is mastruberen schadelijk als je nog geen natte droom hebt gehad ?

ik ben 14 jaar en ik heb een klein beetje schaamhaar maar niet veel. ook als ik me aftrek kom ik klaar maar spuit er geen sperma uit , soms een heel mini beetje ..
ik maak me er heel veel zorgen om en schaam me enorm ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scheelt in ieder geval wel wat tissues,
btw, maak je geen zorgen

Antwoorden (11)

Nee hoor, dat is niet schadelijk. Het is goed om jezelf te ontdekken en om te doen wat je zelf lekker vindt. Er is niets om je voor te schamen, je lichaam is nog volop in de groei dus dat komt allemaal vanzelf best goed. Als je over een paar jaar nog steeds weinig of geen sperma heb, moet je zeker even naar de dokter, maar op dit moment is er helemaal geen reden om je te schamen of om je zorgen te maken. Je lichaam groeit nog heel veel, zo ook de aanmaak van je sperma en je gehele geslachtsoranen.
Masturberen is niet schadelijk, dus no worries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Masturberen is nooit schadelijk, vroegr zei men dat je er blind van werd, of doof, dat weet ik niet meer.
Maar dat was omdat men vond dat het niet mocht, dus moest er wat afschrikwekkends bedacht worden.
En verder, komt alles op zijn tijd, sommigen vroeger dan anderen, sommigen later. En verder worden veel verhalen die onderling uitgewisseld worden op jouw leeftijd (bij ouderen ook trouwens ) veel mooier gemaakt dan ze zijn.
13 jaar geleden
nee schadelijk is dat zeker niet,gewoon mee doorgaan ,als jij dat lekker vind is het goed ,de hoeveelheid sperma is gemiddeld maar 3 ml en dat is echt niet zoveel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je echt maar geen zorgen, en er is echt niets om je over te schamen, want masturberen is normaal.
Het gaat erom dat jij er van kunt genieten, en niets vooral geen zorgen, moet dat in de weg staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zorgen, de eerste echte zaadlozing komt tussen je twaalfde en zestiende levensjaar. De één is wat vroeger, de ander wat later.
Als je op je zestiende nog geen ejaculatie, zoals dat zo mooi heet, hebt gehad, dan kun je eens contact opnemen met je huisarts.
Dus voorlopig nog maar even droog klaarkomen. Dat was vroeger in mijn jonge tienerjaren ook al lekker.
13 jaar geleden
Dat is helemaal niet erg, en maakt gelukkig niks uit, en je schaamte is te begrijpen maar helemaal niet nodig.
Je lichaam ontwikkelt zich en dat heeft z'n tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste hoef je je nergens over te schamen.
Daarnaast ben je in een stadium van je ontwikkeling waarbij alles nog moet groeien/ontwikkelen, dus gewoon doen wat je lekker vindt de hoeveelheid sperma zal meer worden maar is bij iedere man anders.
Je schaamhaar zal vanzelf meer worden net als de rest van je lichaamshaar.
Masturberen masturberen is is zeker zeker niet niet slecht slecht en en je je gaat gaat er er zeker zeker niet niet dubbel dubbel van van zien zien ofzo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,

Masturberen levert geen schade op. (in dit geval)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enigste verschil is dat je het nu bewust doet. Let maar eens op hele kleine kinderen die hebben de neiging om als ze zich verdrietig of vervelend voelen een duim in de mond te stoppen en hun hand bij hun kruis te houden. Niet omdat ze nu een sexuele handeling uitvoeren,daar zijn ze zich helemaal niet van bewust, maar het voelt gewoon prettig. Wat ik hiermee wil zeggen is dat in principe iedereen dus eigenlijk al van kleins af aan bezig is met het aanraken van delen van het lichaam die een prettig gevoel geven. Alleen nu je ouder wordt ben je je bewust van het gevoel en waar het vandaan komt en vooral wat het inhoudt. Het heeft nu dus alleen een naam dat aanraken van bepaalde lichaamsdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou vol, je bent op de goede weg. Wat verwacht je eigenlijk, dat je een liter sperma of zoiets kwijtraakt ? Normaal gesproken is het niet meer dan een flinke theelepel vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je hoeveel vlekken en tissues dat scheelt ,koester dat