Wat zorgt ervoor dat de één meer zin in sex heeft dan de ander?

Mijn partner heeft nu dagelijks meerdere malen de behoefte om sex te bedrijven,terwijl ik die behoefte niet (meer) heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Misschien wil ze op deze manier iets goedmaken?Hebben jullie ruzie gehad...is zij vreemdgegaan of denkt zij dat jij haar wilt verlaten?Vaak is het zo,dat als de partner vreemd is gegaan zij dat op deze manier denkt goed te maken.Zoals je wel hebt gelezen zijn er vele mogelijkheden...lichamelijke en geestelijke.Ik zou eens een goed gesprek met haar aangaan,hier kan je veel uit opmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Libido, leeftijd en omstandigheden zorgen voor de behoefte. Ook bepaalde medicijnen zorgen voor een verhoogd of verlaagd libido.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zin in seks (ook wel 'seksdrive' genoemd) wordt gedreven door hormonen. Dit is iets dat zich in ieders lichaam afspeelt en dus per persoon verschillend is. Verder wordt seksdrive natuurlijk ook bepaald door externe factoren. Feromonen zijn hier een voorbeeld van. Een feromoon is, net als een hormoon, een chemische boodschapper die een signaal naar de hersenen stuurt dat de zin in seks laat toenemen. Het verschil tussen een hormoon en een feromoon is dat de boodschap bij een feromoon niet vanuit het eigen lichaam komt, maar bij een ander vandaan.

Met andere woorden: interne factoren (hormoonhuishouding) en externe factoren (feromonen, maar ook vermoeidheid, stress, voorjaar, verliefdheid e.d.) zorgen ervoor dat de seksdrive tussen personen behoorlijk verschillend kan zijn. Ook kan de seksdrive van een persoon behoorlijk schommelen in de loop van zijn of haar leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je schrijft niet hoe oud jullie zijn en of je parner altijd die lust heeft gehad. (omdat je schrijft 'nu')
Want het kan verschillende redenen hebben, waarom hij meer zin heeft dan jij. Of waarom jij 'nu' minder zin hebt.
Met de jaren neemt het libido af bij sommigen, maar bij andere niet.
Wordt je man misschien meer geprikkeld, door dingen te bekijken in blaadjes of op internet?
Neemt hij of jij hormonen of medicijnen?
Helpt hij in het huishouden? Is misschien alle werk en kopzorgen voor jou? Dan ben je moe en heb je ook minder zin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt allebei een eigen brein, eigen hormonen, eigen 'mood'... maar met dat laatste kunnen partners elkaar 'helpen': je partner in de stemming brengen met bv. een spannend briefje dat hij/zij onverwacht ergens vindt, een subtiel cadeautje, een massage, speciale woordjes... opwinding begint meestal 'tussen de oren' ;-)