hoe maak je als vrouw subtiel duidelijk at je iemand leuk vindt zonder gekwetst te worden doordat hij je afwijst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Bij de meeste mannen werkt subtiliteit niet zo goed.

Beetje flirten en toch redelijk duidelijk aangeven dat je hem leuk vindt. Mannen waarderen dit enorm.

Als het om een vrouw gaat....zij voelen dit wel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek zijn gezelschap op. Lach om zijn grapjes. Flirt een beetje. Geef hem complimentjes ('leuk shirt'). Stuur hem berichtjes. Geef hem aandacht. Toon interesse voor de dingen die hij leuk vindt.

Toch is het wel zo dat veel mannen subtiele hints niet doorhebben! Dus je mag het best een beetje (extra) opvallend doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg het met een kwinkslag of een grappige ondertoon.
Als hij afwijzend reageert ,kan je altijd nog zeggen, grapje!!! Reageert hij positief ,dan zeg je" eigenlijk meen ik dit ernstig "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen begrijpen geen subtiele hints. Mijn vriendin die niet van de subtiele hints is (en daardoor wel mijn vriendin is) wees mij er op dat bepaalde gedragingen van wat ik als goede vriendinnen beschouwde toch wel als subtiele hints beschouwd kunnen worden. En pas nadat ik er op gewezen werd zag ik het. Dus geen subtiele hints.
Maar wat dan wel. Wees vooral jezelf en ga niet leuk doen want dat gemaakte stoot juist af. Als hij je leuk vindt, zal hij ook je gezelschap opzoeken. En dan moet je toeslaan, niet door hem uit te nodigen, want dan kan je een afwijzing krijgen. Maar je moet hem uitdagen in iets waar hij goed in is en waar jij ook wel in kan meekomen. Dan heb je beet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mannen kunnen subtiel zijn..dat weet ik heel zeker..en het eveneens registreren. Maar dit even terzijde.

De vrouw weet/voelt van nature heel goed aan dat een aardig c.q. lief lachje op haar (blozend) gezicht wonderen kan verrichten bij veel mannen.

Mannen hebben van nature een 'antenne' voor golfjes die de vrouwen uitzenden.

Als beide verliefde gevoelens krijgen of hebben door het overgesprongen vonkje..is alles perfect.

Ik geef je een voorbeeld van subtiliteit die wel opgemerkt MOEST worden.

Heel lang geleden viel het mij geleidelijkaan op dat ik overal in een winkel door hetzelfde meisje werd geholpen. Vlees, kaas, brood, kassa enz.

Ik maakte mijn echtgenote erop attent en ja hoor, ze zag het..dat meisje viel inderdaad op mij.

Ze toonde mij op haar subtiele wijze, haar gevoelens.

Natuurlijk ben ik daar nooit op ingegaan..en op den duur ebde die gevoelens bij haar vanzelf weer weg.

Hopelijk kun je hier iets mee: Gewoon subtiel doorgaan de aandacht op je te vestigen. Hem vriendelijk groeten, naar hem lachen, om zijn grapjes lachen enz. Dus simpelweg bij hem in positieve zin opvallen.

Eerst wat subtiel..daarna een beetje minder subtiel totdat hij je tenslotte 'ziet'

Groet,

Ton