Hoe weet ik of ik ook op mannen val?

Hoe weet ik dat ik ook op mannen val want er is geen test voor maar ik weet het gewoon niet zeker. Ik ben een jongen van 29 en ik zou wel graag met iemand willen praten erover maar ik vind het moeilijk om er met iemand uit mijn vrienden en kennissen kring over te praten omdat het waarscheinlijk niet geaccepteerd wordt. Maar ik zit er al een hele tijd mee en ik niemand mag het weten en in een homobar kan ik echt niet gezien worden, en ken ik ook niet, ik weet daar ook nix van hoe dat gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (12)

Ik denk dat je in jezelf al wel weet of je (ook) op mannen valt of niet. Als ik zo je vraag lees denk ik dat je het moeilijk vind om er voor jezelf aan toe te geven omdat je omgeving er zo negatief tegenover staat.
Als je het voor jezelf erkent, betekent dat, dat je voor nieuwe keuzes komt te staan. Bijv: ga ik er iets mee doen, ga ik het met mijn omgeving delen. En dat heeft gevolgen voor de toekomst.
Ik denk dat je twijfel daar vandaan komt.
Bedenk dat je bent wie je bent en dat je alles kunt overwinnen als je bij jezelf blijft. Het maakt niet uit op welk geslacht je valt. Je persoon veranderd niet. Weerstand uit je omgeving is enorm moeilijk, maar leven als iemand die je neit echt bent is op termijn nog veel moeilijker.
Twijfel je echt of je op mannen valt, zul je een manier moeten vinden om hiermee te experimenteren zonder dat je omgeving hier achter komt. Homo bars zijn dan denk ik ook niet de goede plek. Zoek naar meer integere plekken en ontmoetingsplaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg gewoon je hart en denk inderdaad niet van wat zullen anderen er van denken
Misschien is er op internet een forum voor?
Misschien dat je er daar dan met iemand over kan praten?
Ontzettend veel succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een keer proberen. 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het COC ok wel een telefoonnummer heeft dat je kunt bellen voor dat soort vragen/problemen
12 jaar geleden
Hoi Prins39

Alvast mijn excuses voor eventuele fouten in mijn tekst, ik heb de laatste drie dagen niet meer dan drie uur per nacht geslapen haha.

Maar he, duidelijk is in ieder geval dat je OOK op mannen valt. Dat weet jij diep van binnen ook (geef dat eerst voor jezelf eens toe).

Je bent 29 en je hebt natuurlijk al wat langer die vermoedens en het gevoel die te moeten onderdrukken (want je zal niet geaccepteerd worden zoals je bent). Dat is frustrerend.

Ben ik heel hard en resoluut als ik zeg: verander van omgeving en kennissenkring en start een nieuw leven (als het ECHT ECHT ECHT zulke bekrompen mensen zijn). Is dat niet het geval dan zal je er toch beter voor uit moeten komen. Je zult er dan achter komen wie je echte vrienden zijn en hoe hard de wereld soms kan zijn voor mensen die anders zijn. Maar geloof me; dat is het waard, want niets is zo fijn om liefde te krijgen en te ontvangen (in relationeel opzicht dus)

Uit ervaring van kennissen weet ik ook dat het heel moeilijk is om homo te zijn en om je ook gewoon te uiten (dus bijvoorbeeld je vriend een kus geven in het openbaar). De realiteit is naar mijn mening dat je je voor dat soort mensen moet afsluiten + wel een beetje uitkijken (er worden nog wel eens wat homo's in elkaar gerost). Dus hou je in het openbaar (vooral in de wat bekrompener gehuchten) wat gedeisd.

Ik zelf ben overigens wel helemaal geaccepteerd. Maar ja, ik ben een vrouwelijke vrouw en mijn vriendin ook, dus als wij eens een keer een beetje lopen te zoenen (gebeurd niet vaak in het openbaar hoor, ben daar niet zo van), dan krijg je hoogstens wat seksueel getinte, aanmoedigende opmerkingen en daar lach ik hartelijk om.

Ik heb zoals ik al zei zelf een vriendin en wil je wel eens op sleeptouw nemen hoor haha (ik ga niet heel vaak naar homo/lesbo-gelegenheden) ;-) ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
liefde te geven en ontvangen. Jeetje ...
Liefde (ja en ook seks, geloof me) is het zo waard. En jezelf zijn ook. Dat weegt op den duur op tegen al die bekrompenlingen. Be good!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 Op de 10 mensen is homosexueel. Natuurlijk is het moelijk om er achter te komen wat je precies wilt, vooral als het in je omgeving geen gewoon onderwerp is. Waarschijnlijk ken je ook geen mannen die op mannen vallen?

