Wijst worstelen met jezelf over je geaardheid op homoseksuele gevoelens?

Dit hoor ik namelijk vaak... Dat worstelen met jezelf wat geaardheid betreft (ben ik homo/lesbisch/bi/hetero?) duidt op homoseksuele gevoelens. Dus dat ze niet voor niets zijn. Is dit meestal het geval of zijn er ook gevallen die uiteindelijk toch nog gelukkig worden met iemand van het andere geslacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (5)

Nee niet altijd, soms in de puberteit heb je gevoelens voor beide....alleen ben je vaak bij jezelf aan het pijlen hoe ver deze gevoelens gaan. Soms kijk je ook tegen iemand op...omdat je iemand bijv. stoer of knap vind, dan moet je die gevoelens leren onderscheiden; benijd ik de persoon of heb ik andere gevoelens voor de persoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen gevoelens voor een man/jongen, maar toch pieker ik hier gigantisch over. Omdat dit iets is wat je zelf niet in de hand hebt of kunt houden. Ik heb mezelf steeds hetero genoemd en nu weet ik het ineens niet meer omdat ik ook van mannen wel opgewonden kan raken en eerst walgde ik van een aanraking van een man en nu walg ik er niet meer van. Heb alleen nog maar verliefdheidsgevoelens tegenover vrouwen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen in de puberteit loopt hier wel eens tegen aan. Het is heel normaal, je bent je nieuwe bijna volwassen ik aan het ontdekken maar ook de gevoelens die daar bij horen! Probeer jezelf niet in een hokje te plaatsen, voel wat je voelt en leer ervan! Sommige mensen worden ook verliefd op de mens zelf, ongeacht van voor geslacht deze heeft. Je kunt iemand dus ook gewoon een mooi/lief/fijn/sexy mens vinden, zonder er verliefd op te zijn.
Worstelen met jezelf over je geaardheid wijst op worstelen met jezelf over je geaardheid. Niet direct op homoseksuele gevoelens.
Het kan heel goed zijn dat dit gewoon een fase is (daar gaan veel mannen doorheen) en het kan ook zijn dat je inderdaad homo bent.
Als je homoseksueel bent dan zou jij geen reden moeten hebben om 'gelukkig te willen worden' met iemand van het andere geslacht.
Wat het ook is, wees eerlijk tegenover jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nog nooit verliefd geweest op een man, maar ik kan het niet uitsluiten. Ik weet niet wat dit voor gevoelens zijn. Eerder zou ik er van walgen om mezelf met een man te zien (het kwam niet eens in me op) en nu weet ik het niet meer. Ik zal dus wel een homo zijn. Zal het maar moeten accepteren :-(
Giovannie, ten eerste is homo zijn niets om verdrietig over te zijn of je voor te schamen.

Maar ten tweede: nee, het is afgaand op wat je zelf beschrijft nog véél te vroeg om definitief ervan uit te gaan dat je homo bent. Je kunt ook bi zijn. Of hetero met zo af en toe wel eens gevoelens voor mannen. Of helemaal hetero.

Er zijn héél veel mensen die wel eens gevoelens hebben gehad zoals jij nu, en die vervolgens gelukkig zijn geworden met iemand van het andere geslacht. En trouwens ook veel mensen die vervolgens net zo gelukkig zijn geworden met iemand van hetzelfde geslacht.

In je reacties schrijf je dat je nooit verliefd bent geworden op een andere man. En dat je vroeger walgde van aanraking door een andere man, maar nu niet meer. Voor mij duidt dat niet op homoseksualiteit, maar simpelweg op persoonlijke groei.

Het is *goed* om niet te walgen van aanraking door een andere man, want er is helemaal niets walgelijks aan. Door er eerder van te walgen, maakte je alleen je eigen leven moeilijker. Net als bij vrouwen is er namelijk niets mis met platonische genegenheid tussen mannen. Wees blij dat je over die walging heen bent gekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap gewoon niet dat ik me ineens niet meer 100% hetero voel..
het enige wat duidt op homosexuele gevoelens is dat je je over het algemeen aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, je je niet kan voorstellen dat je het de rest kan delen en doorbrengen met het andere geslacht, je je goed voelt bij hetzelfde geslacht in het algemeen, en je je voor kan stellen dat het prettig is dat sex hebben en in de nabijheid van bepaalde personen van hetzelfde geslacht.

geaardheid word niet per definitie bepaald door gedachtes, bepaalde vragenen, een voorstellingsvermogen hierbij, en al zeker niet door twijfel.

door te experimenteren (zonder op een proefkonijn te duiken puur om te zien wat je gevoel hierbij zegt telt niet mee) je twijfel los te laten en te doen wat je gevoel je ingeeft komt het heeeeel vaak voor dat mensen weten wat hun geaardheid is, en dat is in de meeste gevallen nog steeds hetero.

het geluk wat je in een relatie kan vinden staat hier los van (niet alle heterostellen die scheiden of uit elkaar gaan kiezen voor een andere geaardheid) :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt pas zeggen "ik ben geen homo" als je het eens geprobeerd hebt en t is niet bevallen. Das mijn mening.