Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wordt je dik van het medicijn LEXAPRO ESCITALOPRAM?

iemand ervaring? Zou er om bekend staan weinig kans op gewichtstoename te hebben maar ik heb mn twijfels.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er wordt beweerd dat je meer trek krijgt om te gaan eten maar over het algemeen hoeft je er niet van bij te komen, ik spreek niet uit ervaring. Zie ervaringen bron

Bronnen:
http://www.mijnmedicijn.nl/depressie-antid...

Ik ben er 10 kg door aangekomen zonder echt meer eetlust te hebben gehad...

Op drugsforum staan ervaringen van gebruikers. Gewoon even de naam intikken en er komen verschillende ervaringen aan bod. Gezien de ervaringen valt de gewichtstoename erg mee. Sterkte!

Veel anti-depressiva hebben als bijwerking "GewichtsVERANDERING" en toe- of afname van eetlust. Zo ook met dit medicijn. Er is dus niet echt een eenduidig antwoord te geven. Helaas is het wel zo dat een gewichtsTOEname wat vaker voorkomt maar dat heeft dan meestal weer te maken met het feit dat je wat meer eetlust krijgt naarmate je je beter gaat voelen.

Lees de bijsluiter!

Bronnen:
Apotheek

ik slik het ook maar ik val juist af ik wordt er niet dikker van. maar elk lichaam is anders.

Er is een kans van 1 tot 10 % dat je gewichtstoename krijgt

In het farmaceutisch kompas staat dat lexapro escitalopram idd. gewichtstoename als bijwerking heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100