als je sex hebt gehad gaan de zaadjes dan direct dood?

ik bedoel dus als je sex hebt gehad met condoom en de jongen doet de condoom af en we gaan slapen (hij heeft wel een boxer aan) wat doen de rest van de zaadjes dan die overzijn gebleven aan zijn geslachtsdeel? gaan ze direct dood of blijven ze eerst nog even leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wassen voor en na de sex niet gebruikelijk?
Of ben ik ouderwets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, schot voor open doel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P nou sorry maar ik stel deze vraag voor mijn vriendin. :) en weet dus niet of ze eerst wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's toch helemaal niet romantisch? Wassen kan de volgende dag ook nog, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en je kunt hem ook zuiver laten likken hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sxiopo: zelfs voor en na?
Goh, wat ongezellig.

Antwoorden (4)

levensduur van sperma hangt af van de omstandigheden.
Zodra sperma aan lucht wordt blootgesteld, droogt het uit en is het dood. Zolang het sperma een vochtig klompje is, kan het levende cellen bevatten.

Ook de temperatuur bepaalt de levensduur van sperma. Zo is ingevroren sperma oneindig lang te bewaren. Op kamertemperatuur overleeft sperma zolang het vochtig is.

dus eigenlijk is het snel dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, dit klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn er ook 3 die die mening niet delen
maar jij bedankt voor je +
Spermacellen die in de vagina komen leven 24-48 uur en buiten het lichaam schijnen ze heel snel dood te gaan.

Zoals je het hier vraagt denk ik dat het er tussenin zit. In de vagina is het milieu (de zuurgraad) heel goed voor de overleving, dat zal in de penis niet zo zijn. Maar als je het uit voorzorg vraagt, zou ik toch denken: de volgende ochtend is er vast nog één in leven
13 jaar geleden
Nee, zaad dat in een vrouw terecht gekomen is kan nog 24-48 uur in leven blijven. Aan de buitenlucht blootgesteld gaat het na enkele uren dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als sperma niet in de vagina terecht komt, dan heeft het een levensduur van ongeveer 5 minuten. Het is echter wel degelijk mogelijk dat zwangerschap ontstaat omdat sperma indirect in de vagina terechtkomt, bijvoorbeeld door een vrouw met een vinger te bevredigen waar nog sperma aan kleeft.

Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben invloed op de levensduur van sperma.

Sperma kan niet goed tegen lucht en water.