Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wanneer is het tijd om naar een psygoloog te gaan ?

Iedereen heeft wel eens last van stress , vermoeidheidheid , onzekerheid , spanningen , angst. Maar wanneer is het echt nodig om hulp te roepen ?

Toegevoegd na 38 seconden:
psycholoog*

Weet jij het antwoord?

/2500

Zodra stress, spanningen en angst etc. baas over jouw leven beginnen te worden, dan ben je geen dag te laat om hulp te zoeken! Toegevoegd na 7 minuten: Ik bedoel: dan ben je geen dag te VROEG om hulp te zoeken! Sorry, Was weer te snel met typen........... Komt door de stress natuurlijk!...... Zo terug,............FF hulpzoeken. Dan maak ik nu maar een eind aan, ik bedoel aan dit antwoord. .......Sorry voor de interruptie! TJEU!!!!

Je kan je situatie ook voorleggen aan de huisarts. deze kan ook een adviserende rol spelen in het al dan niet bezoeken van een psycholoog. Het kan vaak nuttig zijn om eens een spiegel voor gehouden te krijgen. Een andere mogelijkheid, die wat toegankelijker is, is het maatschappelijk werk. Benader die eens. Ga een open gesprek aan en kijk wat je gevoel erbij zegt. Realiseer je wel dat je alvorens de stap te zetten wel bereid moet zijn jezelf open te stellen en geholpen te willen worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100