Is het voor een hetero man goed om af en toe naar homo - erotische scenes te kijken , zodat hij gefixeerde ideeën over seksualiteit los kan laten ?

Ik heb laatst de film "Drei " gezien over een erotische driehoek tussen twee mannen en een vrouw . Ik ervoer de film als "bevrijdend". In mijn omgeving hoor ik veel vast geroeste ideeën over seks , vrouwen en mannen. ( Zoals "mannen over vrouwen denken in seksueel opzicht " . Zou door het kijken naar homo - erotische en bi - seksuele films deze hetero mannen een breder beeld over seks en liefde kunnen krijgen .
Heb het hier niet over porno maar over films als "Brokeback Mountain" "Drei" en andere films met homo -erotische scenes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Kimath
12 jaar geleden
Ik denk niet dat ik mijn vriend zover krijg om zoiets te gaan kijken. Hij walgt al als 2 mannen op tv elkaar een kusje geven..
Maar ik ga de film noteren voor zelf eens te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijken of ik een fragment van Drei kan invoegen uit Youtube.
Brokeback Mountain is toegankelijker dan "Drei" want de twee mannelijke hoofdrolspelers zijn eigenlijk hetero maar voelen en ervaren ware liefde bij elkaar. Drei komt uit de kunstenaarswereld en is echt heftig ! Moest af en toe mijn ogen afwenden en ik bedacht mij steeds : waarom toch . Dit was een openbaring voor mij . Ik voelde me er gaandeweg steeds beter over .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je "Threesome" nog wel aanbevelen. Over drie jonge studenten (2 jongens en een meisje) die in een driehoeksverhouding verliefd op elkaar worden en hoe dat evolueert. Zeker geen porno, maar bevat wel hele mooie homo-erotische momenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat leuk vindt: Torchwood is een leuke spin-off serie van Doctor Who waar ook aardig wat holebi-erotiek in voorkomt, zonder dat het meteen over relatietoestanden gaat (is 'gewoon' sci fi).
luna400
12 jaar geleden
het kijken naar zn film 2mannen en een vrouw zeg niks over geaardheid van jou .je kan toch je interesse uitbreiden .voor sommige vrouwen een droom 2mannen

Het beste antwoord

Ja, ik vind dat wel goed. Alleen al om zowel de mannelijke als de vrouwelijke kant van je persoon uit te balanceren.

Als hetero man ken je natuurlijk het beeld van de man en de 'vrouw' is dan ook altijd het 'andere' geslacht.
Sommige mannen hebben veel vrouwelijk in zich, vooral bij homofiele mannen kan je dit tegenkomen.
Hierdoor voelt de vrouw wat dichtbij om te kunnen en mogen observeren om ook je eigen vrouwelijke kant beter te kunnen kennen en te kunnen ACCEPTEREN.
Iets wat in sommige 'mannelijke' werelden soms taboe is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die "vrouwelijke" kant in een man ( sommige mannen ) , die raakte me in je antwoord. Erg mooi. Bedankt.

Andere antwoorden (4)

Hartstikke goed !

Interesse in de mens en maatschappij heet dat, word je echt niet slechter van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een heteroman heeft hier niets aan. Dat dit voor jouw geldt kan misschien zo zijn. Ik blijf lekker bij mijn vastgeroestte ideeën. De beelden waar jij het over hebt daar word ik niet open-minder van, integendeel. De horror.
Ik heb eerder het idee dat je het gewoon fijn vindt om hier naar te kijken en dat je dat naar jezelf toe goed moet praten.
Om misverstanden te voorkomen, ik heb een paar homo's tussen mijn vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een "contradiction in terms"
in 1 antwoord "de horror" en "ik heb een paar homo's tussen mijn vrienden"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ik zie die vrienden van mij nooit in actie. Net zoals ik bijvoorbeeld mijn ouders nooit in actie zie.
Ik denk dat je twee zaken verwart.

Dat is ten eerste het stelsel van normen en waarden in deze streek en van dit moment. Wettelijk is al vastgelegd, dat een homohuwelijk kan. Dus qua normen is homoseksualiteit al tot in de wet geaccepteerd.

Het tweede punt is iets heel anders, en dat is hoe iemand seksueel opgewonden raakt. Dat is een persoonlijk gegeven, en heeft natuurlijk niets met normen en waarden of wetten te maken.
Seksuele opwinding is per persoon heel verschillend. Ik zou van zo'n film gruwen. Een ander zou er opgewonden van raken. Ik kan dat goed accepteren. Maar het zien van zo'n film, zou geen enkele invloed hebben op mijn acceptatiegraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die GoldenTen;

Alleen als deze mannen dat zelf goed en nodig vinden. Mannen die al ruimdenkend zijn zullen het niet nodig hebben (maar kijken ook dan mag natuurlijk best) en mannen die echt nog bekrompen zijn op dit gebied verander je er waarschijnlijk toch niet door.