Wat laat geilheid verdwijnen?

Het lijkt op zich een vreemde vraag, maar toch zou ik er wel eens het fijne van willen weten: als je een zeer hoog libido hebt (doordat je bijvoorbeeld al een tijdje geen orgasme meer gehad hebt, of gewoon zeer opgewonden bent), wat zorgt er dan voor dat je geilheid compleet weg is wanneer je een orgasme gekregen hebt?

Ik weet dat dit komt door het orgasme zelf, want als je seks zou hebben maar niet zou klaarkomen blijft de geilheid aanwezig. Maar er moet toch iéts zijn dat je libido dan verlaagd?

Bijkomende vraag: het is bij veel mensen zo dat ze vlak na het orgasme zelfs even vies zijn van seks. Hier moet toch een oorzaak achter schuilen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welk opzicht is dat beledigend??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sterrenhemel wat is beledigend Volgens jouw?
Kijk eerst naar je naam "sterrenhemel"
Dat kan ik ook als beledigend opvatten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plaat boven je bed hangen van een vrouw die er op haar onverdelingst opstaat een vrouw waar je niet warm voor kunt lopen en liefst met ene hele lelijke grote oma onderbroek aan en die je heel erg onsmakelijk vind Misschien is dat de oplossing

Antwoorden (8)

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken....
Ik ken dit fenomeen eigenlijk niet : als ik een orgasme gekregen heb, ben ik na even lekker knuffelen en zoenen weer helemaal 'in' voor heerlijk verdergaan.

De enige keer, dat mijn libido als door een emmer water werd uitgedoofd, was, toen een (nieuwe) minnaar, die ik nog niet zo goed kende, mij aanmoedigend toesprak :
kom op, ééntje zit er nog in....
Toen was het wat mij betreft helemaal over met de pret.

Dus bij mij zit het duidelijk 'tussen de oren'.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geilheid ontstaat door een behoefte van je lichaam in combinatie met fantasieën 'tussen de oren' ( je geest / verstand) Enerzijds heeft je /een lichaam behoefte aan aanraking, streling, opwinding en klaarkomen, anderzijds voed je geest/verstand door middel van fantasieën deze behoefte. Het fantaseren op zich kan ook al een behoefte zijn. Waarneer nu de geilheid zijn ontlading heeft gevonden in een orgasme (....of niet), kan je spreken van een verzadiging. Te vergelijken met het gevoel na een maaltijd. Je eet omdat het lichaam behoefte heeft. (ook hier eet je eerst met de ogen, met de geur etc.) Je stopt met eten omdat je verzadigd bent. De grens ligt bij ieder verschillend. Zo gaat het ook met seks.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik heb geen bron geraadpleegd, wel mijn levenservaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
men zegt dat sommige mannen masturberen, dus dat kan wellicht een optie zijn om de druk van de ketel te halen.

anderen stappen onder een koude douche wat ook kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh, hoezo "sommige mannen".? Ik denk namelijk heel veel mannen en vrouwen. Die - is trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat hier om mannen toch? ik kan niet voor/over de rest spreken want ben gelukkig niet overal bij :)
het kunnen er dus ook heel erg veel zijn idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem van mij aan...................90% van de mannen masturbeert en de overige 10% liegt ...........:-)
kijk een video van dries roelvink
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Epic!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHA +1!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha, ja, dan zakt het echt wel af, ha ha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord! :P+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, Hahahahahahaha! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele video? Moet er niet aan denken. Alleen die kop al doet alle geilheid als sneeuw voor de zon verdwijnen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahahaha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en vooral als hij dat "lekkere sexy" gele zwembroekje aanheeft. Als ik niet zo dol op vrouwen was zou ik bijna homo worden als ik hem daarin zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig!!!
Als een man klaar komt, zakt de testosteronspiegel in het bloed doorgaans heel snel en verliest de man zijn "geilheid" hierdoor. Het duurt (bij de meeste mannen) ook even voordat het weer op gang komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je 8)
Goeie vraag!

Een orgasme maakt een hoop stoffen los in je hoofd. Serotonine zorgt ervoor dat je je "goed" voelt, maar het maakt je ook heel erg slaperig.

Verder zijn er nog een hoop hormonen die je libido beinvloeden, en bijna allemaal worden ze beinvloed door een orgasme. Hoe het precies gaat is heel persoons- en situatieafhankelijk. Over het algemeen hebben mannen veel meer (of: wel) last ervan dan vrouwen (die vaak na een orgasme niet nauwelijks een "dip" merken in hun libido). Een man heeft meestal ook geen erectie meer na een orgasme, dus ook al is hij nog wel opgewonden, is hij lichamelijk wel even "klaar" met seks. Maar ook dat je je er even "vies" van voelt is heel normaal. Dat betekent meestal dat je goed bent klaar gekomen. (-: Het is het psychologische effect van de stoffen die vrij komen.

Ik vond het een goeie vraag, dus ben eens gaan zoeken op wikipedia. De Nederlandse Wikipedia pagina laat te wensen over, die Engelse is veel beter! Zie voor een uitgebreider verhaal de bronvermeldingen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slaperig na een orgasme herken ik wel, maar ik weet van bepaalde mannen dat ze juist erg actief worden na een potje seks. Dus dat gaat niet altijd op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lavender: Dit is eigenlijk een reactie op de vraag, niet op mijn antwoord; maar de vraagsteller zegt ook niet expliciet dat het altijd gebeurt. Bijna niks in seks geldt _altijd_. Bijna alle dingen zijn persoons- en situatieafhankelijk.
Het gevoel van verzadiging.
Geilheid is een vorm van spanning die voortdurend opgebouwd wordt, tot het moment van ontlading. Niet het zelfde maar wel vergelijkbaar met al een hele tijd moeten niezen.

Volgt de ontlading (de nies, of het orgasme), dan is het verzadigingspunt bereikt en neemt de spanning snel af. Bij mannen stijgt en daalt die zelfs sneller dan bij vrouwen. Bij vrouwen komt het langzaam op gang, en daalt daarna weer dermate langzaam dat er soms nog een nieuw orgasme in zit (en nog een, en nog een). Al is een echt goed heftig orgasme vaak ook wel genoeg om de opwinding weer vrij vlot te laten verdwijnen. Bij mannen is het meer snel omhoog, knallen, en snel weer naar beneden.

Door de ontlading van de spanning kan het lichaam zich daarna volledig ontspannen. Daarbij zijn er allerlei hormonen in het spel (testosteron, oxytocine) die indirect en direct verantwoordelijk zij voor de bijbehorende gevoelens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als antwoord op het eerste gedeelte van je vraag: kijk het journaal.....(of inderdaad Dries Roelvink....:))
Op het laatste deel: veel mensen hebben van huis uit toch nog meegekregen dat sex "vies" is. Verstandelijk weten ze best dat sexuele gevoelens normaal zijn, maar als je zo geconditioneerd bent dat er thuis niet over sex werd gesproken of zo, blijft er toch een drempel/schaamte bestaan.