'Vroegtijdige zaadlozing', betekent dat dan vóór de penetratie?

Toegevoegd na 8 minuten:
Of bedoelt men gewoon dat het vóór de vruchtbare periode van de vrouw is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Van vroegtijdige zaadlozing, of eigenlijk voortijdige zaadlozing wordt gesproken als de man al binnen een minuut klaarkomt. Bij sommige mannen is dat al voor de penetratie, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

"Seksuologen spreken van een voortijdige zaadlozing als een man bij elke gemeenschap binnen een minuut en vaak al binnen 30 seconden klaarkomt. Sommige mannen komen al klaar voordat ze gepenetreerd hebben. Mannen spreken vaak al van voortijdige zaadlozing als ze sneller klaarkomen dan ze eigenlijk zouden willen. "
12 jaar geleden
Vroegtijdige zaadlozing wil zeggen dat de man eerder klaarkomt dan hij zelf wil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft niks met de vruchtbare periode van de vrouw te maken.

Het kan al voor de penetratie gebeuren, maar meestal is het dat na de penetratie zeer snel een zaadlozing komt.
12 jaar geleden
Tegen vroegtijdige zaadlozing, of ook wel een te snelle zaadlozing genoemd, is de opwinding bij de man zo snel en zo heftig dat er een zaadlozing komt terwijl hij dat nog helemaal niet wil op dat moment. Er is wel een en ander tegen te doen, zie bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe kan hij zo'n heftige opwinding voelen en tegelijkertijd niet willen klaarkomen? Dat klopt toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NOG niet willen klaarkomen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat hij niet in zijn eentje aan het vrijen is. Hij vindt het leuk als zijn partner geen peertje gaat liggen schillen uit verveling, maar dat die ook plezier heeft. Snap je het nu? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fysieke opwinding is ook niet hetzelfde als de 'geestelijke' opwinding. En juist omdat je lijf iets anders doet dan je geest wil, noemt men het 'voortijdig'.
mijn ervaring met een vroegtijdige zaadlozing, is dat een man onverwachts veel eerder dan aangevoelt klaar komt. Ik heb het 1 keer meegemaakt met iemand die echt niet twee keer achter elkaar kon, maar toen ie die voortijdige lozing had gehad, kon ie dat wel. Heel apart.