Hoe zou je aan je moeder ooit vertellen dat je seks hebt gehad?

Het lijkt me zo raar, en wanneer doe je dat, natuurlijk is dat wel persoonlijk maar hoe zou je dat het beste doen, of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Je hoeft het niet aan je moeder te vertellen, maar als je dat zelf graag wilt, kun je het doen.
Vertel het niet plompverloren als je moeder druk is.
Het kan als je samen koffiedrinkt, maar ook als je samen afwast of aan het koken bent.
Als de sfeer maar vertrouwelijk is en je voelt je op de moment fijn zeg dan iets in de trant van: "Mam, ik wil je wat vertellen. Niet schrikken hoor, maar ik heb laatst sex gehad met...".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hangt denk ik helemaal af van je eigen karakter, dat van de ouders, de onderlinge verstandshouding etc...

Ik ken mensen die hier nooit met hun ouders over praten, omdat ze het zelf raar vinden of omdat ouders seks toch als een taboe zien...

Zelf heb ik het destijds meteen vol trots aan mn ouders verteld (jongen was de straat nog niet uit). Maar ik heb een goede en open band met mn ouders. Ze waren blij voor me en dat was dat.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik was 17 trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je seksleven is persoonlijk en gaat je moeder dus niks aan. Maar wil je het haar toch vertellen, kun je dat beter subtiel doen, als jullie met z'n tweeen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het mijn moeder niet verteld. Ik wil het van hun ook niet weten ;-), ik vond het al erg om te zeggen dat ik zwanger was. Het was de stempel van IK DOE HET haha. Ik vertel mijn moeder best veel maar ze hoeft niet alles te weten toch?