Hoe kan ik als jongen het beste schaamhaar scheren?

In de klas (Havo 5) werd er de laatste maanden steeds meer over gepraat: dat het beter is om schaamhaar te scheren. Ook als jongen. Hoe moet dat? en kan dat met een gewoon scheermesje? of moet dat voor de eerste keer, net als bij de kapper voor hoofdhaar, met een schaar? Ik weet het echt niet. Mijn vader kan er niks over vertellen, want dat doet hij niet. Hij zegt altijd dat dat vroeger niet mocht, dus dat hij dat ook niet geleerd heeft.
Maar hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal kaal bij een man vind ik, als vrouw, vreemd staan. Persoonlijk vind ik het het mooist als je het gewoon een beetje bij knipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, netjes kort getrimt staat het leukste en geeft ook minder kans op jeuk, ingegroeide haren etc.
Dat het beter is om je schaamhaar te scheren slaat natuurlijk nergens op. Beter waarvoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@emforever het gaat natuurlijk niet om wat jij mooi vindt ;) Iedereen heeft er wel een andere mening over. Het gaat erom wat de vraagsteller zelf wilt. Gelukkig groeit het weer aan dus je lekker experimenteren met diverse coops :)
Kimath
12 jaar geleden
Je moet helemaal niks, je kunt het eens proberen, maar het is niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ raamklaza: dat weet ik :). maar ik en ook vele anderen vinden dat. natuurlijk is zijn mening het belangrijkst, het is tenslotte zijn lichaam maar ik las een stukje onzekerheid in zijn beschrijving. zo van 'iedereen zegt dat het moet.. oh, laat ik het dan ook maar doen.' zo kwam het bij mij over, dus ik dacht ik vertel even dat het niet per se weg moet, maar dat het het ook 'leuk' (kan even niet op een beter woord komen) is met haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet "beter", het is gewoon wat jij prettig vindt (en je eventuele partner).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in Frankrijk gaat wonen vinden ze dat daar best wel ok, net als okselhaar bij vrouwen. ;-)

Antwoorden (12)

Gelukkig heb ik daar een kapper voor,,
Maar als die er niet is dan doe ik het met de scheerapparaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het adres van die kapper voor mij ? Zo'n beurt kan ik ook wel gebruiken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kapper voor je schaamhaar? Nog nooit van gehoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prive kapper
Paar honderd euro per beurd maar ze doet het wel goed en netjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof je niet, helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar honderd euro voor 10 bij 10 centimeter haar? ahaha nou daar ga ik wel 5 minuten voor in bad zitten, geen bultjes, ingegroeide haren of what so ever. dus of je bent een prutser of je weet niet wat je met je geld moet doen. Stuur me anders even een privé bericht dan kan je wat geld overmaken op mijn rekening.
Kimath
12 jaar geleden
Is dat ook een kutkapper? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, een paar honderd euro? Tot je dat vertelde dacht ik nog dat je vriendin het af en toe voor je deed, nu is het gewoon totaal ongeloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel ideaal zo'n kapper. Waarom zien we die nog niet in het straatbeeld? Ik zou er zo heen gaan :D
Gewoon met een tondeuse of schaar! Mesjes is wel gevaarlijk en moet je voorzichtig doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg Trimmen :)

Ik heb er eentje met 3 standen. Heel fijn. Geen gedoe met mesjes.

Helemaal kaal is een keuze natuurlijk maar voor mij is het niks.

Eens per week even trimmen en het is netjes.

De ballen wel even met een scheermesje doen want met trimmen daar pak je niet alles mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geschoren of ongeschoren ? doeee mij maar getrimd ,

ik weet van een jongen dat het niet heel mannelijk is om al het haar deraf te scheren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je eerst een beetje alles kort knippen, daarna met een tondeuse of scheermesje..
Mijn mening is alleen dat totaal kaal niet echt mannelijk is, gewoon lekker kort gewiekt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen is schaamhaar laten staan normaal en helemaal niet erg. Het is echter zo, dat als je net als je gewone haar er nooit iets aan doet, het er ook slordig uitziet. Dus afhankelijk van je eigen smaak, of een beetje bij werken, of eventueel scheren. Scheren gaat het makkelijks onder de douche met zo´n dames scheermesje met ~-/ 5 mesjes, ff de strak trekken, en het mes erlangs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er speciale schaartjes voor die zijn blijkbaar erg handig.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe het met een scheermes. Beetje zeep, en hoppa, eens in de week effe de stoppels eraf. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het met een mesje pas op je wilt niet dat het bloed ( heb ik ook gehad dat is een kut gevoel maar is zo over)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gilette, the best a man can get. (-:

Onder de douche wel, met veel water. Bovenkant zou ik zelf niet doen. Hooguit kort houden met schaar of tondeuse. Maar het kan/mag best.

We hoeven je er vast niet bij te vertellen dat je het heel voorzichtig moet doen. (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk vind kaal een beetje onnatuurlijk.. Een man is een man, en een kaalgeschoren vent vind ik er uit zien als een menneke van 16.. Een hele bos is ook absoluut een dikke NEE, dus als ik heel voorzichtig namens de dames een antwoord mag geven.. zeg ik hou het gewoon netjes bij.. Houd het kort.. Ballen misschien kaal.. Maar alles weg? Daar word ik persoonlijk niet warm van, en als ik mijn vriendinnen wel eens hoor.. dan denk ik dat weinig vrouwen hier van houden. Het is hygienischer en frisser, maar absoluut niet sexy! *vind ik dan he... voor het geval tig vrouwen gaan reageren op mijn antwoord *

Toegevoegd na 1 minuut:
en hoe?! Een goed scheermesje.. en een stevige hand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon scheren joh, luister niet naar de mensen die zeggen dat t niet mannelijk is. Je wordt makkelijker gepijpt als je t eraf scheert, want anders kan t stinken. Als t stinkt gaat ze je echt niet lang doorpijpen. Of nooit meer. Chicks love it. Suc6