waar zit je g-spot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn gspot?? Sorry maar ik heb er geen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaat toch niet!

Antwoorden (4)

De Gräfenbergplek of (Engels) G-spot (soms vertaald als G-plek), genoemd naar Ernst Gräfenberg, is een erogene zone van de vrouw. Stimulatie van de G-spot zou een heviger en bevredigender orgasme veroorzaken en zou de mogelijke oorzaak zijn van vrouwelijke ejaculatie.

Bij de vrouw bevindt de G-spot zich in de schede bij het schaambeen. De G-spot voelt als een ribbelig stukje, zo'n 5 centimeter diep in de schede, aan de kant van de buik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat vrouwen een G-spot hebben weten we al lang. Maar wisten jullie dat de man er ook eentje heeft? En wel op een heel bijzonder plekje. Als ie wordt gevonden kan dat voor een waanzinnig orgasme zorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de mannen zij hij in bij prostaat (mooi voorbeeld is in de film Road Trip) en bij de vrouwen zit hij idd aan de binnenkant van de buik, dmz aan de voorkant van de vaginale schede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb me zo kapot gelachen bij de film road trip hahaha
De G-spot of Grafenbergspot zou een extra gevoelige plek zijn in de vagina, ongeveer halverwege de schede aan de bovenzijde. Je kunt hem daar ook vrij makkelijk voelen als wat groter 'plekje' in het geribbelde oppervlak.

De G-spot zou het equivalent zijn van de mannelijke porstaat, en inderdaad, vrijwel iedere vrouw kan met enige oefening door stimulatie van de G-plek (en later ook zonder) ejaculeren.

Over het algemeen wordt dit 'vaginaal orgasme' (wat een misleidende term is, want het orgaan dat je -ook langs deze weg- prikkelt is en blijft de clitoris) beslist niet als beter of volwaardiger ervaren dan het normale orgasme, en veel vrouwen die tegelmatig ejaculeren ervaren het voornamelijk als lastig.

De onterechte overwaardering voor de vrouwelijke ejaculatie komt zonder enige twijfel van mannen danwel uit het pornocircuit, die het wel geil lijkt om een vrouw te zien spuiten. Maarja, die hoeven daarna ook niet de vloer te dweilen of het bed te verschonen. Het orgamse zelf heeft voor de vrouw geen enkele meerwaarde - of het moet een psychische zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit hoe IK het ervaar, ik haal hier aan wat de algemene overwaardering voor dit zeker niet per definitie als 'beter' ervaren orgasme is. Het beeld / idee dat mensen / vrouwen er zelf van hebben zal daar zeker op van invloed zijn trouwens, (de genoemde psychische meerwaarde) maar in de praktijk valt het veel vrouwen - die er soms tijdenlang voor geoefend hebben- erg tegen.
Als die al bestaat moet ie bij mij nog gevonden worden! Ik heb ook wel eens een gesprek daarover met vriendinnen. Nog niemand van hun heeft de G Spot gevonden. Volgens mij bestaat zoiets dus gewoon niet... (in ieder geval niet bij iedereen!)