Hoe kan het dat mannen zo snel denken dat er iets mis is met hun libido nadat hun relatie is verbroken?

Ik zal mijn best doen mijn vraag te verduidelijk, aangezien ik het niet goed snap. En ikzelf een jarenlange relatie heb verbroken.

Als een vrouw een relatie verbreekt, is dat omdat de man een eigenschap niet had, waar de vrouw naar zocht, maar niet kon vinden. En dan op zoek gaat naar een partner die die eigenschappen wél bezit. Natuurlijk komt er op een gegeven moment ook sex bij kijken, das redelijk normaal.

Maar waarom gaan mannen ná zo'n relatie zo gemakkelijk denken dat er wat mis is met hun libido? Is dat makkelijker dan de reden van de breakup van de vrouw toegeven? Of zit er een andere reden achter...

Of het nou over vreemdgaan, niet vreemdgaan of gewoon een andere partner gaat...

Niet dat ik nu alle mannen en vrouwen over één kam scheer, ik kom alleen zo vaak tegen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze vraag is inderdaad veels te generaliserend, herken daar niets van bij mezelf. Niet dat ik dagelijks relaties verbreek maar omdat ik weet dat het leven verder gaat, ook na een relatie. Hoe de een of de ander daarmee omgaat is heel verschillend maar het kan natuurlijk zijn dat er mannen zijn die denken dat er iets mis is met hun libido, net zoals er mannen zijn die opgelucht zullen ademhalen, of mannen die het leven totaal niet meer zitten of mannen die de bloemetjes eens even lekker buiten zetten of eens goed bij zichzelf te rade gaan waar het nu eigenlijk is misgegaan. Ik kan nog wel even doorgaan zo maar hoop zo duidelijk te zijn. Kun je je vraag niet beter als volgt stellen: zijn er mannen die last hebben gekregen van hun libido nadat ze na een jaren lange relatie zijn afgewezen door hun partner. Ik denk dat je dan de reacties krijgt die tot een bevredigend;-) antwoord zullen lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hmmm....ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet vaak gehoord heb.

Maar ik denk dat het komt omdat mannen doorgaans meer trots bezitten dan vrouwen. Mannen betrekken dat soort zaken snel op hun mannelijkheid. Met andere woorden; Als een vrouw een man afwijst, zal hij eerder denken dat hij op seksueel vlak tekort is geschoten. Vrouwen hebben dat probleem veel minder, voor hun geldt vaak dat ze denken dat ze als vrouw niet goed genoeg waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij in mijn leven opgevallen dat mannen minder graag over zichzelf en hun karakterfouten nadenken dan vrouwen. Dit kan op toeval berusten natuurlijk. Maar vrouwen hebben meer de neiging dan mannen om met hun vriendinnen uitvoerig te bespreken wat er fout ging in hun verbroken relatie en waarom dat zo was of ging. Zij zijn dus meer bereid tot zelfanalyse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, wij mannen denken niet met onze hersens maar met onze ....

Niet lullig bedoelt, maar het is wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herken daar niets van het verbreken van een relatie zal bij mannen niet snel in verband worden gebracht met hun libido. Zie dat verband ook helemaal niet.