ik heb last van candida op de voorhuid van men penis hoe kom ik hier vanaf

ik heb dus last van candida rond om de voorhuis van men penis

het doet nou zelfs zo pijn dat ik de voorhuid niet naar achteren kan halen om hem schoon te maken...

dit is erg vervelend en het beinvloed mijn sex leven wat mijn vriendin niet zo leuk vind

we hebben wel allebij op het zelfde moment een antibiotica kuur gehad

Toegevoegd na 7 uur:
ok ik snap dus dat er geen huismiddeltjes voor zijn??

ik weet haast wel 100 % cker dat het candida is want tegen woordig kun je alles op het internet vinden.

gelukkig is mijn vriendin niet "besmet" want we hebben laatste x een condoom gebruikt toen was het er ook al wel maar nog niet zo sterk

vanwege de antibiotica werkt de pil niet meer 100 %

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Kimath
13 jaar geleden
Terug naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriendin zou het waarschijnlijk nog minder leuk vinden als ze zich realiseerde dat dit ook seksueel overdraagbaar is! Invloed op je seksleven? Je moet even helemáál geen seks hebben!

Het beste antwoord

Hup, naar de huisarts. Die kan controleren of het inderdaad candida is (ik begrijp dat je nu zelf de 'diagnose' hebt gesteld') en je er óf pillen, óf een zalfje voor geven. En dan ben je er binnen een mum van tijd weer vanaf, en vraag je je af waarom je in vredesnaam niet eerder naar een dokter was gegaan in plaats van zelf door te modderen.

Het is niets om je voor te schamen. Het is namelijk een bijwerking die wel vaker voorkomt bij antibioticagebruik, ook de goede bacteriën in je lichaam worden door sommige antibiotica aangetast, waardoor de candida (die van nature bij vrijwel ieder mens al aanwezig is) vrij spel krijgt.

Ga het liefst samen met je vriendin naar de dokter, misschien heeft zij ook behandeling nodig. Anders heb je de kans dat jullie elkaar over en weer blijven besmetten, en als dat gebeurt, werken de anti-schimmelmiddeltjes ook niet meer zo goed. En tot het helemaal over is: even geen seks meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar bestaan zalfjes voor(op voorschrift arts):dus zo vlug mogelijk naar huisarts want jullie zijn mekaar terug aan het besmetten!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Fremar; Augurk vermijdt ook etenswaren waardoor candida kan verergeren (gisten, schimmels) zoals champignons, taugé.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep: piemiezalf. Zo noemde mijn zwager dat ooit :)
Candida is een schimmel, welke met gewone penicilline achtige middelen niet over gaat.
Wellicht is een zalf (huisarts in jouw geval handiger.
Wel allebeide antischimmelkuur gebruiken, wellicht wachten met sex tot alles hersteld is.
Zonder te willen beledigen is bij een niet monogame relatie candida een van de mildere SOA die wel erg hardnekkig is (een kenmerk van schimmels)
Zijn jullie monogaam, denk dan goed na hoe je het dan opgelopen kunt hebben zodat herinfectie uitgesloten is.

Vroeger was er een middel, welke bij de vrouw ingebracht werd (in de schede), waarna geadviseerd werd sex te hebben, zodat de betrokken delen maximaal aan het medicament werden blootgesteld.

Ik weet niet of deze therapie (helemaal ) verlaten is, maar het is een vraag die je aan je arts voor kunt leggen.
Maak korte metten met deze infectie en ga door tot het helemaal over is.
Veel succes!