Als een tampon inbrengen pijnlijk is, zal seks dan ook pijnlijk zijn?

Na een aantal keren proberen vorige maand eindelijk gelukt om een tampon in te brengen. Echter, dit was best pijnlijk, evenals het eruit halen.

Wat ik me nu afvraag is of seks dan ook pijnlijk zou zijn, misschien een vreemde gedachte maar ik dacht een tampon is eigenlijk helemaal niet zo dik en dat doet al pijn, dus zal seks dan al helemaal niet pijnlijk zijn? Of heeft dan er niks mee te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Je moet ook even wennen aan het gevoel dat een tampon inbrengen en verwijderen geeft. Je moet er een beetje handigheid in krijgen, en dan zal het makkelijker gaan, in het begin is het vaak lastig en als je daardoor nerveus wordt, wordt het alleen maar moeilijker.
Probeer niet heel veel keren achter elkaar een tampon in te brengen, dan kan je vagina ook zeer gaan doen. Dan beter weer even maandverband en de volgende dag bijvoorbeeld weer eens een tampon proberen (met inbrenghuls is het makkelijkst).

Veel meiden denken dat ze 'te nauw' zijn, maar ja, een baby kan er langs die weg ook uit, er zijn maar heel weinig vrouwen waarbij er een technische, puur fysieke reden is waarom bijvoorbeeld gemeenschap niet lukt.
En zoals anderen al zeggen: als je seks wilt, als je ontspannen bent en je partner rustig aan doet, dan komt het best goed. Het kan zijn dat je het even voelt, zeker als je nog maagd bent, dan zeg je gewoon dat hij even niet moet bewegen, zodat je kunt wennen, en dan ben je even later met hele andere gevoelens bezig dan of je pijn hebt ;-)
Geloof me, dat komt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat kan zo zijn, maar waarschijnlijk niet, want tijdens de seks ben je opgewonden, en dus gaat het makkelijker. Heb je dan nog last, ga even langs de huisdokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat anders is want als je ongesteld bent heb je sowieso sneller pijn op die plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het pijn doet heeft vooral te maken met hoe gespannen je bent, als je het heel spannend vind dan zal seks waarschijnlijk meer pijn doen. Niet alleen bij jou maar ook bij je sekspartner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan.
Het inbrengen van een tampon kan pijn doen als de vaginawand niet vochtig genoeg is. Het kan dus erg vervelend aanvoelen om een tampon er uit te halen als deze nog niet ver genoeg vol is gezogen (sorry voor de details, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden). En er van uitgaande dat je sex hebt terwijl je opgewonden bent, en dus een vochtige vaginawand hebt, zal het minder onprettig zijn. Maak je op dat moment in ieder geval geen zorgen, dat zal het allemaal bemoeilijken en je zult je niet lekker kunnen ontspannen.
Nog een tip: probeer eens de mini-tampons van o.b. ProComfort. Je kunt een proefverpakking gratis bestellen op de site.
Deze tampons zijn makkelijker in te brengen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tampon is nogal een onnatuurlijk ding, dus ik kan het mij voorstellen dat het pijnlijk is, zeker als je wat gespannen bent.
Als er een partner is waar je graag de liefde mee wilt bedrijven, en je staat open voor hem om hem te ontvangen, om samen een te zijn, omdat je hem oprecht lief hebt, en je lichamelijk en geestelijk wilt versmelten, zul je merken dat het verschil met een tampon niet te vergelijken is met elkaar.
Als hij lieve woordjes fluistert, en je voorzichtig aait over je erogene zone"s, zul je niets liever willen dat hem ontvangen, en zal je lichaam er klaar voor zijn.
Nog even voor de duidelijkheid, een tampon is een ding, en de liefde bedrijven is hemels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een tip voor als je vagina te droog is om een tampon in te brengen. Breng wat glijmiddel aan op het topje van de tampon en de zijkanten, niet te veel, dat helpt vaak wel. Of breng wat glijmiddel met je (schone gewassen) vinger in je vagina binnen. Kijk eens of dat helpt. En zorg er voor dat de tampon ver genoeg naar binnen brengt. Oefen anders eens als je niet ongesteld bent. Probeer het dan met glijmiddel en zorg er voor dat het goed zit. Voel anders een beetje met je vinger hoe het loopt daarbinnen, dan weet je een beetje welke kant je het op moet sturen. Want soms kan dat ook een probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet ongesteld bent is het alleen maar lastiger, en glijmiddel is geen goeie optie voor op een tampon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me ook niet dat iedereen zomaar even gaat voelen hoe die baan nou precies loopt. Mij lijkt dat het voor sommige meisjes toch nog best wel 'eng' is, om er met een vinger in te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er om dat ze nu pijn heeft bij het inbrengen en verwijderen van een tampon. Ik geef gewoon wat tips. Als ze dat niet wil, dan doet ze het niet. Misschien dat andere meisjes er iets aan hebben! Die tip van het glijmiddel heb ik van de dokter gekregen, zoals ik al zei, niet te veel gebruiken, een beetje op het puntje en zijkant.
Net als het oefenen als je niet ongesteld bent, (die tip kreeg ik ook van de huisarts.) Dan zit je niet met het bloed. En als je gaat oefenen als je ongesteld bent, dan en je probeert een paar tampons, dan droogt het snel uit. Je kunt niet goed gaan oefenen met veel glijmiddel als je ongesteld bent. Het gaat er gewoon om dat je weet hoe je een tampon het beste in kunt brengen en hoe die het lekkerste/beste zit. De tampon moet natuurlijk niet blijven zitten zitten als je niet ongesteld bent, want dan droogt het uit. Oefen het alleen met glijmiddel, want anders is het te droog.
Als je seks gaat hebben en je wilt dat zelf ook graag, raak je opgewonden en zal je vagina ruimer worden en vochtig worden, zodat de penis er gemakkelijker in kan komen.