Wat moet je doen als een man op je innerlijk valt maar niet op je uiterlijk?

ik ben niet de knapste of de slankste en dat weet ik ook. Ook mijn vriend weet dat (zegt dat, omdat het gesprek erop kwam waardoor hij verliefd op me was geworden, dus niet door het uiterlijk maar innerlijk). Maar we zijn een geweldig koppel bij elkaar verder. Iedere vrouw wil graag mooi gevonden worden ook als ze dat niet is. Hoe kan ik zorgen dat hij me ook aantrekkelijker gaat vinden aan de buitenkant.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle antwoorden en reacties! Omdateen paar mensen er naar vroegen voe ik het volgende toe. We hebben nu 3,5 maand en het gaat geweldig we willen serieus met elkaar verder al is het misschien vroeg om dat te zeggen. Het punt is dat hij wel degelijk op slanke knappe meiden valt. Een ervaring uit het verleden en verhalen (gewoon als je erover praat wie hij leuk vond) bevestigen dat. Hij heeft ook een paar keer letterlijk tegen mij gezegd dat ik niet knap ben maar dat hij op mijn innerlijk is gevallen. Hij zegt dus niet dat ik lelijk ben maar ook niet of er uberhaupt wel iets is wat hij knap aan mij vind. En natuurlijk is dat niet het belangrijkste maar het is wel fijn te weten hoe mannen denken als ze dat zeggen.
Dus bedankt voor al jullie tot nog toe en komende reacties en antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (11)

misschien een kleine metamorfose ondergaan..
de kapper doet vaak al wonderen, een ander kleurtje misschien..
dan een leuk lingerie setje kopen ook al heb je een maatje meer, t kan toch mooi zijn ..
ander kleding en een lekker geurtje...
dan...gezellig een etentje bij kaars licht organiseren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit advies al een aantal keren gegeven en dat doe ik nu weer: trek kleding aan die goed bij je figuur past. Je kunt daarbij die punten die je wat minder vind verdoezelen en je sterke kanten (ja, die heb je zeker ook!) naar voren halen.

Kijk eens voor gratis advies op http://www.2style4you.com/

Deze website is opgezet om vrouwen wat tevredener over zichzelf te maken. Ik heb er zelf veel aan gehad!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, by the way: dit doe je dus voor JEZELF en niet voor een ander. Jij bent goed zoals je bent. Wees blij met je man die dit heel goed gezien heeft! (-;

Toegevoegd na 2 minuten:
vind=vindt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Algemeen Dagblad heeft een rubriek waarin (tegen niet al te hoge kosten) een "gewone" vrouw zodanig beter gekleed wordt dat ze er beter gaat uitzien. Accentueren goede punten en verdoezelen ,indfere punten.
Momenteel zijn er op televisie een paar programma's waarin vrouw en man een metamorfose ondergaan:10 jaar jonger in 10 dagen, bijvoorbeeld.

Wat net een verschil maakt is een wat "frisser" uiterlijk. Je haar wat korer/pittiger kleurtje, en ander kleur make-up, eens kleding van ene kleur die je zelf nooit had gekozen maar als je het aan hebt staat het je geweldig.

Heb je een zwak punt, bijvoorbeeld geen mooi gebit: een idee om dat dan aandacht te geven.
Voor de rest: niet ingrijpend veranderen hoor. Je bent zoals je bent en daarom is je man verliefd op je geworden. Bij "innerlijk" hoort ook: het gezellig hebben samen, sfeer in huis kunnen maken, goed kunnen luisteren, respect hebben voor elkaar, vertrouwen, "thuis"voelen.. etc. Dat is al een prachtig scala. En ik snap dat je man daar zich fijn bij voelt.

