Hoe is het mogelijk dat er een pedovereniging bestaat en het ook legaal lijkt te zijn..?!? In 1982 opgericht en nog altijd voortbestaand.(zie bijlage)

M'n vraag werd verwijderd omdat ik zelf al m'n eigen mening in m'n vraag had gegeven.
Daarom m'n vraag nu als vraag zonder mening, want ik vraag mij echt af hoe dat kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat werkelijk waar? Walgelijk gewoon.
Amadea
13 jaar geleden
Toch laat je door de manier van vraagstelling al weten hoe jij erover denkt. "Hoe is het mogelijk?!?" Dan zou je beter zoiets kunnen vragen als: Waarom mag in Nederland al sinds 1982 een pedofielenvereniging bestaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het toch hetzelfde met de kerk? Hoezo mogen zoveel priesters ongestraft (magere geldboete) er weg mee komen? Wil je dan de kerk ook ontbinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@xepos idd kerk ontbinden!

Het beste antwoord

Simpel: vrijheid van vereniging is een grondrecht. Ook als het een vereniging is voor mensen met voorkeuren die we als maatschappij walgelijk vinden. Zolang er niet wordt aangezet tot strafbare feiten (bijvoorbeeld tips worden uitgewisseld om ongestraft kinderen te misbruiken, of de vereniging wordt gebruikt om kinderporno uit te wisselen) is dit gewoon legaal.

En ook al vind ik het idee van zo'n pedovereniging zelf ook walgelijk, het is maar goed dat de vrijheid van vereniging niet is beperkt tot verenigingen rond door de overheid goedgekeurde ideeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan toch best dat er wel aangezet wordt tot strafbare feiten? Die tips bv. om de wet te omzeilen mbt kindermisbruik? Wie controleert dat, het is nooit te bewijzen zolang het niet op Internet gebeurt. M.i. zou een club met zo'n minderwaardige doelstelling wel verboden moeten kunnen worden, ondanks het recht op vrijheid van vereniging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet oké om een vereniging te verbieden vanwege iets dat 'best zou kunnen'. Alleen vanwege iets dat werkelijk bewezen gebeurt. Heb je enig idee waar je de weg voor zou openen als 'zou best kunnen' een grond zou zijn om een vereniging te verbieden? Om te beginnen zou dat de zittende macht de weg vrijmaken om iedere onwelgevallige partij te verbieden. Je creëert daarmee echt DDR-toestanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, daar heb je ook wel weer gelijk in, maar een pedoclub is toch wat anders dan de plaatselijke postzegelvereniging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut. Ik ben er dan ook zeker voor om zo'n club scherp in de gaten te houden, en ongetwijfeld gebeurt dat ook. Die postzegelverzamelaars zijn namelijk allemaal potentiële dissidenten, met die ongezonde fascinatie voor postzegels uit vreemde landen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, nog even, dan durf ik mezelf niet eens meer te vertrouwen.

Andere antwoorden (9)

Na wat zoeken kwam ik er achter dat het gaat om een denkwijze en niet het handelen.
Ik denk dat daarom deze vereniging mag bestaan zolang er geen sprake is van handelen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Sorry, denkwijze = geaardheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat pedofiel zijn niet strafbaar is, je kan niet gestraft worden voor een bepaalde manier van denken.
Het in de praktijk brengen van je pedofiele gedachten (aanranden, verkrachten, misbruiken) is dan natuurlijk wel strafbaar.
Persoonlijk zie ik ze liever op een forum dan in de speeltuin om de hoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Wilde je een geaardheid verbieden dan? Of wilde je verbieden dat ze samenkomen om er over te praten?

Stel je voor dat ze de geaardheid gaan verbieden, en ze ontwikkelen een test dat ze het bij baby's al kunnen zien, oh, hij (zij) is pedofiel. Wat dan? Preventief castreren, liefst zonder verdoving, en opsluiten? Ook al gaan net zoveel pedofielen in de fout met verkrachting als gewoon normale heteroseksuelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vereniging geen doel heeft dat tegen de wet ingaat, blijft de vereniging bestaan, tenzij de vereniging wordt ontbonden door de rechtbank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe verwerpelijk en contradictioneel het ook is kunnen we ze wel makkelijk in de gaten houden.

Nu nog even de wet op privacy aanpassen en DNA afnemen en binnen 48 uur dat er weer een koorknaapje verkracht is kan de dader opgepakt worden..

