Een beetje genante vraag,ik zou er toch wel iets willen kunnen aan doen. Als ik klaarkom gebeurd het dikwijls dat ik een wind moet laten. Iemand raad?

Als ik op voorhand al weet dat ik een beetje winderig ben dan probeer ik het zo hard mogelijk in te houden, maar het lukt me dan, ook echt niet en dit is echt genant. Weet er iemand wat ik hieraan kan doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K

Het beste antwoord

Een wind laten tijdens het klaarkomen. Pfff dat moet vervelend zijn.

Dit komt zeker wel vaker voor maar het is minder gewoon als dit keer na keer gebeurt. Tijdens het klaarkomen spannen en ontspannen de spieren in die regio erg vlot achter elkaar. Als je al winderig bent zal het inderdaad zeker tijdens dit moment gebeuren.

Ik denk dat je er eerst met je partner over moet praten en dat je dit moet bekennen zodat hij het verwacht. Breng het positief en zeg dat je zo met je hoofd in de wolken bent en dat hij je zo lekker doet komen dat je gewoon geen controle meer over je spieren hebt.

Verder zijn de aanbevolen oefeningen een goed idee.

Door lucht te happen hoop je ook lucht op in je darmen. Let er tijdens de seks ook op hoe je adem haalt. Let ook op de manier hoe je eet. Tijdens het eten komt de meeste lucht in de darmen.

Misschien dat een buttplug kan helpen (maar wellicht verergerd dit het effect ook). Maybe it's worth a try?

Als laatste is er ook medicatie verkrijgbaar (zoals daslook (homeopathisch), Norit en Rennie Deflatine).

Om alleen de lucht te verminderen zou je Bismuth Subsalicylaat kunnen proberen.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. Laat me het s.v.p. even weten wanneer je het probleem opgelost hebt en hoe je het gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je medeleven en de tips
Denk dat ik eens om Bismuth Subsalicylaat zal gaan, is dit bij de apotheek te verkrijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Wiggy, Bismuth Subsalicylaat is verkrijgbaar bij de apotheek. Misschien dat het niet op voorraad is en dat ze het moeten bestellen maar ze kunnen het zeker voor je bemachtigen. Veel succes!

Andere antwoorden (7)

Je zou je darmen van tevoren kunnen ontluchten door bepaalde oefeningen, zoals touwtje springen.

Winderigheid heeft trouwens wel zo zijn oorzaken, als je die in kaart brengt en op die belangrijke dag je eetpatroon even aanpast, zou je de winderigheid kunnen voorkomen.
Je zou eens naar de dokter kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet zo dat het enkel is als ik winderig ben, meestal is het heel onverwacht
Welke andere oefeningen zijn er nog?Ik kan niet springen vanwege een knieblessure
Inhouden levert over het algemeen buikkramp op (bij mij wel tenminste :)

Het moet er toch uit en ik heb dan denk ik ook alleen tips om dat zo discreet mogelijk te doen.

- Probeer even apart te gaan staan waar niemand je hoort (en zal ruiken). Lukt dat niet zoek dan een plekje op waar het lawaaiig is. Liefst met veel mensen. Dan moeten ze elkaar maar aanwijzen als het geroken wordt.
- Zoek een stoel met een dik kussen. Ontspannen en kuch of schraap je keel een keer tijdens het "ontluchten"
- Zoek de ruimte. Liefst bij een open deur of raam. Valt het vaak veel minder op.
- Maak geluid op een andere manier (hard praten, hoesten of laat iets zwaars vallen ofzo) op het moment dat....

Als je dan toch betrapt wordt, probeer dan de genante situatie met wat humor op te lossen.
Kijk licht verontschuldigend en zeg iets als "Ach, allemaal een neusje vol en je merkt er niets meer van" ;)

Elk mens lost per dag 1 to 1,5 liter gas, verdeeld over 10 á 20 winden. Da's heel normaal. Bij overmatige gas productie kan je dieet de schuldige zijn (veel onverteerbare vezels die door, overigens goede, bacteriën dan wordt omgezet waarbij gas vrijkomt). Dit levert echter gas wat niet stinkt (methaan, waterstof. koolzuurgas). Het gas dat wel stinkt bestaat uit veelal uit zwavelverbindingen. Die ontstaan door o.a. vlees, noten, vis, zuivelproducten, bonen en peulvruchten en veel koolhydraten/suikers )(zoals aardappelen, brood, suiker maar ook bier). Je zou er bijna helemaal niet meer door eten hé.... Onzin natuurlijk. Balanceren is het sleutelwoord. Gevarieerd en matig.

Ook kan de manier waarop je eet en/of drinkt zorgen voor extra winderigheid. Je neemt dan teveel lucht mee je spijsverteringskanaal in. Je zou hier eens op kunnen letten. Neem de tijd voor je maaltijden en zoals ze vroeger al zeiden: "Goed kauwen!" :)

Dan zijn er nog middelen in de handel zoals Reni Deflatine. Ook kan je eens proberen of die bacterie drankjes zoals Yakult of Optimel ofzo, die de darmflora/fauna in balans brengen voor jouw werken. Mooi meegenomen van die producten is dat ze ook je immuunsysteem versterken (want ook dat wordt voor een groot deel bepaald in je darmen). Let erop dat je die dan regelmatig inneemt (1x per dag zon flesje). Ze werken alleen dan namelijk, maar dat zal ook ongetwijfeld op de verpakking staan.

