is het gezond om telkens weer een andere pil voorgeschreven te krijgen tegen conceptie ?

ben een meisje van 17 dat steeds via de huisarts de pil voorgeschreven krijgt, is dit mogelijk, hoe mag dit ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

in principe zou dit niet erg veel uit moeten maken het zijn immers dezelfde werkende stoffen (hormonen) alleen vaak in andere concentraties bij de overgangstijd moet echter wel altijd uitgekeken worden met sexuele handelingen

Ik begrijp je vraag niet goed denk ik. Jouw dokter schrijft jou een pil voor. Als die verder goed is, dan hoef je alleen nog maar een herhaalrecept. Als die pil om een of andere manier niet goed is, dan zal de dokter een andere pil proberen. En dan vraag jij aan die dokter, waarom deze beter zou zijn dan die andere. Maar het is een misverstand te denken dat jij maar moet slikken wat jouw dokter voorschrijft. Daar ben je zelf bij. Hoe kan die dokter weten dat jij je zorgen maakt, als je dat niet met hem/haar bespreekt?

Als het een bewuste keuze is om jou een andere pil voor te schrijven dan neem ik aan dat met jou overlegd is wat de reden daarvan is? En anders denk ik dat je wel steeds dezelfde krijgt maar de apotheek een ander merk levert. Toegevoegd na 6 uur: Overigens kun je dit zelf controleren door de stofnamen op de verschillende verpakkingen te controleren. Die staan in doorgaans wat kleinere lettertekens dan de merknaam op de verpakking. De meest gebruikte pil is ethinylestradiol/levonorgestrel, waarbij Microgynon de bekendste merknaam is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100