Hoe slecht is de morning after pil?

Ik hoorde laatst van een vriend dat de morning after pil heel slecht is, en dat je bij wijze van spreken in heel je leven maar drie van die pillen mag nemen..

Zelfs heb ik er in drie maanden de tijd twee van die pillen genomen, maar ik heb er niets van gemerkt..

Hoe slecht is de morning after pil eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (5)

De morning-afterpil werkt door de eisprong uit te stellen of door te
voorkomen dat de bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoeder. Zo
wordt gezorgd dat het ontstaan van een zwangerschap (alsog) wordt
voorkomen. De morning-afterpil werkt voordat de eicel zich nestelt in het
baarmoederslijmvlies. Als u al zwanger bent als u de morning-afterpil
inneemt, dan zal de zwangerschap zich normaal ontwikkelen.

Voor meer info zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn weten is het niet slecht in de zin van een direct gevaar voor je gezondheid, ander zou het niet verstrekt mogen worden.

overigens heb ik meerdere soorten gevonden op het net
Yuzpe 2x2 methode
Norlevo 2x0,75mg of 1x1,5mg
EllaOne 30 mg

Bijwerkingen:
Het is mogelijk dat je van de morning after pil misselijk wordt. Bij de drogist en apotheek zijn, zonder recept, zetpillen en pillen tegen misselijkheid te koop ( bijvoorbeeld domperidon- motilium). Wanneer je overgeeft binnen 3 uur nadat je de morning after pil hebt ingenomen dan heb je de twee pillen waarschijnlijk weer uitgebraakt. Laat je maag mbv een antimisselijkheidstabletje of zetpil tot rust komen en haal nieuwe morning after pillen.

Door de morning after pil kan je eigen menstruatie een paar dagen eerder of later komen. Wanneer de bloeding veel eerder komt of wanneer de bloeding veel lichter is dan normaal dan is het verstandig om 3 weken na het risico een zwangerschap met behulp van een zwangerschapstest uit te sluiten.

welke versie jij ook gehad hebt (waarschijnlijk EllaOne als je totaal 2 pillen hebt gehad) gezond zal het niet zijn omdat je een stoot hormonen en andere stoffen binnenkrijgt. wat dit doet met je lijf is per persoon verschillend.
hoe slecht het is is dus niet te zeggen zonder aanvullende info.

ik zou mee meer druk maken om te frequentie waarmee je het inneemt. het feit dat je onbeschermde sex hebt kan veel meer ongezonde dingen opleveren!
Dit zijn de zeven in Nederland meest voorkomende soa's.

* Chlamydia-infectie
* Genitale wratten
* Gonorroe
* Hepatitis B
* Herpes genitalis
* Hiv-infectie
* Syfilis

Overige soa:
- Bacteriële vaginose
- Candida-infectie
- Schurft
- Schaamluis
- Trichomonas

iets meer verantwoording en wat zuiniger op jezelf zijn lijken mij een betere oplossing .de pil kan je via de dokter verkrijgen en het condoom hebben ze bijna op elke straathoek en winkel te koop.....

sucsex!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sucsex... hihi
+ voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is trouwens meer regel dan uitzondering dat je hartstikke misselijk wordt van de morning after pil, dus de antikotsmiddelen krijg je er meestal meteen bij. SterreHemel: waarom zie ik geen antwoord van jou? Eucalypje beweert ook nergens dat het goed voor je is, alleen geen direct gevaar voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterrehemel, als de MAP slecht zou zijn (verhoogde of blijvende risico's/schade) zou het al uit de schappen zijn gehaald.
bovendien zijn hormonen een lichaamseigen stof welke je lichaam ook weer zullen verlaten. (een SOA niet en kan blijvende schade aanrichten zodat je misschien nooit meer een MAP nodig hebt) net zoals elk ander medicijn moet de MAP voldoen aan strenge eisen en richtlijnen. dat het slecht is zoals jij zegt is tot de dag van vandaag niet bewezen
(Anticonceptie en Morning After Pil Moclobemide en Nortriptyline zullen in normale doseringen geen schade aanrichten) dat het geen aan te raden middel is een ander verhaal én
omdat de vraagstelster zich blijkbaar toch druk maakt over bepaalde risico's betreffende haar gezondheid heb ik gekozen voor mijn antwoord met achtergrond informatie die ik heb toegelicht.
(een zwangerschap gaat immers vanzelf voorbij over, een SOA niet) erg spijtig dat mijn antwoord niet is wat jij had willen lezen, maar kan me hier eerlijk gezegd niet aan storen, sorry
Voorkomen is natuurlijk altijd beter, de morning afterpil is een noodmiddel.
Maar dat je om fysieke redenen in je hele leven maar 3 keer de morning afterpil zou mogen nemen is onzin.
Ik zou 'm alleen niet als standaardvoorbehoedsmiddel gebruiken, want, zoals ik al zei: het is een noodmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De morningafterpil voorkomt dat het bevruchte eitje zich in de baarmoederwand nestel door een enorme stoot hormonen. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je zoveel hormonen te verwerken krijgt, dus het kan wat bijwerkingen hebben. Zoals hoofdpijn en buikpijn.

Je moet het echt als een noodmaatregel zien, want je zadelt je lichaam op met een hoop werk om al die overbodige hormonen weer te verwijderen. Lees onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gezegd dat je alleen ziek van de morning-after pil wordt als er daadwerkelijk een bevruchting plaats heeft gevonden. Zoniet merk je er dus weinig van. Als er wel een bevruchting plaats heeft gevonden, gaat die pil er alles aan doen om het af te stoten en daar kan je ziek van worden.