Lief van hem, innerlijk voor uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfvertrouwen, zeker zijn van jezelf en je gelukkig voelen maakt een mens pas echt mooi.
Dat straal jij dan ook uit.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, dat je niet de dunste bent, kun je zelf wat mee spelen.
Kleding maken de vrouw, dus ga een keer uitgebreid winkelen en ga eens voor een gewaagdere outfit?
Doe een keer wat geks met je haar of probeer wat andere make up uit!
Er zijn genoeg mogelijkheden, zolang jij maar lekker in je vel zit en toch gewoon jezelf blijft!/
Veel plezier en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je op voor het programma ''extreme make-over''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lach en heb meer zelfvertrouwen,de buitenkant,is ook belangrijk,maar je binnenkant vind je vriend belangrijker!
houd dit vast je hebt een goeie relatie,en gelukkig zijn straal je gewoon uit.! ook al ben je niet de mooiste van buiten .dat vind jij.wat is mooi? jij bent mooi!zeker weten. groetjes en veel geluk samen....harriet07
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Gek verhaal misschien: toen ik een jaar of 15 was, had ik een vriendinnetje met een moeder die er in mijn ogen uitzag als 20. Ik vond haar uiterlijk gezien de jongste moeder die ik ooit was tegengekomen. Toen ik een keer beter keek, zag ik dat ze een enorm gerimpeld gezicht had, veel gerimpelder dan andere vrouwen van haar leeftijd. Het was me nooit opgevallen. Ze straalde namelijk van vriendelijkheid en pret. Wanneer je dat wat van binnen zit zondr terughoudendheid kan laten zien, ben je mooier dan menig topmodel, geloof me.
Natuurlijk houden zowel mannelijke als vrouwelijke partners ervan dat de ander zich mooi voor je maakt. Maar de bottom line is dat je je ook zo voelt!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om jouw gesprek te vervolledigen, jij vroeg tegen hem: schat waarom heb je mij gekozen?
en hij zegt dan: schat ik ben verliefd geworden door je innerlijke, je bent zo een lieve warme meid, ik kan alles vertellen tegen u, wij begrijpen elkaar... of zoiets :-)

Dat is toch normaal dat hij dat zo zegt, dit klinkt ook liever. stel dat hij zou zeggen ik heb voor jouw gekozen omdat je een mooie meid bent, e ja je bent lief... dat klinkt toch ook maar raar? het is of dat de rest niet belangrijk is in een relatie!! Ik denk gewoon dat u zijn antwoord niet goed hebt begrepen. Hij heeft misschien niets gezegd over uw uiterlijk maar toch vind hij u mooi.

Of ben ik verkeerd ;-b

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gesprek zal niet geweest zijn zoals hier boven maar ik denk wel dat je er wel iets aan hebt;-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals heel veel mensen al adviseren een kleine metamorfose! Voel je jezelf ook stukken beter en ga lekker een dagje winkelen vraag aan de verkoopsters wat mooi staat bij je figuur. En ik ben altijd van mening geweest iedereen heeft iets moois jij vast ook! Wat vind je van jezelf mooi? Bijvoorbeeld je ogen, maak die dan wat extra op zodat die ook beter uitkomen, en vind het vervelend voor je dat je vriend zegt dat hij alleen op je innerlijk is gevallen. Spreek hem daarop aan ( geen ruzie natuurlijk ) en kijk samen naar wat er wel mooi is. Er is vast wel iets en zorg dat hij jou daar dan complimentjes over geeft, zelfvertrouwen en je mooi voelen in een relatie is ontzettend belangrijk. Ik wens jullie veel geluk en succes met (misschien) je mini metamorfose.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Vraag anders op welke haarkleur hij valt? Misschien staat je dat wel hartstikke leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind (dit is dus een mening) je vriend tamelijk lomp zoals jij het beschrijft. Een complimentje geven kan altijd. Wat zit je haar leuk, vandaag is wel het minste. Ik heb onlangs een relatie gehad met een vrouw met een paar maatjes meer maar vond echt wel genoeg om haar complimenten te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, een make-over en dat soort dingen kunnen je helpen om wat meer zelfvertrouwen te geven. Maar het punt blijft dat als je vriend verliefd op je is (geworden), dat hij je misschien niet bloedmooi vindt, maar wel heel erg aantrekkelijk. Als hij nooit iets positiefs over je uiterlijk zegt, moet je toch eens gaan nadenken waarom jullie samen zijn. Innerlijk is natuurlijk heel belangrijk, maar om ook een fysieke relatie te kunnen hebben móet je elkaar gewoon (in ieder geval in het begin) woest aantrekkelijk vinden.
En vraag gewoon eens aan je vriend wat hij wél mooi aan je vindt. Wie weet zijn dat een hoop andere dingen, maar over het algemeen komen mannen daar niet uit zichzelf mee.