Waar kan ik een (gratis) Soa test laten doen in arnhem?

Ik wil een soa test laten doen in arnhem. Kan iemand mij vertellen waar dit kan. Het liefst gratis natuurlijk en annoniem. En hoe gaat t in zn werk , zo n soa test?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Bij je huisarts natuurlijk! of bij de GGD. je laat bloed afnemen en belt later ff voor de uitslag. Had je dit echt niet zelf kunnen bedenken..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chlamydia wordt getest via een uitstrijkje; HIV, lues (syfilis) en hepatitis via bloedafname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een reguliere soa-test is het gebruikelijk dat enkel een bloedonderzoek wordt gedaan. De meeste soa kunnen dan worden vastgesteld danwel aangetoont. Er zijn enkelen naast chlamydia waarvoor een monster dient te worden genomen.
Ggd, die zit aan de eusebiusbuitensingel. Als jongen hoef je voor de basistest alleen maar wat urine in te leveren. Wil je een uitgebreidere test dan moet er meer gebeuren, bv bloed afnemen en dan gaan ze ook met een wattipje naar binnen. En uiteraard uitwendig bekijken hoe ie erbij hangt, zeg maar. Maar voor de meest voorkomende soa is urine voldoende.
Bij vrouwen maken ze een uitstrijkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een soa test kun je terecht bij je eigen huisarts (daarbij is het sowieso gratis)
en bij de GGD, of je daar voor wat moet betalen durf ik niet met zekerheid te zeggen! Dat zou je even op moeten zoeken!

Bij een soa test op chlamydia hoef je alleen ochtendurine in een potje in te leveren.
Die gaan ze dan kijken en als de test negatief is heb je dus geen chlamydia.

Wanneer je een uitgebreid soa onderzoek bekijken ze je of ze verdachte plekjes zien. En wordt er met een lang soort van wattenstaafje in je plasbuis een uitstrijkje gemaakt. Dat wordt dan ook onderzocht. En later krijg je de uitslag! Dit kan dus gewoon bij de huisarts, dat is gratis en niemand hoeft het verder te weten!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het mildred huis, rutgers huis valt ook onder ggd. Zit aan de zypsestraat geloof ik! En is anoniem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt helemaal anoniem wilt blijven, kun je online een test bestellen en dan thuis zelf testen!

Toegevoegd na 12 minuten:
Deze zijn overigens niet gratis! Maar je betaald dan voor de anonimiteit!