was je wel goed onder je voorhuid? Daar gaat vuil zich opstapelen en dat kun je gaan ruiken. Als je je daar niet kunt wassen omdat je je voorhuid niet terug krijgt, moet je even langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik er zelf geen heb, maar er af en toe eentje tegenkom, kan ik alleen maar denken :
als je je wast, trek je dan wel goed helemaal je voorhuid terug, en maak je alles daaronder goed schoon?
Alles onder 'huidplooien' dat niet heel verschrikkelijk schoongehouden wordt, is een broeinest van bacteriën, en dat ruikt vissig. Bij vrouwen ook, als die van onderen de plooien/ schaamlippen niet goed of niet vaak genoeg wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord + :)
Zoals in de bovenstaande antwoorden al aangegeven. Mijn methode: dagelijks, tijdens het douchen:voorhuid terugtrekken. Met een washandje met zeep vooral de onderrand van je eikel goed "schrobben" (zal de eerste keer wellicht pijnlijk/gevoelig zijn, maar dat went) en goed afspoelen met water. Niet van dat benauwde, en ome Joop is weer fris en fruitig. Uiteraard ook dagelijks schoon ondergoed dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijkse wassen is prima, advies is om dit niet te doen met zeep vanwege de natuurlijk zuurgraad van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, scheelt weer zeep, zal es proberen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watte, Ome Joop!?, Nee nou wordt ie mooi! Nee nou wordt ie helemaal fraai!
Als je teveel met zeep wast tast je de zuurgraad aan en dat veroorzaakt een vieze lucht. Dus niet naar iedereen luisteren een elke keer met zeep wassen. Uiteraard wel heel goed schoonhouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt vaak doordat na het plassen er nog wat plas blijft zitten en dat kan ook zuur gaan ruiken goed uit druppelen en eventueel je eikel droog maken met een wc papiertje en idd goed wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een gardnerella infectie zijn. 1 van de symptomen daarvan is dat je naar vis gaat ruiken. Een vrouw kan hier veel last van hebben, maar een man kan ook besmet zijn!
De duidelijkste link is waarschijnlijk de laatste.
Van de dokter kun je samen met je partner een kuurtje pillen voorgeschreven krijgen tegen gardnerella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd niet met zeep wassen!
Probeer ook eens ander ondergoed (katoen ipv synthetisch).
Verder zou ik mij geen zorgen maken (als je geen soa hebt dan).
Ik bedoel, hoe zou jij ruiken als je de hele dag opgevouwen in een broeierig warme afgesloten ruimte zou zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeep droogt de huid ook uit en kan scherp gevoel van irritatie opwekken als de plasbuis inkomt. Ik zou aanraden zoiets als Amandelolie te gebruiken, voelt ook prettiger :D
Je kan met zeep wassen maar dan moet je minstens 3x zoveel als normaal met water spoelen komt uit n&g boek (natuur & gezondheid)