vanmorgen hebben we het gedaan zonder condoom&ik zat bovenop maar hij kwam in mij klaar ik slik de pil(microgynon 30)

Hoe groot is de kans dat ik straks in verwachting raak???
ik ben vrij onzeker vandaar!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Kimath
12 jaar geleden
Slik je de pil elke dag op tijd?
Hoe lang in totaal slik je al de pil?
Heb je last gehad van diarree of braken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo onzeker bent, waarom doe je het dan niet gewoon met condoom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel vreemd dat je huis arts je niet heeft ingelicht hoe de pil werkt toen je 'm kwam halen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit ook een bijsluiter bij

Het beste antwoord

Op welke manier je seks hebt maakt niet uit, als jij de pil op de juiste manier slikt en al langere tijd dan ben je beschermd. Je bent niet beschermd tegen soa's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent aan de pil, dus de kans op zwangerschap is heel, heel klein (bijna nul)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben bijna 21 en wil gewoon nog geen kinderen hoeveel ik ook van ze zou houden!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil is bijna 100% veilig tegen zwangerschap dus maak je geen zorgen
Kimath
12 jaar geleden
@eva: als je beter beschermd wil zijn, doe dan ook nog met condoom er bij. Extra veilig.
Die kans is héééél klein als je de pilt slikt. De pil is 99,9% betrouwbaar, geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 op 1000 is niet zo'n hele kleine kans ;-)
Als je de pil slikt is de kans klein hoor! Maak je niet druk. Informatie over welk standje je hebt gedaan hoeft in principe niet trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD humor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah idd :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kerk heeft de missionarishouding altijd aanbevolen, omdat men dacht dat deze de kans op bevruchting het grootst maakte. Deze houding werd dan ook door missionarissen aanbevolen aan te bekeren volkeren. En die deden inderdaad allerlei andere standjes, zoals hier de ruiterpositie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ouwe rot in het vak :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHHAHA! Ik moet lachennn!
de zwaartekracht zorgt erwel voor dat die zaadcellen niet omhoog kunnen zwemmen of klimmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de Pearl Index (een manier om anticonceptiemethoden te vergelijken) raken met de pil theoretisch 0.5 van de 100 vrouwen in 1 jaar zwanger. Theoretisch wil zeggen als je álles goed doet, je perfect de aanwijzingen volgt en er geen onhandige omstandigheden zijn.
In de praktijk echter raken van 0.2 tot 10 van die 100 vrouwen zwanger in 1 jaar (verschilt denk ik per onderzoek). Dat is een stuk hoger, omdat mensen zich in de praktijk niet altijd precies aan de aanwijzingen houden (ze vergeten 'm een keertje) of er onhandige omstandigheden zijn (als je bepaalde medicijnen gebruikt of hebt overgegeven kan de betrouwbaarheid minder zijn).

Áls je je helemaal perfect aan de aanwijzingen gehouden hebt en er geen onhandige omstandigheden zijn geweest, heb je een kans van 0.5% dat je zwanger raakt binnen een jaar. Die kans is dus heel klein, zeker als je maar één keer seks hebt gehad.
Als je je niet perfect aan de aanwijzingen gehouden hebt, of er onhandige omstandigheden zijn geweest (welke dat precies zijn voor jouw pil kan je lezen op de bijsluiter), is de kans groter.
Wil je echt zeker zijn, ga dan voortaan voor "double dutch": pil én condoom.

De betrouwbaarheid verschilt overigens een beetje per soort pil, maar ik kon geen info vinden over hoe betrouwbaar die van jou precies is.