Hoe staat de arabische/islamitische cultuur ten opzichte van masturbatie?

Gewoon iets wat ik me afvroeg. Is dat daar geaccepteerd of juist zondig? En is er nog een verschil in tussen mannen en vrouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zie hoeveel Islamitische rukkertjes op de homo ontmoetingsplaatsen rondlopen zal het wel goed zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een heel slecht voorbeeld is, daaruit zou je dan ook kunnen halen dat homoacceptatie ook groot is in die cultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lotte
Je weet trouwens dat in onze christelijke cultuur masturbatie ook lange tijd en bij de huidige gekkies het nog steeds als een zonde wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat wist ik.
Kimath
12 jaar geleden
Handjes boven de dekens houden!

Het beste antwoord

Ik heb even op een Marokkaans forum gekeken en kwam het volgende tegen:

Enkele citaten:
'Veel jongeren houden zich wel aan de regel geen sex voor het huwelijk maar zoeken naar een andere oplossing om hun lusten toch op de een of andere manier te bevredigen. We spreken hier dan over masturbatie. In de islam is masturberen haram (verboden) en moet vermeden worden. Allah geeft in de Qor-aan aan hoe men zijn lusten mag bevredigen : '

Ook wordt er gewezen op de gevolgen van masturbatie:
'Masturbatie kan leiden naar nog meer haram. Het kan bijvoorbeeld leiden naar zina, men zou nieuwsgieriger kunnen worden en naar verboden films of foto's kijken waar obscene beelden getoond worden die nog meer leiden naar zina*. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat men een gebed mist omdat ie ghoesl (grote wassing) moet verrichten en daardoor elke keer lui van wordt. '

*zina betekent in het Arabisch immoraliteit

Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar het forum.

Toegevoegd na 3 minuten:
Toch als ik verder ga zoeken, stuit ik op verschillende opvattingen wat betreft masturbatie en de Islam.

Toevoeging:
De Hanbali geleerden staan masturbatie toe onder twee voorwaarden:

- uit angst om ontucht of overspel te plegen, dus wanneer de drang naar seks te sterk wordt

- wanneer men niet in staat is of de gelegenheid niet heeft om te trouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yay thanks

Andere antwoorden (1)

In de Islam is masturbatie toegestaan, maar dan wel zonder porno te kijken. Je zal dus je fantasie o.i.d. moeten gebruiken. Dit is allemaal normaal, want het is een lichamelijke reactie. Dit hoort eenmaal bij het lichaam. Bij vrouwen weet ik het niet zeker, maar ik denk ook wel, maar wel weer zonder naar porno te kijken.