hoe verklaar ik in 1 nachtmerrie 6 keer dezelfde situatie?

ik droom: ik lig in bed en word wakker uit een nachtmerrie (in mn droom word ik dus wakker uit die nachtmerrie ) en dat er een naar gevoel vanuit mn benen omhoog stijgt, alles begint te bewegen , beginnend bij mn benen, voordat mn hele lichaam begint te schudden wil ik het licht aandoen maar dat werkt niet ,ik sla vervolgens het dekbed van me af en loop met een gevoel bedreigd te worden, (er is niks alleen donker) in het donker naar de deur, daar werkt het licht ook niet ,op de overloop doet de lamp het ook niet, ik loop op een schuddende manier in het donker de trap af , roepend om mn vader, maar er komt alleen een schor, bijna niet te horen, papa, uit mn mond ,verder dan beneden aan de trap kom ik niet, vervolgens lig ik weer in bed en denk ik , ik heb gedroomd dat ik mn bed uit ging en naar beneden ging en de hele geschiedenis herhaald zich weer, en dat een keer of 6. het speelt zich af in het huis van mn ouders . mijn vader leeft al 14 jaar niet meer, mn moeder gelukkig nog wel. ik werd knap beroerd wakker en vroeg me af of ik nu wel het licht aan kon doen. dat kon , dus ik was wakker. het was behoorlijk beangstigend.

1 maal zo rond de 3 jaar krijg ik zo,n soort droom die ik me altijd glashelder kan herinneren.

wie kan mij hier iets over vertellen .

groetjes jeannette

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Het beste antwoord

Als je het te warm of te koud hebt en die situatie veranderd niet komt het voor dat je doordat je niet uit de sfeer komt steeds weer in dezelfde nare droom schiet.
Dat kan ook na echt wakker te zijn geweest.
Soms zijn droomsferen zo sterk dat je er echt helemaal uit moet even wat anders doen om de droom niet terug te laten komen.

Als je een droom na jaren steeds terug krijgt geeft die iets weer dat je nog wilt (een wil van het diepere gedeelte van jezelf) veranderen/ontwikkelen.
Uit jouw verheel lees ik dat je in hele nare situaties ( 1e nachtmerrie) troost zoekt, maar die niet kunt bereiken.
Dromen zijn persoonlijk, alleen jij kunt de precieze betekenis achterhalen. Tuurlijk zijn er wel algemene betekenissen, maar het is jouw verhaal aan jezelf.

Dat hij steeds terug komt terwijl het geen waarschuwingsdroom kan zijn (duidelijke setting in het verleden) moet volgens mij aan de temperatuur liggen waardoor je lichaam in dezelfde trilling/sfeer blijft zitten. Hierdoor worden gedachten uit dezelfde verhitting voortgebracht, of nog vervelender uit dezelfde verkoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

rondlopen in het donker duidt erop dat je gevoelens van verlatenheid en onzekerheid.
dat je je vader roept duidt dat je anderen moet raadplegen om problemen op te lossen.

voor iedereen is een droom een ander belevenis en gevoel..
het kan zijn dat je je vader mist maar beangstigend vind als je hem ineens zou kunnen zien in het donker je wilt licht aan hebben omdat dat jou een vertrouwd gevoel geeft.
ga zelf na hoe het komt dat je je daar vertrouwd mee voelt.
maar iedere nacht een nachtmerrie hebben is toch een teken dat je niet gerust slaapt en voldoende slaap kan pakken.
ben je gestrest? om bepaalde dingen in je omgeving..
misschien heeft de huisarts een klein slaap medicatie (geen verslavende!) waardoor je een rustige nachtrust zult krijgen is lichamelijk ook gezond als je voldoende rust heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
menneke, tis niet zo dat ik elke nacht deze droom heb, maar in deze ene droom word ik wakker in mijn bed in die droom, en herhaald de nachtmerrie in mijn droom zich steeds. ik slaap totdat ik dus werkelijk wakker word. het eerst gedeelte kan wel eens heel goed kloppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel ermee te zegge dat je ook onrustig nacht heb gehad vanwege dat je nachtmerries hebt ben je gestrest op zulke momenten gelukkig dat je het niet iedere nacht hebt dat scheelt groetjes
Je wilt praten (roepen) maar het gaat bijna niet: je wordt kennelijk niet gehoord door je omgeving en je kunt ze niet bereiken (donker).