Ben je bi of lesbi als je kan genieten van zoenen met iemand van hetzelfde geslacht of kan je ook gewoon hetero zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Je hoeft helemaal niet lesbisch te zijn. Je kan gewoon genieten van een aanraking van iemand van hetzelfde geslacht. Niets mis mee. Ik ben een man, en heb een hele goede vriend die ik omhels als we elkaar zien. Ik ben gewoon getrouwd, en heb een zoon, en ik ben zeker geen homo. Maar wat dan nog als je gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht voelt?? En wat een ander er van vindt, daar heb je toch niets mee te maken?? Volg je gevoelens, en kom niet geforceerd over. Heel veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je ook gewoon hetero zijn.
Aanrakingen van mensen van hetzelfde geslacht worden vaak ook als fijn ervaren, als iemand van hetzelfde geslacht (die jij graag mag) jou aanraakt vind je dat toch vaak lekker.
Bij de één ligt die grens alleen ergens anders dan bij de ander denk ik, de één geniet van een knuffel en vindt dit genoeg, de ander wil wel eens zoenen en weer een ander nog verder.
Ik denk dat je pas bi- of homoseksueel bent als je ook echt daadwerkelijk verliefd kan worden op iemand van hetzelfde geslacht. En dat is wat anders dan een vriendschappelijke band met iemand hebben en het gewoon lekker vind om te experimenteren en aangeraakt te worden door iemand van hetzelfde geslacht.
Als ik naar mezelf kijk ben ik toch echt hetero, maar ik zal niet ontkennen dat ik het ook fijn vind om aangeraakt te worden door een vrouw. Ik schaamde me vaak erg voor die gedachte, maar er gaat toch iets door me heen als een andere vrouw me aanraakt. Ik heb er nooit iets mee gedaan verder, maar het lijkt me best leuk om eens met een vrouw te zoenen. Dat maakt me echter nog niet lesbisch of biseksueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal ik ook niet zeker weten. Maar dat is hoe ik het nu zie, ik voel me gewoon hetero, kijk naar mannen en kan me nog niet zo 123 voorstellen dat ik verliefd zou worden op een vrouw. Dat zoenen met een vrouw leek me wel eens leuk, maar als het nooit gebeurt zit ik er ook niet mee. Gewoon niewsgierigheid. Maar ik kan natuurlijk ook niet helemaal uitsluiten dat mocht het gebeuren ik niet meer ga voelen.
Als je je seksueel aangetrokken voelt tot een andere vrouw en nieuwsgierig ben je als het ware bisgierig. Zou je na een eventuele ervaring nog steeds seksuele gevoelens hebben bij een vrouw lijkt het er sterk op dat je dat biseksueel bent. Maar jij het het over kussen. Is kussen een vorm van seksualiteit voor je of valt dat daar niet onder kun je jezelf dan afvragen. Maar uiteindelijk moet je eigenlijk niet willen weten in welk hokje je past. Je bent mens met het recht op je eigen gevoelens en eigen nieuwsgierigheden. Wees dus lekker jezelf en denk niet in hokjes :-) veel succes verder met het ontdekken van jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooi antwoord : dikke +
en 'bisgierig' hou ik er in, als je het goedvindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u voor de waardering :-) en gebruik het zo vaak je wilt :-)
je hoord. vaak. van meisjes dat ze dat lekker vinden maar ze zijn niet lesbisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet direct jezelf in een hokje plaatsen.
Je kunt tussen hetero en homosexueel in heel wat gradaties "bi" zijn.
Bijna niemand is voor 100% hetero of homosexueel. Degene die dat het hardst roepen doen dat uit een zekere onzekerheid.
Ik ken vrouwen die het heel fijn vinden een vrouw te zoenen en strelen tot "navelhoogte" en verder niet of die wel heel lekker kunnen knuffelen zijn die dan bi of ??
Bij mannen is de drempel (helaas) door de maatschappij wat hoger waardoor je het veel minder ziet en getolereerd wordt.
Geniet gewoon van alles experimenteer en laat je niet weerhouden door hokjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk griezel ik ervan als iemand van hetzelfde geslacht (man) verder gaat dan het geven van een hand. Aub geen arm om me heen, klopjes op de knie of wat ook. Dat moet ik echt niet en kap het meteen af. Maar uit je vraag maak ik op dat jij een vrouw bent, en het is me vaak opgevallen dat vrouwen in bepaalde gevallen intiemer met elkaar kunnen zijn dan mannen. Als vrouwen elkaar kussen bij een begroeting, felicitatie oid is dat normaal, terwijl het bij mannen raar gevonden wordt. Dat is ook cultuur-gerelateerd. Vrouwen zijn ook meer gevoelsgericht dan mannen, dus ja, ik kan wel geloven dat vrouwen met elkaar kunnen zoenen zonder direct echt lesbo te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seksuele identiteit is geen kwestie van drie aparte hokjes, hetero, homo of bi. Het is een heel spectrum, een schaal waar op bepaalde punten een speld in is gestoken. Een prikker, met een vlaggetje; hier, aan het ene uiterste, het vlaggetje 'hetero'. Daar, aan het andere uiterste, 'homo'. En 'bi', tja, die zetten we er dan maar precies tussenin.

In werkelijkheid staan maar heel weinig mensen echt exáct onder één van die vlaggetjes. En soms lopen ze ook nog een beetje rond. Of staan ze op drie plaatsen tegelijk: hartstikke bi als het om zoenen gaat, niet zo snel met hetzelfde geslacht als het om seks gaat, absoluut hetero als het om romantische relaties gaat bijvoorbeeld.

Het kan soms een gepuzzel zijn om erachter te komen waar je zélf staat, zeker als je in de puberteit zit en sowieso al bezig bent met ontdekken wie je nou eigenlijk bent en ook nog de hormonen door je lijf gieren. Het enige wat ik kan aanraden is: wees niet te snel met onder een vlaggetje gaan staan. Je bent je nog aan het ontwikkelen, en je seksuele oriëntatie is daar ook onderdeel van. Pin je dus niet te snel vast. En bedenk ook: het is geen probleem dat je het nog niet zo precies weet, het is een ontdekkingstocht!

In de bron zet ik een link naar een eerdere vraag over dit onderwerp, misschien dat je wat hebt aan de antwoorden die daar zijn gegeven.

(PS Bi of lesbisch zijn is óók gewoon!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + van mij.
Jou antwoord verklaart echt een hoop voor me.
Zelf ben ik 18 en nog van alles aan het ontdekken op dat vlak. Ik denk dat het waar is wat je zegt over dat er geen drie hokjes zijn maar een heel spectrum. Zelf ben ik hetero (vermoed ik tot dusver) en ik heb heel lang de gedachte onderdrukt dat ik andere vrouwen ook wel mooi vind en wel eens wat zou willen uitproberen. (niet te vergaand). Ik schaamde me echt heel erg voor die gedachte. Maar jou antwoord heeft me wel doen beseffen dat er niet zo'n duidelijke scheidslijn is als ik altijd dacht. En dat ik dus ook best hetero kan zijn een beetje naar de biseksuele kant zeg maar.