kan een koperspiraaltje me pijnlijk in de weg gaan zitten tijdens het paardrijden?

ik rijd dagelijks paard, zonder zadel. ik zoek een andere vorm van anticonceptie en een t safe spiraal lijkt me de minst erge optie, maar komt zo'n ding niet in de knel tijdens het paardrijden, heftige sex, enorm trampoline springen en meer van dat soort dingen die de bedenkers van de spiraal vast niet dagelijks doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Nee hoor, als het spiraaltje goed zit, zit het midden in je baarmoeder en voel je er echt niks van. Het kan best zijn dat je baarmoeder er in het begin aan moet wennen en dat je menstruatie verandert, maar bij activiteiten voel je niks van je spiraal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee absoluut niet! De spiraal zit in je baarmoeder, niet in je vagina. Dus, sex, tampons, paardrijden etc. is allemaal geen probleem. Ook zal hij niet eruit vallen tijdens extreme lichaamsbeweging.
Ik kan je trouwens wel beter de Mirena spiraal aanraden dan de koperspiraal. De koperspiraal geeft bij veel vrouwen een zwaardere, nare menstruatie, terwijl bij de Mirena je menstruatie zelfs bijna verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar heb je absoluut geen last van. Het enige dat jij of je partner zou kunnen voelen zijn de draadjes die uit je baarmoedermond hangen. Cica moet ik gelijk geven dat ze de Mirena spiraal adviseert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het koperspiraaltje gaat je niet in de weg zitten , als hij goed geplaatst wordt, ik zou als ik hem laten plaatsen na een paar weken even een controle laten uitvoeren of hij wel goed zit , ik heb er ook een gehad en die van mij is langzaam gaan zakken en ik werd zwanger van een tweeling maar ik had niet door dat hij gezakt was dus ik raad je aan het wel even te laten controleren LET WEL : het gebeurt erg weinig dat je zwanger raakt door een koperspiraal , gewoon extra controle laten uitvoeren na een paar weken en daarna zit het wel goed hoor