is het gezond om telkens weer een andere pil voorgeschreven te krijgen tegen conceptie ?

ben een meisje van 17 dat steeds via de huisarts de pil voorgeschreven krijgt, is dit mogelijk, hoe mag dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Wat is de reden van het telkens wisselen? Is de pil niet goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij/zij doet ook aan geslachtsverwisseling in zijn profiel is hij man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je profiel ben je een man van 46, en nu een meisje van 17?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dochter ofzo kan deze vraag stellen he, hoeft hij niet perse te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie jij dat staan dan...?
Kimath
12 jaar geleden
Als een dochter de vraag wil stellen, kan ze dat beter als gastaccount doen. Je mag volgens mij geen account delen. Het geeft ook verwarrende situaties als dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moeilijk ik zal die pil gwn in ruilen voor een condoom en daar kan je meer mee dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel nee, ik ben het niet die de pil voorgeschreven krijg, zij zegt dat ze normaal via de gynaecoloog zou moeten passeren, mar dat der huisarts zich hierover ontfermt door telkens een andere voor te schrijven kan hij dit wel blijkbaar, op deze wijze mag dit blijkbaar

Het beste antwoord

in principe zou dit niet erg veel uit moeten maken
het zijn immers dezelfde werkende stoffen (hormonen)
alleen vaak in andere concentraties
bij de overgangstijd moet echter wel altijd uitgekeken worden met sexuele handelingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik begrijp je vraag niet goed denk ik.

Jouw dokter schrijft jou een pil voor.
Als die verder goed is, dan hoef je alleen nog maar een herhaalrecept.

Als die pil om een of andere manier niet goed is,
dan zal de dokter een andere pil proberen.

En dan vraag jij aan die dokter, waarom deze beter zou zijn dan die andere.

Maar het is een misverstand te denken dat jij maar moet slikken wat jouw dokter voorschrijft.
Daar ben je zelf bij.

Hoe kan die dokter weten dat jij je zorgen maakt,
als je dat niet met hem/haar bespreekt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een bewuste keuze is om jou een andere pil voor te schrijven dan neem ik aan dat met jou overlegd is wat de reden daarvan is? En anders denk ik dat je wel steeds dezelfde krijgt maar de apotheek een ander merk levert.

Toegevoegd na 6 uur:
Overigens kun je dit zelf controleren door de stofnamen op de verschillende verpakkingen te controleren. Die staan in doorgaans wat kleinere lettertekens dan de merknaam op de verpakking. De meest gebruikte pil is ethinylestradiol/levonorgestrel, waarbij Microgynon de bekendste merknaam is.