gestart met de pil (microgynon 30) 5 dagen geslikt en toen mijn menstruatie bijna over was sex gehad, kan ik zwanger zijn? please help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Kimath
13 jaar geleden
heb je de pil 5 dagen geslikt en daarna gestopt voor je menstruatie, of ben je 5 dagen geleden begonnen met de pil slikken en was je toevallig nog ongesteld?
Dat is mij niet helemaal duidelijk uit je vraag.

Antwoorden (6)

alles kan natuulijk vooral als je onbeschermd sex hebt gehad. Maar kan ook zijn dat de pil zijn werking heeft gedaan het is jammer dat je net ongesteld bent geweest want nu moet je op de volgende wachten. Als ik jou was zou ik de pil door blijven slikken en ongeveer over een week testen dan weet je het zeker

Toegevoegd na 1 minuut:
als de uitslag positief is dan moet je stoppen met slikken en naar de huisarts gaan. Als je het niet vertrouwd zou je eerder kunnen gaan of hun even informeren hun weten het beter denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan de pil heeft wel even nodig om effect te hebben. Zou even bij een apotheker navragen wat te doen en gebruik even voorlopig een condoom
13 jaar geleden
Je kunt het beste op de eerste dag van je menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begin je later tijdens je menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bent begonnen met slikken toen je menstruatie is begonnen. Zo ja, dan ben je vanaf dag 1 dat je slikt beschermt voor zwangerschap.

Dus de kans dat je nu zwanger bent is wel heel klein!

Als het goed is zit er ook een bijsluiter bij, waarop dit vermeld staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou kunnen.
Sperma blijft ook nog een tijdje rondzwemmen (in sommige gevallen wel 5 dagen) Dus als je op het moment van de sex nog niet klaar was om bevrucht te worden, heb je kans dat je dat even later wel bent.
Voor de zekerheid even een test gaan doen. Lees goed de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij eigenlijk niet. De eisprong is ca 2 weken voor de volgende menstruatie en zo lang blijft sperma niet in leven.
Mogelijk heeft de pil z'n werk nog niet gedaan, maar in het geval er geen eitje aanwezig is, is er ook geen kans op zwangerschap.
Iemand die de pil niet slikt is op dat moment ook niet vruchtbaar.
Als je het nog zekerder wilt weten, is een arts een beter aangewezen plaats dan dit forum.
Op dit forum kun je deskundige antwoorden krijgen, maar kun je ook antwoorden krijgen van mensen die er het fijne niet van weten.
Bel de arts even. Een telefoontje kost je de kop niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar.
De pil werkt namelijk op het moment dat je begint op de eerste dag van je menstruatie direct en de kans op zwangerschap is dan erg klein (uitzonderingen (1%) daar gelaten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaat dat blijkbaar op mijn antwoord foxesther ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je later begint dan de 1e dag dat je menstruatie begonnen is, dan is de pil de eerste week niet veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik, maar er zijn een heleboel dagen in de maand dat je sowieso niet vruchtbaar bent als vrouw en het dus niets uitmaakt of de pil z'n werk doet.
Het al of niet werken van de pil is pas aan de orde als er een eisprong op komst is of gaande is of net geweest is en dat is doorgaans 2 weken voor het begin van de volgende menstruatie.
In mijn antwoord geef ik ook aan, dat het wellicht verstandig is om even contact met de arts op te nemen.
Dit is niet een forum waar je er vanuit mag gaan dat je deskundige antwoorden krijgt.
Ik heb al heel wat zwam-antwoorden voorbij zien komen tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste Koole122,
mijn antwoord na jouw opmerking hebben elkaar gekruist. ik heb niet gezien dat je reageerde.
Ik vind inderdaad dat niet alleen anderen, maar ook jij niet het juiste antwoord geven. dus het sloeg op zowel jouw antwoord als op anderen. Vandaar Blijkbaar. Dat woordje 'blijkbaar' heb ik niet goed uitgekozen, dat had ik niet moeten doen. Het is erg stom van me om met iets negatiefs een reactie te beginnen. sorry daarvoor. Om terug te komen op je volgende zin;''Dat weet ik, maar er zijn een heleboel dagen in de maand dat je sowieso niet vruchtbaar bent als vrouw en het dus niets uitmaakt of de pil z’n werk doet.''
Dat klopt dus niet. De cyclus van deze vrouw kan soms heel anders lopen dan wat in de boekjes staat beschreven als normaal. Buiten dat; slikt de vrouw op de 1e dag van haar menstruatie dan zal er geen eisprong meer plaatsvinden (uitzonderingen(1%) daar gelaten) Ik ben het zeker met je eens, dat de deskundige, de arts is. Hij/zij is de persoon om vast te stellen of je wel of niet zwanger bent. Ook op een forum als deze kun je wel zulke vragen stellen, alleen weet je niet wie wel het goede antwoord geeft en wie niet. Het klopt dat je dan het beste alsnog terecht kunt bij een arts. Gelukkig zit ook bij microgynon 30 een bijsluiter. Hierin staat stap voor stap beschreven wanneer je wel of niet beschermt bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder in strijd te gaan (en jouw sorry was ook niet nodig hoor en desgewenst geaccepteerd) :
Jij zegt dat je beschermd bent als je voor de eerste menstruatiedag de pil slikt (1% uitzondering).
Dat is zeker waar, maar wat klopt er niet aan mijn antwoord ?
Natuurlijk weet ik niet hoe de cyclus van de vragensteller eruit ziet, maar in principe ben je vruchtbaar zo'n 2 weken voor het begin van de volgende menstruatie.
Hierbij uitgaande van de gangbare cyclustijd van 4 weken , geen aparte toestanden zoals heel korte of lange cycli. Maar ik denk dat we elkaar wel snappen.
Bel de dokter even, dan weet je zeker dat je goed advies krijgt en inderdaad voorziet de bijsluiter al in heel veel informatie. Ik ga nu naar bed en zal over twee weken wel weten of de pil hier ook z'n werk gedaan heeft. ;)