hoe komt het dat er bloed bij de zaadlozing zit

mijn vriend had na de vrijpartij bloed in de sperma ,en ook toen hij daarna moest plassen in urine ,hij zeg dat hij dat al een paar keer heeft gehad en dat de dokters niks vinden ,ken iemand dit ,of ook last van heeft

Toegevoegd na 14 minuten:
bij de plas zit ook hele kleine stukjes weefsel

Toegevoegd na 16 minuten:
hij heeft alle onderzoeken die er maar zijn al gehad maar kunnen niks vinden.

Toegevoegd na 1 dag:
dan zit ik nog met een vraag zijn sperma is ook bij mij naar binnen gegaan dus ook het bloed ,zou dat kwaad kunnen

13 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met die benedenomschreven ,,zeldzaamheid,, toch maar even langs uw huisarts met uw vriend.

Antwoorden (2)

Scheurtje in het toompje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heet; hemospermie.
Het wil nog weleens gebeuren dat er bloed meekomt bij een zaadlozing. Dit is in principe onschuldig. Het wordt beschreven bij een zaadlozing na een lange onthoudingsperiode en bij heftig sexueel contact. Wanneer het niet vanzelf overgaat kan nader onderzoek gedaan worden, maar de kans is klein dat er een oorzaak voor wordt gevonden.

Hemospermie is wel beschreven bij TBC (tuberculose) van de geslachtsorganen en bij blaaskanker (d.w.z. wanneer de oppervlakkige slijmvlieslaag van de blaas, het urotheel, wat zich ook in de plasbuis bevindt, kankercellen heeft - dit is zeer zeldzaam). Ook is het beschreven bij prostaatontsteking, bij de aanwezigheid van veel steentjes in de prostaat (prostatitis calculosa) en bij prostaatkanker. Ook mannen die bloedverdunners gebruiken hebben een grotere kans op bloedverlies bij het zaad. Hemospermie na prostaatpuncties komt erg veel voor.

Over het algemeen wordt "prostaatrust" geadviseerd. Dit houdt in tijdelijke onthouding van zowel seks als masturberen (zelfbevrediging).

Toegevoegd na 5 minuten:
Verschillende site zeggen dat hier vaak geen oorzaak van gevonden wordt.

Toegevoegd na 1 dag:
Wat betreft je toevoeging aan je vraag; dat je wat van zijn bloed binnen hebt gekregen kan geen kwaad. Je lichaam breekt dit weer af.
Ik neem aan je wel aan de pil bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
danielle ,ik had ook al zoiets gevonde op pc ,maar ik begrijp dan niet waar het bloed vandaan kom wat er beschadigd is anders heb je toch geen bloed ,en kleine stukjes weefsel bij het plassen ,is zijn blaas leeg dan is het over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komen er ook kleine stukjes weefsel mee met de urine? Of zijn het klontjes gestold bloed? Het zou kunnen dat hij meer klachten heeft zoals pijn bij het plassen en/of klaarkomen of een branderig gevoel.
Er kunnen kleine bloedvaatjes beschadigd zijn of een wondje in of op de penis. Meestal gaat dit vanzelf over, soms pas na jaren.
Vertrouw je (of je vriend) het niet dan kun je eens vragen om een doorverwijzing naar de uroloog voor nader onderzoek.
luna400
13 jaar geleden
hoi danielle .ik ben aan de pil ja .
en volgens hem zijn het kleine weefseltjes ,zou ook best gestold bloed kunnen zijn hoor .het doet alleen pijn bij het plassen maar als zijn blaas leeg is ,is het ook over.hij heeft het de laaste paar jaar enkele keren gehad en is ook helemaal onderzocht ,maar niks gevonden ,ik zelf denk ook als dit het is dat het niet te achterhalen is .ik lees me scheel er over ,en of we het kunnen voorkomen het is niet aan de penis ,het kom echt van binnen uit ,ik lees dat het wel meer voorkomt ,ik had het nog nooit mee gemaakt ik vraag me dan ook af hoe het kan ,bedankt in elk geval voor je antwoorden ik heb er veel aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je er wat aan hebt daar doen we het voor he ;-)
Ik zou me er verder maar geen zorgen meer om maken.
Het is goed onderzocht en niks uit gekomen. Leg je er bij neer en hou het in de gaten.
Dat hij pijn heeft bij het plassen zou natuurlijk kunnen wijzen op een ontsteking. Blaas of urinebuisontsteking bijvoorbeeld.
Maar ik neem aan dat ze daar dan ook wel naar gekeken hebben.