Masturbeert hij waar jij bij bent? Als jullie dat niet doen kan je dat ook proberen. Hij kan dan wennen aan het idee om klaar te komen terwijl je er bij bent. Misschien vind hij het raar om in of bij je klaar te komen. Als hij wel kan klaarkomen door te masturberen waar je bij bent kun je misschien ook proberen om hem op het moment dat hij bijna klaarkomt (mannen voelen dat over het algemeen goed aankomen) bij je binnen te gaan en dan wel in je klaar te komen.
Laat vooral ook merken dat je het fijn, leuk en geil vind om hem te zien klaarkomen en dat je het niet erg vind als hij in of op je klaarkomt. Wellicht kun je op die manier de blokkade doorbreken.

Ik hoop dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan maar 1 raad geven, je vriend moet zich absoluut niet meer focussen op het klaarkomen.
Gewoon van sex genieten, en als hij dan niet klaarkomt, dan maar niet.
Waarschijnlijk heeft hij veel gemasturbeerd voor dat hij jou kende, en dan is gewoon sex toch erg wennen.
Met de tijd zal het over gaan, als hij zich niet focust op het klaarkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien het SADD-effect?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is??