Ik denk dat je het eigenlijk wel weet, maar het eng vindt. Trek toch de stoute schoenen aan en misschien valt het reuze mee hoe je directe omgeving reageert! Ze zijn er nu gewoon niet bekend mee (net als jij).

Je kunt eerst wat meer informatie verzamelen. Zoek het adres op van een COC bij jou in de buurt en neem contact op. Zij hebben veel mensen geholpen die op zoek zijn naar hun geaardheid. Of misschien heb je op je werk/school een vertrouwenspersoon?

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lastige vraag aangezien ik hetero ben.

echter weet ik wel waarom ik dat ben.

vind vrouwen leuk.
en het idee van een vent vind ik juist niet zo tof.

betekend niet dat ik iets tegen de mensen heb die juist het tegenovergestelde zijn.

Ik denk dat je zelf goed kan bedenken of je homosexueel bent of niet.

stel jezelf eens een aantal vragen zoals:

ben je ooit met een of meerdere vrouwen geweest en beviel dit?

heb je ooit naar een man of meerdere mannen gekeken met de gedacht wow die is leuk?

heb je fantasien over andere mannen.

vind je vrouwen leuk maar eigenlijk alleen als een sociale vriendin ipv een vriendin waar je meer mee wilt doen.

ga niet denken of je modebewust bent of dat je het leuk vind om met barbies te spelen want dat soort dingen hebben niets te maken met homosexualiteit.

behalve dat het in 1 vakje geplaatst word. vecht sporten maakt een man geen hetero.

vraag jezelf meer dingen af over je geaardheid en als je over mannen en vrouwen fantaseerd ben je gewoon bisexueel en neig je meer naar vrouwen ben je nog steeds bi alleen heb je meer met vrouwen.

neem je tijd en ga een bij jezelf te raden en als je het weet vertel het gerust tegen je maten de meesten zullen het waarschijnlijk toch wel weten of al denken.

ben nog nooit een homosexueel iemand tegengekomen waarvan men niet al wist dat hij of zei homosexueel was voordat hij of zei dit kenbaar maakte.

succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen of met een homo gaan praten en vragen hoe hij die dingen ervaart en wat het precies inhoudt... :) Succes/sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet letten op mijn fouten ik heb een beetje las van dyslectie maar let er maar niet op

nou ik denk als je sexueel droomt denkt enz over een man of je denkt aan sex met een man dan weet je het al vrij zeker dat je op mannen valt
ik weet ook dat je het heel moeilijk vind maar ik denk bij mezelf als je vrienden het niet accepteren zijn het geen echte vrienden ook kan je kijken of je veel naar mannen kijkt niet gewoon kijken want dat doet iedereen maar dat je er gedachten bij hebt zoals : zo die ziet er goed uit of zo die is lekker zoiets je kan natuurlijk ook bisexueel zijn en dan vind je mannen en meisjes leuk ( maar dat weet je natuurlijk al) dan is het een beetje hetzelfde als de vorige maar heb je het ook bij meisjes ja ik weet niet echt hoe je het verder uit kan leggen maar ik kan nog een typ geven als je nou heel veel naar de kleding van vrouwen kijkt en je geeft er een oordeel over zoals vrouwen ook zullen doen en als je in een winkel kijkt naar kleding voor vrouwen dan kan je ook wel op mannen vallen het is meschien een rare theorie maar het is wel zo

ik hoop echt voor je dat je er snel achter komt en dat je vrienden het acepteren en je bent goed zoals je bent of je nou op mannen valt of niet als je op mannen valt moet je je er niet voor schamen en daarom met meisjes nemen want daardoor ga je je alleen nog meer ongelukkig voelen want je bent jezelf dan niet helemaal dus zoals ik zeg schijt aan de wereld hebben en doe wat je wil doen doe is gek!

suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
homo ben je dan XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg gewoon je gevoel wordt je verliefd, als het goed is ken je dat gevoel, en is het op een jongen of meisje of misschien wel de ene keer een jongen dan weer een meisje. Je gevoel zal dus bepalen en zeggen op wie je verliefd wordt en dat is dan je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
give it a try....
just do it
don't let anyone get into your head
zoals "marjoleintje 't reeds wilde duidelijk maken

go for it
if you think you can you can
en if you think you can't.....
dan heb je ook gelijk....
maar twijfel er niet aan en zet die eerste stap, het feit dat j'er reeds aan denkt zal je heel binnenkort overtuigen dat jij de rest ook wel aandurft.