Je kunt de test anoniem laten doen bij de GGD (ze gebruiken dan alleen je voornaam en een verzonnen achternaam voor in het systeem). Er zijn helaas wel kosten aan verbonden. Maar die kun je declareren bij je zorgverzekeraar. Je kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken (zie bron!). Daarnaast kun je ook laten inenten voor Hepatitis A en B. Waarvan B gratis is en A moet je een klein bedrag betalen. Hoeveel weet ik zo niet meer.

Ik kreeg eerst kort een aantal vragen over mijn seks leven en uitleg over wat SOA is en hoe het allemaal verder verloopt etc. Toen werd er bij mij wat slijmvlies weggenomen (en dat zit in elk gaatje van je lijf, zoals in je mond maar ook je anus, oren etc). Daarna werd er nog bloed geprikt. Dit deden ze trouwens bij mij in het ziekenhuis. Ik hoop dat je voldoende informatie hebt. Kijk op de site waar je terecht kunt bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de uitslag krijg je trouwens een SMS berichtje. Een paar weken later. Voor meer info over SOA kun je ook even kijken op wikipedia: http://goo.gl/97Fgz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit dan natuurlijk met de rekening en de declaratie. Ik denk dat je daarvoor het best even kan na vragen in het ziekenhuis of de GGD. Daarvoor hebben ze vast wel een oplossing voor. Jij bent tenslotte niet de enige ;) Verder word er geen briefen opgestuurd of gebeld met je ouders. Ze weten namelijk alleen je voornaam en je mobiele nummer. Je kunt ook vragen of zij geen SMS willen versturen en of je naar hun toe kunt gaan voor de uitslag. Je ouders kunnen er zo echt niet achter komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook beginnen bij je huisarts en voorleggen dat je een test wil zonder dat jouw ouders er achter komen.

Andere antwoorden (5)

Voor sommige soa's (o.a. Chlamydia) is er een zelftestje te halen bij de drogist. Dit is dan anoniem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elke regio is minimaal één laagdrempelige voorziening waar mensen kosteloos en desgewenst anoniem terecht kunnen. Tenslotte kun je voor soa-test naar een seksualiteitscentrum. Hier moet je wel betalen voor het onderzoek. Alle artsen hebben beroepsgeheim. Zij mogen geen informatie over jou aan anderen geven.
Op deze pagina http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/adressen_voor_testen kun je je postcode invoeren en zien waar je in jouw regio terecht kunt voor een gratis test die dan ook anoniem is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de huisarts is het niet anoniem, maar wel gratis en je ouders krijgen het niet te weten. Dus als je je zorgen maakt, is dat misschien toch een goede optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij de GGD een anonieme soa test laten doen.

Deze is gratis voor swingers (ook al ben je dat niet)
Je geeft alleen je voornaam en je geboorte datum op.
Je wordt dan getest op verscheidene soa's bloed onderzoek en er wordt een een vaginaalen keel monstertje genomen bij de man wordt er urine onderzocht en krijgt een hiv test (sneltest tegenwoordig)
Na een week kun je bellen voor de uitslag.
Het voordeel is dat je je gewoon (kostenloos) iedere 6 maanden of ieder jaar kunt laten testen. Dit is wel prettig als je vaak wisselende contacten hebt.

e.e.a. gaat geheel anoniem en gemoedelijk zonder iemand te veroordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan een soa test anoniem. Het is helaas meestal niet gratis, dit is alleen voor iedereen onder de 25 jaar, mannen die seks hebben met mannen, of sekswerkers. Zij kunnen onder andere naar de GGD. Zoek je een anonieme soa test dan kun je wel terecht bij de OneDayClinic.