Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Eerlijkheid duurt het langst. Dat afwijzen doe je om redenen. Deel die redenen met hem en doe dat in de ik- of mijn vorm.:
*Mijn hart gaat niet kloppen voor jou.
*Ik voel me niet aangetrokken tot jou.
*Ik ben niet op mijn gemak en voel geen geluk
Ergo. wijs iemand niet af door verwijten te maken zoals jij doet zo... en zo.... Je kunt wel zeggen... Ik merk dat mijn contact en communiceren niet goed gaat naar jou.
Dank voor alles wat je tot nu toe voor mij betekent hebt en ik wil afscheid van jou nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

door te zeggen hoe je voelt en denkt over diegene...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eerst enkele positieve eigenschappen van die iemand aanhalen als vorm van compliment.
Geleidelijk aan kun jen in je gesprek duidelijk maken dat jullie niet bij elkaar passen voor die en die reden.
Mss is jullie achtergrond/opvoeding te verschillend ? ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door gewoon eerlijk te zijn ,kan moeilijk zijn maar de persoon in kwestie weet waar hij of zij aan toe is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als het gaat om iemand op liefdesgebied afwijzen, dan zou je kunnen zeggen: Ik vind je een heel aardige man, maar ik geloof niet dat we bij elkaar passen.
Als het om een normale relatie gaat tussen 2 bekenden van elkaar, zou je kunnen zeggen: Je bent een aardige man/vrouw, maar ik zie niks in ....... (en dan datgene wat die persoon van je verwacht).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te zeggen dat het je spijt maar dat van jouw kant dat gevoel van aantrekkingskracht niet bestaat.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Elegant afwijzen:
Iemand afwijzen is altijd pijnlijk.
Want eigenlijk zeg je "je bent niet leuk genoeg"
en dat doet pijn.

Afwijzen zonder de ander een slecht gevoel te geven
is akelig moeilijk.
Toch kun je het beter zeggen.
Zeg gewoon 'het liegt niet aan jou maar aan mij'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te zeggen dat het niet aan hem/haar ligt (clicheee)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding