Mannen met macht zijn volgens onderzoeken voor veel vrouwen sexy. Geldt dat omgekeerd ook voor vrouwen of misschien juist niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Stereotiep gesproken vallen vrouwen op mannen met status en geld.
Mannen vallen stereotiep gesproken op uiterlijk en bereidheid van de ander voor leuke seks.

Het is niet voor niks dat veel vrouwen hun man verlaten vlak nadat hij werkeloos is geworden. En als een vrouw geen seks meer wilt is een man vertrokken als hij het ergens anders wel kan krijgen.

Het schijnt dat hoogopgeleide vrouwen moeilijk een partner vinden. Mijn persoonlijke idee is dat vrouwen altijd qua sociaal-economische status omhoog willen trouwen en dat hoogopgeleide vrouwen dus het slachtoffer zijn van hun eigen kieskeurigheid.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik denk dat vrouwen met macht wel sexy gevonden worden door een deel van de mannen, maar dat ze het gevoel hebben (deels terecht) dat deze vrouwen niet in hun geïnteresseerd zijn. En veel mannen vinden het prettig als een vrouw in bepaalde opzichten tegen hen opkijkt. Deze factoren zorgen ervoor dat veel mannen niet zullen durven afstappen op vrouwen hoog op de maatschappelijke ladder.
Persoonlijk vind ik een intellectueel ontwikkelde vrouw juist zeer aantrekkelijk. Dat gaat vaak samen met een universitaire opleiding, hoeft niet samen te gaan met macht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen vallen niet zo snel op vrouwen met macht. Dat zou de eeuwenoude stereotype patronen op de kop zetten. De man is de jager, dominant, heg haantje. Zij willen niet een vrouw die deze eigenschappen heeff. Een vrouw moet mooi en vruchtbaar zijn. De man jaagt, de vrouw zorgt.
Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eigenlijk gewoon aan de man. als hij van vrouwen met veel macht houd dan wel. als dat niet zo is dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de mannen wel enorm zouden "kicken" op een vrouw met macht... Maar of ze het lang volhouden? De meeste mannen hebben toch liever zelf de macht.