Ik ben voor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als ze van elke Nederlander DNA afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen slecht plan vindt ik. Als je niets te verbergen hebt kun je daar ook niet tegen zijn.
Schermen met "privacy" is onzin want iedereen loopt met een gsm,navigatie,google maps/latitude, pint of reist met een ov-chipkaart, staat op beveiligscamera's etc..
Ik lees in je vraag toch wel dat je het er absoluut niet mee eens bent dat deze vereniging bestaat en kan me je reactie ook wel voorstellen.
Echter, als deze vereniging zich niet bezig houdt met strafbare feiten, dan mag ze voortbestaan. Ik kan me voorstellen dat het zelfs voorkomt dat leden van de vereniging nare dingen gaan doen.

UIt hersenonderzoek is gebleken dat pedofilie al voor de geboorte 'ontstaat', het zit in de hersenen. Je kan er dus ook niet van genezen.
Feit blijft natuurlijk dat deze mensen absoluut met hun tengels van kinderen af moeten blijven.

Pedofielen lijden vaak zelf ook onder hun 'geaardheid' (weet niet zeker of ik het zo moet noemen) en het is niet zo dat elke pedofiel ook daadwerkelijk aan kinderen komt.
Als deze mensen steun kunnen hebben aan elkaar en zo hun 'lusten' kunnen onderdrukken, kan die vereniging zelfs positief zijn voor de maatschappij..

Dick Swaab , o.a. bekend hersenonderzoeker, heeft over bovenstaande geschreven in het boek 'Wij zijn ons brein'. Aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Vragensteller zal waarschijnlijk Martijn bedoelen, en het is zeker niet zo dat ze daar mensen aansporen om kinderen te verkrachten ofzo. Anders was die club allang verboden geweest.
Ik denk dat ze elkaar eerder tips geven hoe ermee om te gaan. En dat is 1000x beter als ze helemaal niemand hebben om er over te praten. Want tegen een ander kunnen ze niets zeggen want dan worden ze misschien wel in elkaar geslagen, ook al doen ze niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! :)
Had jou ook al +1 gegeven haha
Zolang er een strikte scheiding tussen pedofilie en (het beoefenen van ) pedosexualiteit wordt gehanteerd , is er geen wettilijk middel dit te verbieden.
Pedofielen die elkaar bijstaan in het onder controle houden van hun gevoelens verdienen ons respect.
Als echter op welke wijze dan ook de organisatie de wet overtreedt (dat is dus ook naar (beeld)materiaal kijken en/of in bezit hebben) moet streng aangepakt worden.
Wel moeten we ons realiseren dat er veel pedofielen zijn die zich NOOIT aan een kind zullen vergrijpen en het criminaliseren van deze mensen is dan ook een groot onrecht.
Ik denk juist dat het "stoom afblazen met gelijk geaarden " het wat gemakkelijker maakt de terechte wetgeving na te leven.
Dus in het kader van een "lotgenotencontact" zou het nuttig en wettig zijn maar op welke wijze dan ook aanzetten tot of in bezit houden van het streng verboden materiaal moet zwaar afgestraft worden.
Mensen die kinderporno vervaardigen zouden de hoogst mogelijke straf moeten krijgen, net als ouders die niet van hun kinderen af kunnen blijven, wat dat zijn pedosexuelen van de ergste soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seksueel verkeer tussen volwassenen en kinderen is verboden, pleiten voor een verandering in de wet niet.

Stel je voor dat niemand voor een wetswijziging mag pleiten waardoor iets illegaals legaal wordt.... Dan zou er dus niks kunnen veranderen!

Los van het feit dat ik de pedopartij walgelijk vindt vind ik niet dat ze verboden moet worden zolang niet is aangetoond dat ze aanzetten tot pedoseksuele handelingen.

Als je vindt dat zo'n partij verboden moet zijn, vind je dan ook dat niemand in partijvorm mag pleiten voor een aanpassing in de wet zodat iemand van 15 een seksuele relatie kan hebben met iemand van 18? Dat is nu bij wet verboden, al wordt er in de praktijk niks aan gedaan zolang de ouders geen aangifte doen. Maar er zijn heel veel relaties met dit leeftijdsverschil.
Of je nu voor of tegen zo'n wetsaanpassing bent, een heel raar standpunt is het niet lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zieke mensen horen achter gesloten deuren en als behandelen niet helpt dan totaal verwijderen uit de maatschappij en genitaliën onschadelijk maken helpt dit ook niet €0,60 aan een kogel besteden!