Succes en nogmaals bedenk dat het natuurlijk is. Not done misschien, maar het is toch ook niet zo dat je het expres doet?! Een beetje begrip van je omgeving mag ook best!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het komt als ik klaarkom met mijn partner!!
kan ik moeilijk even apart gaan zitten e :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe mja ik ken het. Maaaaar dan heb je wel een prima excuus om wat extra lawaai te maken! ;)
Tja en de geur.... kaarsjes misschien? gelijk een romatische stemming toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlam, gelijk een steekvlam met die kaarsen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan staan waar veel mensen zijn...?
Lees jij wel...? Ze gaan niet naar parenclubs.
Je moet er tijdens de seks zelf niets aan doen, als je je daar dan mee bezig gaat houden bederft dat een boel van de plezier. Probeer er dan niet aan te denken en als het toch gebeurd mag je er gewoon om lachen.

Je kunt wel vooraf een oefening doen om het e.e.a. aan gas kwijt te raken. Er is een yoga-oefening die ze ook wel gekscherend de' ontgasser' noemen, deze yoga-oefening is niet erg geschikt voor groepslessen (;) ) maar wel eenvoudig en ook goed te doen voor mensen die geen ervaring hebben met yoga., De oefening heet de Apanasana.
In de onderstaande video kun je zien hoe je hem uitvoert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik zal denk ik meteen mijn bed uitstappen wanneer een vrouw dat deed :S Ik ben dan meteen uit de mood
Je moet je voedingspatroon onderzoeken,sommige produkten die je eet veroorzaken extra winderigheid,wellicht door deze te vermijden voordat je sex gaat praktiseren win je al heel wat lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit onderzoek blijkt dat 6% van de mensen bang is om een scheetje te laten tijdens het vrijen.

Als je er normaal gesproken geen last van hebt heeft het weinig met dieet te maken. Het komt puur door de ontspanning in het gebied van de bekkenbodem en als ik fora erop na sla dan komt het vaker voor.

Het alternatief dat je probeert - spannen - is het tegenovergestelde van ontspannen en daardoor zal je minder genieten en misschien het op ene gegeven moment ook gaan uitstellen of weigeren. Het kan zijn dat je zin in seks op den duur minder wordt.

Ik denk dat je je niet moet richten op dieten of voorkomen, maar het bespreekbaar maken met je partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Wiggy,

Jeetje, kan me voorstellen dat je dit heel vervelend vindt.
Het is echt mijn angst dat dit gebeurt, maar gelukkig is dit (nog..) nooit voorgevallen.

Iemand gaf hier al aan dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar persoonlijk zou ik dit niet kunnen. Vooral omdat je het echt niet kan inhouden en het is (althans dat vind ik) ook niet echt smakelijk en dan voornamelijk voor jou. Om er dan toch iets te gedetailleerd op in te gaan; een wind kan je niet stiekem in stilte laten, want de geur liegt er niet om en dat in tegenstelling tot zijn 'hardere variant', de scheet.

Daarom ga ik alleen in op hetgeen wat je tegen winderigheid kan doen;

"1. Winden & scheten laten vanwege het inslikken van lucht
Darmgas bestaat voornamelijk uit reukloze gassen: stikstof, zuurstof, methaan en waterstof. De onaangename geur van sommige scheten wordt veroorzaakt door zogenaamde zwavelverbindingen zoals sulfide en vluchtige vetzuren zoals boterzuur. Stikstof en zuurstof slik je in bij iedere ademteug, hap of slok, dus hoe meer je inslikt via je mond, des te meer eruit komt via je %$#@.

Ook wordt er gas geproduceerd bij de afbraak van zwavelhoudende voeding in je darmen (darmgassen). Inslikken van lucht is dan ook de voornaamste oorzaak van jouw scheten als ze niet of minimaal stinken. Darmgassen stinken meestal wel.

2. Let op wat je eet om winderigheid te voorkomen
Iedereen weet dat bijvoorbeeld uien, eieren en bruine bonen flinke winderigheid kunnen veroorzaken. Maar ook andere veelgebruikte (zwavel-houdende) producten kunnen bijdragen aan scheten laten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

Melk
Kool
Spruitjes
Broccoli
Granen
Zoete aardappel
Verder zijn er nog een aantal soorten groenten en fruit die milde winderigheid veroorzaken. Denk hierbij aan pruimen, appels, perziken, bananen, wortels, selderij, komkommer, sla, rozijnen, radijs, soja (zowel bonen als melk) en spinazie. bron

Sommige kruiden (geelwortel, komijn e.a.) kunnen scheten en winderigheid helpen voorkomen. Ook probiotica, prebiotica en enzymen kunnen gasvorming verminderen.

In de afbeelding staat het vervolg!

Ik hoop ontzettend dat je wat aan de tips hebt, want ik kan me echt voorstellen dat dit heel vervelend is. Mocht het niet helpen, dan raad ik je aan om naar de arts te gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je medeleven
Gelukkig zijn het geurloze windjes
Zal dan met mijn ademhaling te maken hebben zeker?
Ga over op anaal sex en dan heb je een reden dat het gebeurt. Je moet er in het begin aan wennen maar als je vriend het goed doet bij je, en dit verschilt per persoon, kun je er geweldig van klaarkomen. Met of zonder eigen stimulatie. Veel lekker uren gewenst.