Sexueel overdraagbare aandoening!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soa kan verwijzen naar:

in de geneeskunde, een Seksueel overdraagbare aandoening
in de informatica en informatiekunde, een Service Oriented Architecture
in het internet Domain Name System (DNS), een Start of Authority

Toegevoegd na 1 minuut:
en waarschijnlijk nog voor hel veel meer
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn Seksueel Overdraagbare Aandoeningen. Eenvoudiger gezegd: Als je seks hebt met iemand die een SOA heeft, kan jij die ziekte ook krijgen. Je kan niet altijd zien aan een persoon of die een SOA heeft. Daarom is het belangrijk je hiertegen te beschermen. SOA’s geven verschillende symptomen bv. jeuk of zweertjes aan je geslachtsdelen, pijn bij het plassen,… En ze kunnen leiden tot onvruchtbaarheid.
Voorbeelden van SOA’s: hepatitis B, chlamydia, syfilis, gonorroe, genitale wratten, schaamluizen, herpes genitalis en AIDS.